اخبار داغ

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان تاکید کرد؛

حقوق معنوی در فضای مجازی رعایت شود/ گلوگاه سرنوشت جامعه، افکار عمومی است

حقوق معنوی در فضای مجازی رعایت شود/ گلوگاه سرنوشت جامعه، افکار عمومی است
حجت الاسلام والمسلمین عبادی زاده گفت: سرنوشت جامعه یک گلوگاه دارد و آن هم به دست گرفتن افکار جامعه است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛ حجت الاسلام والمسلمین محمد عبادی زاده نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان در نشست بصیرتی با اصحاب رسانه در شهرستان بندرعباس اظهار کرد: فضای مجازی بخشی از حقیقت جامعه ما بوده و نمی شود آن را از حقیقت جامعه جدا کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

حجت الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده افزود: رسالتی که اصحاب رسانه در فضای مجازی دارند، دنیای جدید و جنگ جدیدی است، جنگ رسانه و اراده است، در جنگ رسانه ای کسی پیروز است که بتواند افکار عمومی را در دست بگیرد و هدایت کند.

,

وی ادامه داد: هر چه در حوزه های مختلف تلاش کنیم باید در حوزه رسانه تفوق پیدا کند و اراده جامعه را به دست بگیرد می تواند ذائقه های مردم در حوزه های مختلف را تغییر دهد.

,

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان تصریح کرد: دشمن در هر شرایطی متناسب با شرایط خاص خودش برنامه ریزی دارد و امروز از شگردهای مختلفی با مقادیر شناختی از جامعه ما اثرگذاری را در نفوذ افکار عمومی جامعه خواهد داشت.

,

حجت الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده با بیان اینکه هرچقدر سطح فکر و آگاهی ما نسبت به دشمن بیشتر باشد راحت تر می توانیم در مقابل برنامه عملیاتی دشمن موفق شویم، خاطرنشان کرد: امروز در دو حوزه نگاه درونی و بیرونی فعالیت داریم اما مهم است که در حوزه بیرونی دشمنان خود را در زمینه های مختلف به خوبی بشناسیم.

,

وی تاکید کرد: شناخت دشمن در ابعاد روحی و روانی را باید روانشناسان دنبال کنند، در حوزه اقتصاد را کارشناسان اقتصادی  و در حوزه رسانه کار شما اصحاب رسانه بوده و تقابل با جنگ اراده ها کار شما خبرنگاران و اصحاب رسانه را سخت تر کرده است.

,

امام جمعه بندرعباس با بیان اینکه در حوزه داخلی نیز باید نقاط آسیب پذیر جامعه خود را شناسایی کنیم، ابراز کرد: اگر امروز نقاط آسیب پذیر جامعه را نشناسیم نمی توانیم در مقابل نفوذ دشمن موفق شویم.

,

حجت الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده اظهار کرد: نوع فعالیت اصحاب رسانه با یک هدف متعالی و یک غرض متعالی به منظور اینکه بتوانیم دشمن را به عقب برانیم و جامعه را در این زمینه واکسینه کنیم و حوزه رسانه باید یک حوزه پاک باشد تا بتواند افکار عمومی را مدیریت کند.

,

وی بیان کرد: رسانه پاک رسانه ای است که با اصول و معیارهای اخلاقی مطابقت داشته باشد، اخلاق چیزی نیست که برای یک قومیت، دین و جامعه خاصی باشد، بلکه اخلاق برای همه است و باید رعایت شود.

,

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان هرمزگان تصریح کرد: حوزه اخلاق و رسانه یک حوزه دو سویه است و یک طرفه نیست، اخلاق می تواند بر رسانه تاثیر بگذارد و همچنین رسانه می تواند بر اخلاق نیز تاثیر داشته باشد، پس بنابراین  نقش شما خبرنگاران بی بدیل بوده و نباید در اثرگذاری بر باورها و اخلاق جامعه کاستی باشد.

,

حجت الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده با اشاره به اینکه سرنوشت جامعه یک گلوگاه دارد و آن هم به دست گرفتن افکار جامعه است، عنوان کرد: افکار گفتار را می سازد و گفتار رفتار را می سازد و رفتار شخصیت را می سازد و شخصیت نیز سرنوشت شما را می سازد، اگر نقطه آغاز را که افکار بوده و نقطه پایان را که سرنوشت جامعه است را به هم پیوند بزنیم، پس باید افکار جامعه را به دست بگیریم تا به یک سرنوشت خوبی ختم شود.

,

وی تاکید کرد: امروز در حوزه رسانه باید به دنبال این باشیم که افکار عمومی را به دست بگیریم تا ذائقه مردم در حوزه های فرهنگی، اجتماعی و … تغییر کند.

,

امام جمعه بندرعباس گفت: دشمن در حوزه رسانه توانسته داست ذائقه مردم را تغییر دهد، به طور مثال ذائقه مصرفی مردم در حوزه اقتصاد نمونه این فعالیت دشمن است.

,

حجت الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده به مصادیق اخلاق در رسانه اشاره و خاطرنشان کرد: اولین اصل در حوزه اخلاق رسانه، صداقت است، راست گویی در خبر، پایه اخلاق رسانه می باشد، بی طرفی و شفافیت نیز از مصادیق دیگر اخلاق در رسانه است. انسان نمی تواند بی نظر باشد، اما در حوزه رسانه نظر ما نباید واقعیت عینی و حقیقت مساله را تحت تاثیر قرار بدهد،کار رسانه باید علمی باشد یعنی اینکه منطبق با واقعیت باشد، اگر در واقعیت عینی گذاره مطابقت داشت می شود علم و در غیر این صورت کذب است.

,

وی اظهار کرد: باید واقعیت ها را در هر حوزه بشناسیم و شناخت واقعیت ها می تواند مسیر درست را مشخص کند، فکر عالم تاثیر دارد اما واقعیت ها را جابجا نمی کند.

,

امام جمعه بندرعباس با بیان اینکه امانت داری باید یکی دیگر از خصایص اصحاب رسانه باشد،بیان کرد: زیرا یک فرد رسانه ای امین است و باید تلاش کند در عین اتقان بدون تغییر مطلب را به صاحبش برگرداند و مردم صاحبان اخبار هستند و اصحاب رسانه امنای مردم هستند.

,

حجت الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده گفت: تعصب در هر زمینه ای فکر آدم را کور می کند، تعصب به دین، تعصب به فرهنگ و …، اما عصبیت چیز خوبی نیست به خصوص به جاهایی برسد که انسان را از مسیرش دور کند.

,

وی ادامه داد: اصحاب رسانه آن چیزی که امروز می نویسد، برای جامعه خبر است، اما برای نسل آیندگان یک سند است زیرا آیندگان برای دست یابی به یک سند به مرقومه های شما مراجعه می کنند.

,

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان اظهار کرد: در حوزه رسانه، حقوقی وجود دارد و یک حقوقی به نام حق معنوی وجود دارد اما متاسفانه امروز با افسارگسیختگی رسانه ای مواجه هستیم. سرقت آثار، سرقت ادبی، سرقت علمی  و همچنین سرقت خبری نیز بدون اینکه به نام شخص نویسنده منتشر می شود و این ها مصادیق سرقت است و باید برای آنها قانون نوشت.

,

حجت الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده  خاطرنشان کرد: در حوزه مجازی باید حقوق معنوی را رعایت کنیم، خبری که به دستمان می رسد را باید با نگاه عالمانه به آن خبر و تحقیق  و تفحص در خصوص آن خبر داشته باشیم و سپس منتشر کنیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه