اخبار داغ

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان یزد:

بدهی حدود۱۹۰میلیارد تومان مشترکان برق استان یزد

بدهی  حدود۱۹۰میلیارد تومان مشترکان برق استان یزد
جم مدیرعامل شرکت توزیع برق استان یزد گفت: میزان بدهی برق مشترکان استان در مجموع حدود۱۹۰میلیارد تومان است که سهم مشترکان خانگی استان به حدود۵۲میلیارد تومان می رسد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یزدرسا، علی جم ظهر امروز به مناسبت هفته صرفه جویی در جمع اصحاب رسانه استان یزد با بیان اینکه استان یزد دارای جمعیت  یک میلیون و۲۰۰هزارنفری است اظهار داشت: بیشترین مصرف برق استان توسط مشترکان بخش خانگی با ۵۴ درصد سپس مشترکان  صنعتی با ۳۳ درصد و بخش کشاورزی با ۸درصد است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا, ،,

وی ادامه داد: پیک برق مصرفی شرکت توزیع برق استان در سال گذشته ۱۱۷۰ مگاوات بود که این میزان در سال جدید پیش بینی می شود تا ۱۲۳۵ مگاوات برسد.

,

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان یزد با اشاره به اینکه براساس مصوبه هیات وزیران ادارات دولتی باید در ساعات اداری ۳۰ درصد و در خارج از ساعت اداری۶۰درصد کاهش مصرف برق نسبت به سال گذشته داشته باشند تصریح کرد: تا این لحظه و براساس رصد و پایش انجام شده تمامی صنایع و ادارات مسائل مربوط به صرفه جویی را رعایت و در این زمینه تنها ۵۰مورد تذکر به ادارات داده شده است.

,

جم در ادامه میزان فروش برق این شرکت را در سال گذشته ۶۰۸۱ میلیون کیلووات ساعت ذکر و تصریح کرد: عمده میزان فروش برق در استان مربوط به بخش صنعتی است.

,

وی با بیان اینکه ۹۹.۷۴درصد روستاهای استان از نعمت برق برخوردار هستند اظهار داشت: از ۱۰۳۰روستای استان ، تاکنون ۹۷۹روستا به شبکه برق سراسری متصل شده است و همچنین از ۲۲۸۴چاه آب نیز ۲۲۱۳چاه به شبکه برق متصل گردیده است.

,

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان با بیان اینکه طبق سیاستهای وزارت نیرو قرار است حدود ۲هزار مگاوات  از کمبود برق کشور به وسیله انرژی خورشیدی  توسط استان یزد تامین شود خاطرنشان کرد:نیاز برق استان ۶۹هزارمگاوات است که  تنها توان تامین ۵۸هزارمگاوات را دارد و در نتیجه ۱۱هزارمگاوات کمبود برق داریم که امیدواریم با صرفه جویی بتوانیم این میزان را جبران کنیم.

,

وی ادامه داد: ۱۸۵۰مگاوات از این میزان به وسیه نیروگاه و ۱۵۰مگاوات نیز توسط بخش خانگی باید تامین شود.

,

جم با اشاره به اینکه  در حال حاضر ۷۵ درصد از مشترکان خانگی توزیع برق استان که حدود ۶۰۰ مشترک را شامل می شود، زیر الگو مصرف برق دارند اظهار داشت: مشترکینی که تا سقف الگو مصرف کنند، هیچ افزایش تعرفه‌ای در قبض برق نخواهند داشت ولی مشترکانی که بیش از الگوی مصرف داشته باشند، باید هزینه مازاد مصرف برق خود را به قیمت آزاد پرداخت کنند و در مواردی که مصرف دو برابر الگو باشد نیز اخطار و در صورت بی توجهی قطع برق را خواهیم داشت.

,

وی در مورد اقدامات انجام شده برای صرفه جویی در مصرف برق استان به کاهش روشنایی معابر اشاره و تصریح کرد: این طرح علیرغم اینکه مشکلاتی را ایجاد کرده اما به نظرمی رسد بهتر از قطع برق مشترکان خانگی است.

,

وی ادامه داد: شرکت توزیع برق استان برای اولین بار در استان طرح تعویض ۲۰۰هزار لامپ گازی معابر با لامپ کم مصرف را به هزینه ۵۰۰میلیون تومان شروع که می تواند نقطه عطفی در زمینه تامین برق استان باشد.

,

جم در مورد مشترکان خانگی نیز گفت: خوشبختانه در سال جاری به هیچ عنوان قطعی برق در این بخش نخواهیم داشتو قطعی هایی که در این بخش اخیرا انجام شده به خاطر تعمیرات و حوادث بوده است.

,

وی در مورد مشترکان بخش کشاورزی شرکت توزیع برق استان که مصرفی حدود ۸۰ مگاوات دارند نیز گفت: برق مصرفی مشترکان این بخش در صورت خاموشی از ساعت ۱۲ تا ۱۷ رایگان خواهد بود و در بخش تجاری نیز به مشترکان نامتعارف اخطار و در صورت بی توجهی قطع برق اعمال می شود.

,

وی در مورد میزان بدهی مشترکان به شرکت توزیع برق استان نیزگفت: این شرکت حدود۵۲میلیارد تومان از مشترکین خانگی،۲۰میلیارد تومان از مشترکان ادارات دولتی و بخش عمومی، ۱۳میلیارد تومان از مشترکان بخش کشاورزی و ۶۴میلیارد تومان از مشترکان بخش صنعت و معدن بدهکار است که در صورت پرداخت این بدهی، توان به سرانجام رساندن بسیاری از پروژه های نیمه تمام استان فراهم خواهد شد.

,

انتهای پیام/ک

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه