اخبار داغ

واگذاری زمین برای قبرستان‌های جزیره‌ای در بویراحمد ممنوع شد/ تشکر از دستگاه قضایی در مبارزه با زمین‌خواری

واگذاری زمین برای قبرستان‌های جزیره‌ای در بویراحمد ممنوع شد/ تشکر از دستگاه قضایی در مبارزه با زمین‌خواری
فرماندار بویراحمد از بالغ بر ۲هزار ساخت‌وساز غیرمجاز و خارج از حریم در شهر یاسوج و حومه خبر داد و گفت: واگذاری زمین برای قبرستان‌های جزیره‌ای در این شهرستان ممنوع است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از صبح زاگرس اولین جلسه مبارزه با زمین‌خواری در فرمانداری بویراحمد با حضور فرماندار، معاون پیشگیری از جرم  دادگستری، شهرداری و کلیه دستگاه های مرتبط با زمین تشکیل شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,

این جلسه ۴ساعته با ۴دستور کار مهم (تعیین تکلیف ساخت و سازهای غیرمجاز و خارج از حریم، بررسی مصادیق زمین خواری در شهر یاسوج و حومه، بررسی وضعیت تعاونی های مسکن ادارات و مسئله قبرستان ها) در فرمانداری بویراحمد به صورت کاملا چالشی برگزار شد. 

,

جهاد کشاورزی، شهرداری یاسوج، اداره ثبت، نماینده حوزه پیشگیری دادگستری ،محیط زیست، منابع طبیعی ،امور آب منطقه ای از جمله دستگاه هایی بودند که به بیان برخی از مشکلات پرداختند و مواردی را مطرح کردند.

,

تعاونی های مسکن ادارات ،افراد ذی نفوذ، برخی سازمان های دولتی و نیمه دولتی، در کنار عدم نظارت همگانی و عدم اهتمام به پیشگیری، در عین عدم‌هماهنگی بین دستگاه های متولی زمین و ادارات خدمات رسان  مهم ترین مسائل موثر در زمین خواری های اخیر بیان شد و مورد بحث قرار گرفتند.

,

فرماندار بویراحمد نیز در ابتدای این جلسه با تبریک هفته قوه قضائیه و گرامی داشت شهدای ۷تیر از اقدامات قوه قضائیه در مبارزه با زمین خواری تشکر کردند و افزودند: سهل انگاری در ایجاد وضعیت موجود و حجم بالای زمین خواری توسط دستگاه های متولی مشهود هست و من بعد هرگونه قصور و کوتاهی  مستقیما متوجه متولیان هست نه مردم.

,

مهدوی در این خصوص با اشاره به وضعیت بوجود آمده که بالغ بر دو هزار ساخت و ساز غیر قانونی در شهر یاسوج و حومه انجام شده است؛ گفت من بعد جهاد کشاورزی و منابع طبیعی و امور آب حق ندارند اجازه دهند ساخت و سازی از ابتدا انجام شود و اگر کسی می خواست به قانون تمکین نکند از همان اول وارد مرحله برخورد قانونی با هماهنگی دستگاه قضایی شوند ،چرا که در مرحله بعد که ساخت و ساز انجام گرفت برخورد های قانونی سخت تر و پیچیده تر می شود.

,

فرماندار بویراحمد با اشاره به مصداق هایی از زمین خواری ها در حوزه های گردشگری، دامپروری، کشاورزی اعم از گیاهان دارویی، گل خانه ها ،طرح های طوبی و ... بیان کردند که جای تاسف بیشتر آنجاست که بخشی از تسهیلات اشتغالزایی با حجم بالا هم به این زمین خواری ها کمک می شود و تعلق می گیرند.

,

فرماندار بویراحمد اعلام کرد برای جلوگیری از  زمین خواری هایی در طرح های تسهیلاتی و اشتغالزایی،ادارات متولی  اعم از صادر کننده مجوز ،واگذار کننده زمین و ارائه دهنده ی تسهیلات همه مقصر هستند ،چرا که هیچکدام نظارت میدانی برای اجرای استاندارد طرح ها  ندارند و لذا طرح ها در نهایت به یک زمین خواری گسترده منجر می شود.

,

مهدوی در بخش دیگری به وضعیت قبرستان ها اشاره کرد و گفت متاسفانه زمین خواری مرده پدیده نوظهوری است که با اشغال زمین برای قبرستان در حال انجام هست و منابع طبیعی و شهرداری یاسوج باید به ساماندهی در این خصوص اقدام نمایند و هرگونه واگذاری زمین برای قبرستان های جزیره ای بدون هماهنگی معاون پیشگیری دادگستری ممنوع هست.

,

در این نشست اداره امور آب و جهاد کشاورزی و منابع طبیعی ملزم شدند من بعد گشت های مراقبت و حفاظت خود را تشدید و مستمر گزارش نمایند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه