اخبار داغ

افزایش اشتغال در سایه توجه به هنرستان‌ها؛

توسعه هنرستان‌ها در دولت سیزدهم ادامه می‌یابد/ مهارت‌آموزی؛ راهگشای اشتغال‌ و کلید رونق اقتصاد

توسعه هنرستان‌ها در دولت سیزدهم ادامه می‌یابد/ مهارت‌آموزی؛ راهگشای اشتغال‌ و کلید رونق اقتصاد
توجه به هنرستان‌ها و رشته‌های آن راهگشای معضل بیکاری و زمینه‌ساز رونق اقتصاد و اشتغال درسیستان وبلوچستان است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصرهامون، برای توسعه و گسترش هر کشوری به افراد متخصص نیاز است، و نیاز است هر فردی در هر جایگاهی برای درست انجام شدن فعالیت خود تخصص و تجربه کافی و لازم را داشته باشد، اما این تخصص فقط در چهارچوب مدارس دولتی و تحصیل در رشته های تجربی و ریاضی حاصل نمی شود بلکه هنرستان ها می توانند پلی برای متخصص شدن افراد باشند.تحصیل در هنرستان می تواند میانبری برای افرادی باشد که تمایل دارند زودتر به نتیجه برسند و از تخصص خود برای درآمدزایی و کسب تجربه بهره مند شوند.

این مهم نیازمند این است تا دولت به تکمیل و توسعه هنرستان ها و تجهیزات تخصصی آن ها اهتمام ویژه ای داشته باشد، و به ویژه در استان های کم برخودار که از وجود کارخانه ها و کارگاه های تولیدی محروم هست.

می طلبد تا با توسعه و تقویت هنرستان ها دانش آموزان از سنین نوجوانی حرفه و فن مورد نیاز منطقه و اقلیم خود را فرا بگیرند.

یکی از استان های که دولت در حال حاضر توجه ویژه به بحث آموزش و مهارت در مدارس را دارد سیستان و بلوچستان است که امسال با بهره برداری ۶ هنرستان جدید جهشی در حرفه آموزی و مهارت آموزی دانش آموزان این منطقه از کشور صورت خواهد گرفت.

به گفته مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان، ۶ هنرستان جدید تحت عنوان مجتمع مهارتی دارالفنون با زیر بنای هر پروژه ۵ هزار مترمربع به فضای آموزشی هنرستانی در سیستان و بلوچستان افزوده خواهد شد.

میثم لک زایی در گفتگو با خبرنگار ما گفت: پروژه ساخت این تعداد هنرستان در دو فاز و در شش شهرستان زاهدان، زابل، خاش، ایرانشهر، سراوان و چابهار با اعتبار هر مدرسه ۲۰ میلیارد تومان در حال ساخت می باشد.

وی با بیان اینکه تکمیل این پروژه ها چهل درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، افزود: پروژه های دارالفنون از محل اعتبارات ملی و دولتی در حال ساخت می باشد که دارالفنون شهر زاهدان جهت تکمیل و تجهیز با مشارکت خیرین انجام خواهد شد.

مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان بیان کرد: در سفر ریاست جمهوری به سیستان و بلوچستان ایجاد شش هنرستان دیگر مشابه هنرستان های دارالفنون در سطح استان به تصویب رسید.

لک زایی ادامه داد: این هنرستان ها هر کدام با زیر بنای ۵ هزار متر مربع با اعتباری بالغ بر ۵۰ میلیارد تومان در دو فاز در سال جاری عملیات ساخت آغاز که پیش بینی می شود تا پایان سال ۱۴۰۲ تکمیل و به بهره برداری برسد.

تخصیص ۵۰ میلیارد تومان به تجهیزات هنرستانی 

وی از افزایش اعتبارات تجهیز هنرستان ها در سال مالی ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: دولت سیزدهم برا ی بروز رسانی  و تکمیل تجهیزات هنرستان ها در سطح استان مبلغ ۵۰ میلیارد تومان اعتبار تخصیص داده است که پیشتر اعتبار لازم برای تجهیزات هنرستان ها تنها ۴ میلیارد تومان بود.

وی افزود: این اعتبار برای خرید تجهیزات کارگاه هایی تعمیر لوازم خانگی، برق صنعتی، برق ساختمان، الکتروتکنیک، حسابداری، خیاطی، مکانیک خودرو، تعمیر موتور خودرو و نقشه کشی ساختمان هزینه شده که بخش اعظم نیاز تجهیزاتی هنرستان را درسال تحصیلی جدید رفع خواهد کرد.

مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان بیان کرد: در مجموع ۲۳ هنرستان در قالب ۸۵ کلاس درس در حال حاضر در دست اجرا داریم که ۱۱۳ میلیاردتومان هزینه شده است و زیر بنای این پروژه ها ۵۶ هزار و ۱۳۸ متر مربع است.

وی با شاره به اهمیت توسعه مدارس شبانه روزی در سیستان و بلوچستان تصریح کرد: با هدف ارتقای شاخص پوشش تحصیلی دانش آموزان و فراهم شدن زمینه جذب حداکثری بازماندگان از تحصیل، طی ۲ سال اخیر هفت مدرسه شبانه روزی در قالب ۳۶ کلاس درس با اعتباری بیش‌از ۳۲۴ میلیارد ریال احداث و به بهره برداری رسیده است.

لک زایی گفت: هم‌اینک ۲۸ پروژه مدرسه شبانه روزی در قالب ۱۶۸ کلاس درس با اعتباری بیش‌از ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال در دست ساخت است.

انتهای پیام/
 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, تخصیص ۵۰ میلیارد تومان به تجهیزات هنرستانی  , تخصیص ۵۰ میلیارد تومان به تجهیزات هنرستانی  ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه