اخبار داغ

پیش بینی برداشت بیش از ۱۱هزار تن بادام زمینی در گیلان

پیش بینی برداشت بیش از ۱۱هزار تن بادام زمینی در گیلان
مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به اینکه امسال در حدود ۳ هزار هکتار از باغ‌های استان بادام زمینی کشت شد ، افزود: پیش بینی می‌شود بادام کاران گیلانی امسال ۱۱ هزار و ۵۰۰ تن بادام به ارزش ۶۰۰ میلیارد تومان برداشت کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ۸دی،ابراهیم اکبرزاده مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی گیلان امروز در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه امسال در حدود ۳ هزار هکتار از باغ‌های گیلان بادام زمینی کشت شد گفت: پیش بینی می‌شود بادام کاران گیلانی امسال ۱۱ هزار و ۵۰۰ تن بادام به ارزش ۶۰۰ میلیارد تومان برداشت کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ۸دی,
 
,
وی با اشاره به اینکه بیش از ۵ هزار نفر در گیلان به کشت و کار بادام زمینی اشتغال دارند افزود: شهرستان آستانه اشرفیه قطب اصلی بادام کاری در گیلان است و علاوه بر آن، این محصول در شهرستان‌های رشت، تالش، رودبار و بندر انزلی نیز کشت می‌شود.
,
 
,
ابراهیم اکبرزاده با اشاره به اینکه برداشت بادام زمینی از اواسط مرداد آغاز می‌شود گفت: ۸ کارخانه و ۲۵۰ کارگاه سنتی در زمینه فرآوری این محصول در استان فعال است.
,
 
,
بادام زمینی به دلیل داشتن چربی‌های غیر اشباع و پروتئین بالا، کاهش دهنده خطر بیماری‌های قلبی، سرطان و آلزایمر بوده و علاوه بر مصرف خوراکی و آجیلی در تهیه روغن بادام زمینی، کره بادام زمینی، علوفه و مصارف صنعتی نیز کاربرد دارد.
,
 
,
/انتهای پیام
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه