اخبار داغ

کارشناس بازارهای مالی :

رمزارز ریال نقل و انتقال پول را تسهیل می‌کند

رمزارز ریال نقل و انتقال پول را تسهیل می‌کند
کارشناس بازارهای مالی گفت: باید هزینه انتقال و جابجایی پول کاهش پیدا کند و دسترسی مردم به پول در هر جایی تقویت شود، این مهم را می‌توان با رمزارز ریال تحقق بخشید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ پیمان مولوی، کارشناس بازارهای مالی در گفت‌وگو با شبکه خبری تهران نیوز، با بیان اینکه رمزارز ریال به کاهش هزینه‌های انتقال تراکنشات مالی و بانکی کمک می‌کند، اظهار داشت: بسیاری از کشورهای جهان به سمت توسعه زیرساخت‌های مالی و بانکی خود رفته‌اند و خلق رمزارز مبتنی بر واحد پول ملی‌شان یکی از این اقدامات است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه خبری تهران نیوز,
 
,
وی افزود: رمزارز ریال می‌تواند مراودات اقتصادی را در سراسر کشور تقویت کند و حتی می‌تواند روابط پولی و بانکی ایران را با کشورهای منطقه و دوست هموارتر از قبل سازد، اما فعلاً در گام اول اثرگذاری داخلی به مراتب بیشتر از اثرگذرای خارجی دارد.
,
 
,
کارشناس بازارهای مالی بیان داشت: باید هزینه انتقال و جابجایی پول کاهش پیدا کند و دسترسی مردم به پول در هر جایی تقویت شود، این مهم را می‌توان با رمزارز ریال تحقق بخشید.
,
 
,
مولوی درباره تأثیر رمزارز ریال بر کاهش تورم و کنترل نقدینگی گفت: از رمزارز ریال نباید انتظار داشت که به کاهش نقدینگی و مهار تورم کمک کند، چون تورم در ایران معلول علت‌هایی است که باید آنها را شناسایی و کنترل کرد. تورم در کشور ناشی از نقدینگی بالا و هیجانات کاذب در بازار است که رمزارز ریال اصلاً نمی‌تواند به این هیجانات پایان دهد یا مانع چاپ پول شود، بلکه یک ابزار برای انتقال آسان‌تر پول و شفاف شدن تراکنشات بانکی است.
,
 
,
وی به تأثیر رمزارز ریال بر حذف چند صفر از پول ملی اشاره کرد و متذکر شد: حذف چند صفر از پول ملی مدت‌ها است که مطرح شده و عملاً در میان مردم واحد تومان رواج پیدا کرده و شاید بتوان رمزارز ریال را مقدمه‌ای برای حذف چند صفر از پول ملی قلمداد کرد. هنوز اطلاعات زیادی درباره رمزارز ریال در اختیار نیست و باید منتظر شهریور ماند و دید که قرار است این پلتفرم چه دستاوری برای اقتصاد ایران به همراه داشته باشد.
,
 
,
اخیراً علی صالح‌آبادی رئیس‌کل بانک مرکزی از اجرای آزمایشی رمزارز ریال از شهریور ماه امسال خبر داده و گفته است که این رمز ارز به مرور زمان جایگزین اسکناس ریال خواهد شد و همچنین این رمزارز از یک منطقه خاص آغاز و به تدریج در مناطق دیگر اجرایی خواهد شد.
,
 
,
انتهای پیام/*
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه