اخبار داغ

رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری:

"نه" کلمه‌ای که آینده افراد را از تباهی نجات می‌دهد/ آگاهی‌بخشی و اغناسازی راهی برای مقابله با اعتیاد

"نه" کلمه‌ای که آینده افراد را از تباهی نجات می‌دهد/ آگاهی‌بخشی و اغناسازی راهی برای مقابله با اعتیاد
علی احمدی گفت: آنچه باعث پیشگیری از آلودگی به مواد مخدر می‌شود تقویت توانمندی افراد در "نه گفتن" است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی احمدی رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: آنچه باعث پیشگیری از آلودگی به مواد مخدر می‌شود تقویت توانمندی افراد در "نه گفتن" است.
 
وی با بیان اینکه فرهنگ‌سازی برای پاسخ منفی نوجوانان به پیشنهادات برای اعتیاد باید از دوران راهنمایی و دبیرستان مدنظر قرار گیرد تصریح کرد: در زمان تحصیل نوجوانان، هم‌نشینی با دوستان ناباب می‌تواند تا حد زیادی افراد به سمت استعمال مواد مخدر بکشاند.
 
احمدی تربیت خانوادگی و رفتارهای والدین در خانه را یکی دیگر از عوامل در گرایش نوجوانان به سمت مواد مخدر عنوان کرد و بیان داشت: اگر سیگار کشیدن، مصرف الکل و دیگر رفتارهای ناهنجار برای خانواده، نزدیکان و افرادی که فرزندان با آن‌ها هم‌نشینی دارند عادی باشد، کودکان و نوجوانان ترغیب به استعمال موادمخدر شوند.
 
رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری کمبودهای اجتماعی و کمبود مهر و محبت را در خانواده از دیگر علل گرایش به سمت مواد مخدر عنوان و خاطرنشان کرد: افراد در سنین بالاتر در جهت جبران کمبودها به سمت افرادی که به آن‌ها محبت می‌کنند کشیده شده و چه بسا به پیشنهاد آن‌ها برای مصرف مواد مخدر پاسخ مثبت دهند.
 
وی با اشاره به اینکه فقر و نداری، بیکاری، بیماری‌های روانی و... از دیگر مواردی هستند که می‌توانند زمینه‌ساز گرایش به اصتفاده مواد مخدر باشند اضافه کرد: اما آنچه بیش از همه این موارد در اعتیاد افراد تاثیر دارد، زمینه‌های فرهنگی و بلندپروازی خود افراد هستند.
 
رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری یادآور شد: مهم‌‎ترین کاری که باید در جامعه صورت گیرد آگاهی‌بخشی، اغناسازی و فرهنگ‌سازی است و باید در این زمینه اطلاعات لازم به جوانان ارائه داده شود.
 
انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, جهانبین نیوز؛,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه