اخبار داغ

کارشناس و تحلیلگر سیاسی:

ایران باید پرچم دار منع گسترش سلاح های شیمیایی و بیولوژیکی در سطح جهان باشد/آمریکا؛ بزرگترین تهدید برای صلح و حفظ حقوق بشر

ایران باید پرچم دار منع گسترش سلاح های شیمیایی و بیولوژیکی در سطح جهان باشد/آمریکا؛ بزرگترین تهدید برای صلح و حفظ حقوق بشر
محمد کاظم انبارلویی گفت: آمریکا در عین این که خود را پرچم دار حقوق بشر و دموکراسی معرفی می کند، دارای کارنامه ای است که حاوی بزرگترین نقض های حقوق بشر، آزادی های سیاسی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد کاظم انبارلویی کارشناس سیاسی در گفتگو با مرآت، به مناسبت هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی و همچنین سالروز بمباران شیمیایی سردشت اظهار کرد: در کارنامه حقوق بشر آمریکا شاهد فهرست عظیمی از کشتارها و نقض حقوق بشر روبرو هستیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

این کارشناس سیاسی با اشاره به استفاده آمریکا از سلاح های کشتار جمعی و شیمیایی هنگام جنگ جهانی دوم در ژاپن عنوان کرد: علیرغم این که ژاپن چندین ماه بود که پذیرای صلح و آتش بس شده بودند؛ اما آمریکایی ها با پرتاب دو بمب در دو شهر ژاپن باعث قتل عام صدها هزار نفر شدند.

,

وی افزود: توجیه آمریکا در مبادرت به چنین جنایتی  اولاً جلوگیری از تقسیم شدن ژاپن میان بلوک غرب و شرق همانند کره و آلمان و خروج این کشور از سلطه آمریکا بود و ثانیاً آمریکا با ارتکاب به چنین عملی در صدد این بود تا قدرت خود را به رخ جهانیان بکشد.

,

انبارلویی با اشاره به استفاده از سلاح های شیمیایی در جنگ ویتنام از سوی آمریکا ابراز کرد: سالهااست که صدها هزار نفر از عوارض کاربرد این سلاح ها در رنج هستند.

,

این کارشناس سیاسی در ادامه خاطر نشان کرد: آمریکا و اروپا در جنگ میان ایران و عراق نیز با قرار دادن سلاح های شیمیایی در اختیار صدام و استفاده رژیم بعثی عراق از این سلاح ها برگ و رکورد جدید در تاریخ جنایات ضد انسانی بود.

,

وی با اشاره به بی اعتنایی و سکوت غرب در برابر این جنایات هولناک بیان کرد: عدم موضع گیری مجامع جهانی باعث شد تا صدام در ارتکاب به جنایات خود با استفاده از این سلاح های مرگبار جری تر شده و به کار خود تا زمان پذیرش قطعنامه 598 ادامه دهد.

,

انبارلویی ضمن بیان این که آمریکا از خدشه دار شدن چهره اش در استفاده از سلاح ها ی شیمیایی و بیولوژیکی و حتی اتمی ابایی ندارد؛ گفت: رکوردی که آمریکا از خود در ارتکاب به جنایاتی از این دست به جا گذاشته در تاریخ دنیا همتا ندارد.

,

این کارشناس سیاسی در ادامه گفت: آمریکا در عین این که خود را پرچم دار حقوق بشر و دموکراسی معرفی می کند، دارای کارنامه ای است که حاوی بزرگترین نقض های حقوق بشر و آزادی های سیاسی است.

,

وی با اشاره به وظیفه مهم و سنگین وزارت خارجه و دستگاه های ذیربط در احقاق حقوق پایمال شدن خسارت دیدگان بمباران های شیمیایی در کشور تأکید کرد: مسئولین مربوطه باید به لحاظ حقوقی و سیاسی در سطح دنیا به روشنگری بپردازند و در کنوانسیون های جهانی پرچم دار منع گسترش سلاح های هسته ای و شیمیایی و بیولوژیکی شود.

,

انبار لویی در ادامه بیان کرد: ایران به عنوان کشوری مظلوم در اواخر قرن بیستم مورد اصابت سلاح های شیمیایی قرار گرفت و این مسئله در جهان بخاطر سلطه کشورهای غربی با یک سکوت معناداری در رسانه های جهان مواجه شد. البته امروز جهانیان می دانند ایران در جنگ هشت ساله مورد ظلم و ستم هایی واقع شد که در دوران معاصر نمونه دیگری ندارد.

,

این کارشناس سیاسی با اشاره به حکم رهبر انقلاب در حرمت به کار بردن سلاح های شیمیایی، بیولوژیکی و هسته ای گفت: با پیروی از حکم رهبری در حال حاضر ایران پرچدار صلح جهانی است؛ نه امریکا و اروپایی ها که با در دست داشتن سلاح های شیمیایی و هسته ای متعدد، تهدید کننده صلح و امنیت در جهان هستند.

,

وی با بیان اینکه آمریکا با طرح شکایت و تشکیل پرونده هسته ای در مجامع جهانی برای ایران در  صدد سرپوش گذاشتن بر جنایات خودش است تصریح کرد: آمریکا و اروپایی ها به این بهانه های واهی مانع از بهرمندی کشور و مردم ما از مواهب فناوری صلح آمیز هسته ای شدند.

,

انبارلویی با اشاره به اقدامات متعدد نظامی و امنیتی آمریکا در خارج از مرزهای خود خاطر نشان کرد: آمریکا در سراسر اروپا و برخی کشورهای آسیایی و آفریقایی دارای زندان هایی است که مخالفین خود را در آن زندان ها حبس کرده است.

,

وی در پایان با اشاره به آزمایشگاه ها بیولوژکی آمریکا در اوکراین افزود: جنگ روسیه و اوکراین پرده از وجود آزمایشگاه های متعدد بیولوژیکی آمریکا که به منظور بسط و توسعه سلاح های شیمیایی و بیولوژیکی برداشت و بار دیگر جهانیان به فعالیت ها ضد بشری آمریکا واقف شدند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه