اخبار داغ

رئیس اداره بهزیستی تربت‌جام مطرح کرد؛

نارضایتی جانبازان و معلولان از عدم اجرای مناسب‌سازی تردد در تربت جام

نارضایتی جانبازان و معلولان از عدم اجرای مناسب‌سازی تردد در تربت جام
ظفر مقدم‌ گفت: بیش از ۹۰ درصد ادارات و سازمان‌ها مناسب سازی استاندارد برای تردد جامعه معلولان و جانبازان را اجرا نکرده‌اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسن ظفر مقدم رئیس بهزیستی تربت‌جام در گفتگو با صبح توس با بیان اجرا نشدن مناسب سازی تردد معلولان توسط ۹۰ درصد ادارات تربت‌جام اظهار داشت: بیش از ۹۰ درصد ادارات و سازمان‌ها مناسب سازی استاندارد برای تردد جامعه معلولان و جانبازان را اجرا نکرده‌اند؛ تعداد ۱۴ اداره در تربت‌جام داریم که به هیچ عنوان مناسب سازی استاندارد برای تردد جامعه معلولین و جانبازان را اجرا نکرده‌اند و اکثر معابر شهری تربت‌جام برای تردد معلولان ویلچری و روشندلان مشکلاتی را به همراه دارند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی با اشاره به اینکه ارگان‌های دولتی که باید اهمیت بیشتری به تردد معلولان بدهند، گفت: متاسفانه الزامات مناسب‌سازی قانونی حتی در دستگاه‌های دولتی نیز مورد توجه قرار نمی‌گیرد.

,

رئیس بهزیستی تربت‌جام اظهار داشت: بخش مهمی از وظیفه مناسب‌سازی به عهده شهرداری‌هاست؛ شهرداری‌ها موظف هستند که طبق مصوبات شورای عالی شهرسازی و معماری به هیچ ساختمانی اجازه پایان کار بدون مناسب‌سازی به هیچ ساختمانی ندهد؛ این مصوبه از سال ۸۳ بوده اما اجرایی نشده است.

,

ظفری مقدم خاطر نشان کرد: وزارت مسکن نه خود به وظایف قانونی خود عمل کرده است و نه شهرداری ناظران شهرداری و پیمانکاران را ملزم به اجرای قانون مناسب سازی تردد معلولین و جانبازان می‌کنند؛ شهرداری‌ها وظیفه دارند در حین ساخت بحث مناسب‌سازی را پیگیری کنند.

,

وی در پایان اظهار داشت: مناسب‌سازی یکی از مطالبات حیاتی افراد دارای معلولیت برای حضور در جامعه و بروز توانایی‌ها و مهم‌تر از همه برای اشتغال و زنده ماندن است اما آنان عملاً از آن محروم هستند؛ امید است مسئولان امر استان و شهرستان در این خصوص تصمیمات صحیح و گام موثری را برای برطرف کردن این مطالبه حق جامعه معلولین و جانبازان بردارند.

,

انتهای پیام/

,



 

,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه