اخبار داغ

یک کارشناس مسائل بین الملل:

امروز نیاز آمریکا و غرب برای مذاکره و توافق با ایران بیشتر از گذشته است

امروز نیاز آمریکا و غرب برای مذاکره و توافق با ایران بیشتر از گذشته است
حمید رضا ترقی گفت: امروز نیاز آمریکا و غرب برای انجام مذاکره و توافق با ایران بیشتر از گذشته است لذا جمهوری اسلامی ایران باید از این فرصت استفاده کرده و شروط خود را قاطعانه پیگیری کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حمیدرضا ترقی در گفتگو با خبرنگار مرصادنیوز، اظهار داشت: همان گونه که از مواضع مکرر جمهوری اسلامی استنباط می شود، بنای ایران بر ترک مذاکره نبوده اما از آنجا که روند مذاکرات در وین نشان دهنده آن بود که آمریکا حاضر به پذیرش پیشنهادات منطقی ایران نیست و حاضر نیست هزینه خروج از برجام را بپذیرد و به ایران برای عدم تکرار دوباره این رفتار، تضمینی بدهد، همچنین با توجه به‌ اینکه حاضر به رفع همه تحریم ها نشد، مذاکرات دچار رکود شد.

وی افزود: با علائمی که اخیرا از سوی آمریکا و نماینده اتحادیه اروپا مشاهده شد، ایران برای اینکه فضای ساخته شده توسط آمریکا و غرب را بشکند مبنی بر اینکه ایران مانع به نتیجه رسیدن مذاکرات است، باز هم با شروطی ادامه مذاکره را پذیرفت البته نه به صورت انجام مذاکره مستقیم با آمریکا زیرا شرایط مذاکره مستقیم با آمریکا فراهم نشده، در واقع نه آمریکا تحریم ها را لغو کرده،نه راستی آزمایی صورت گرفته و نه تعهد و تضمینی از سوی آمریکا داده شده که شروط آن از سوی رهبر انقلاب رعایت شود.

ترقی تصریح کرد: مذاکرات همچنان غیرمستقیم است و مکان آن هم در کشور دوست ایران تغییر کرد بنابراین به نظر می رسد جمهوری اسلامی ایران این بهانه را از  دست رسانه های غربی گرفت و نشان داد ایران پای میز مذاکره است البته شروطی دارد که باید توسط آنها پذیرفته شود.

وی عنوان کرد: در این شرایط نیاز و اصرار غربی ها برای انجام مذاکره بیشتر از گذشته شده زیرا شاهد جنگ روسیه و اوکراین، وضعیت تامین سوخت در جهان، بالا رفتن قیمت نفت و گرانی فراگیر در همه کشورها هستیم و البته یکی از راه حل های آنها وارد شدن نفت ایران به بازار جهانی است پس آنها به طور جدی نیاز دارند ایران از این وضعیت خارج شود و با تزریق نفت به بازارهای جهانی در جهت کاهش قیمت نفت کمک کند.

کارشناس مسائل بین الملل گفت: امروز نیاز آمریکا و غرب برای انجام مذاکره و توافق با ایران بیشتر از گذشته است برهمین اساس طبیعی است که جمهوری اسلامی ایران باید از این فرصت استفاده کند و شروط خود را که حفظ منافع ملی کشور و بهره گیری از منافع اقتصادی است، به صورت‌ محکم پیگیری کند ضمن اینکه هیچ مذاکره مستقیمی با آمریکا نخواهد داشت تا زمانی که آن شروط تحقق پیدا نکند.

ترقی خاطرنشان کرد: به نظر می رسد با این روند اگر غربی ها بتوانند آمریکا را راضی و اغنا کنند نسبت به رفع تحریم ها دست از لجبازی بردارد و شروط ایران را بپذیرد، احتمال رسیدن به توافق وجود دارد.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصادنیوز,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه