اخبار داغ

آخرین خبرها از زمین لرزه‌های بامداد امروز هرمزگان؛

دستور وزیر نیرو برای تامین نیاز آبی مناطق زلزله‌زده/ تعداد مصدومان به ۴۸ نفر رسید/ فوتی‌‌ها؛ ۵ نفر

دستور وزیر نیرو برای تامین نیاز آبی مناطق زلزله‌زده/ تعداد مصدومان به ۴۸ نفر رسید/ فوتی‌‌ها؛ ۵ نفر
در پی وقوع زمین‌لرزه‌‌های پی در پی بامداد امروز در هرمزگان تاکنون ۴۸ نفر مصدوم و پنج نفر فوت شدند و خسارات نسبتاً شدیدی به بخش‌های مختلف این استان وارد کرده است. به دنبال وقوع این حادثه وزیر نیرو برای تأمین نیاز آبی مناطق زلزله‌زده دستورات لازم را صادر کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛ در پی وقوع ۲ زمین‌لرزه با قدرت ۶٫۳ و ۶٫۱ریشتر  و ۲۴ پس لرزه با قدرت بالای ۳ و ۴ ریشتر در غرب استان‌ هرمزگان تاکنون پنج نفر جان خود را از دست دادند و خسارات نسبتا شدیدی به بخش‌های مختلف این استان وارد کرده است، تیم‌های امدادی از سپاه تا هلال‌احمر به منطقه اعزام و استاندار و مسئولان استانی نیز از همان لحظات اولیه بعد از وقوع زمین لرزه با شدت بالای ۶ ریشتر خود را به منطقه زلزله زده رساندند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ه, رمز,

به گفته حسن زاده مدیرکل‌ مدیریت بحران استانداری هرمزگان، شمار فوت شدگان در زلزله های بامداد امروز هرمزگان به ۵ و شمار مصدومان به ۱۲ نفر رسید.

این جان باختگان همگی در زلزله اول جان خود را از دست داده‌اند و در دو زمین لرزه شدید بعدی به علت بیرون بودن مردم از منازل، به کسی آسیب نرسید.

,
,
,

خالدی، سخنگوی سازمان اورژانس کشور نیز گفت: تا ساعت ۱۲:۳۰ ظهر امروز، ۸۴ نفر در زلزله بامداد امروز هرمزگان مصدوم شده اند ۱۵ نفر هنوز در بیمارستانها بستری هستند.

دستور وزیر نیرو برای تأمین نیاز آبی مناطق زلزله‌زده

,
,
, دستور وزیر نیرو برای تأمین نیاز آبی مناطق زلزله‌زده,

عبدالحمید حمزه پور در بازدید از مناطق زلزله زده در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی هرمز با بیان اینکه زلزله بامداد امروز شنبه باعث وارد آوردن خسارت به تأسیسات آبفا نیز شده است، تصریح کرد: وزیر نیرو از همان ابتدای حادثه موضوع آبرسانی به مناطق زلزله زده را رصد و دستور بسیج امکانات برای رفع نیاز آبی آنها را داد.

, شبکه اطلاع رسانی هرمز,

وی بیان داشت: با توجه به شرایط حاکم بر روستای سایه خوش و با هدف تامین نیاز آبی مردم، آبرسانی سیار در حال انجام است.

,

مدیرعامل آبفا با بیان اینکه مدیریت بحران آبفا پس از وقوع زلزله تشکیل و برنامه ریزی برای تامین نیاز آبی سایه خوش و سایر مناطق زلزله زده در دستور کار قرار گرفت، افزود: در حال حاضر ۴ تانکر برای آبرسانی سیار پیش بینی شده است که با توجه به نزدیکی روستای سایه خوش به بندرخمیر، آب مورد نیاز این روستا بوسیله تانکرهای آبرسانی از نزدیک ترین نقطه که شهر خمیر است، در حال تامین است.

,

به گفته حمزه پور، آبفا تمام توان خود برای تامین آب سایه خوش تا وصل شدن برق سایت آب شیرین کن، به کار گرفت و اکنون تامین آب این مناطق از طریق سایت آب شیرین کن در حال انجام است.

,

مدیرعامل آبفا همچنین از حضور چهار اکیپ اتفاقات آب در منطقه زلزله زده خبر داد و گفت: در این زلزله شبکه های فرعی و اتصالات آب آسیب دیده اند که نیروهای اتفاقات آبفا در حال رفع آن هستند.

,

به گفته وی، عمده روستاهای مناطق زلزله زده بصورت مجتمعی آبرسانی می شوند که به علت قطعی برق سایت آبشیرین کن در زمان زلزله از مدار خارج شد که با رفع مشکل برق، تولید آب از سر گرفته شد.

,

حمزه پور ادامه داد، در حال حاضر به دلیل وجود مخازن ذخیره در منازل، مشکلی در توزیع آب نیست و خانوارهایی که به آب نیاز پیدا کنند بوسیله تانکرهای اعزام شده آبرسانی می شوند.

,

مدیرعامل آبفا همچنین از ارسال آب های بسته بندی به مناطق زلزله زده خبر داد و افزود: آب های بسته بندی شده از بندرعباس در حال بارگیری است که بزودی به این منطقه خواهد رسید.

,
مسئول بسیج سازندگی هرمزگان خبر داد؛ حضور ۵۰ گروه جهادی در مناطق زلزله‌زده هرمزگان
, مسئول بسیج سازندگی هرمزگان خبر داد؛, حضور ۵۰ گروه جهادی در مناطق زلزله‌زده هرمزگان,

یاسین باوقار، مسئول بسیج سازندگی استان هرمزگان که اکنون در مناطق زلزله زده حضور دارد در گفتگو با خبرنگار هرمز اظهار کرد: طی وقوع زلزله منطقه مهران روستای سایه خوش خسارات زیادی دیده است.

, هرمز,

باوقار افزود: الحمدلله با حضور به موقع جهادگران امداد رسانی ها به نحو مطلوب در حال انجام است چنانچه نیاز منطقه به حضور بیشتر گروه های جهادی باشند این آمادگی برای اعزام تعداد بیشتر گروه های جهادی وجود دارد و کلیه گروه های جهادی استان در حالت آماده باش هستند تا بتوانیم خدمات هرچه بهتری به زلزله‌زدگان ارائه کنیم.

,

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر اسکان موقت زلزله زدگان صورت گرفته است اما با توجه به حجم بالای خرابی و گرمای شدید هوا نیاز فوری به کانکس، وسایل سرمایشی یخچال، پتو و… داریم و همین طور جهت بازسازی و تامین مایحتاج نیازمند کمک های نقدی مردم نیک اندیش و هموطنان عزیزمان هستیم.

,

هیچ کس زیر آوار نیست/ توزیع اقلام امدادی آغاز شد

, هیچ کس زیر آوار نیست/ توزیع اقلام امدادی آغاز شد,

استاندار هرمزگان نیز گفت: با بررسی دقیق صورت گرفته، اکنون دیگر کسی زیر آوار نیست و وارد فاز توزیع اقلام امدادی و اسکان اضطراری شده‌ایم.

,

, ,

مسوولان تا بازسازی کامل منازل در کنار مردم می مانند

, مسوولان تا بازسازی کامل منازل در کنار مردم می مانند,

احمد مرادی، نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار هرمز با اشاره به زمین لرزه های پی در پی در غرب استان اظهار کرد: منازل موجود در روستای سایه خوش صد در صد تخریبی شده است و تا کنون ۵ فوتی و تعداد زیادی مصدوم وجود داشته است.

, هرمز,

نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: بعد اولین زمین لرزه با شدت در بامداد امروز مسئولان استان از جمله استاندار، فرماندار، هلال احمر، نیروی انتظامی و سپاه در صحنه حاضر شدند و تمامی دستگاه های حمایتی در منطقه به میدان آمدند.

,

مرادی تصریح کرد: اولین اقدام برای مردم زلزله زده تامین مایحتاج انها است زیرا این ها قادر به زندگی در منازل قبلی خود نیستند و نیازمند چادر و موکت هستند که تحویل آنها شده است.

,

وی با اشاره به اینکه گرمای هوا بسیار آزار دهنده است، مطرح کرد: بنا شده کولرهایی در منطقه آورده شود و به محض وصل شدن برق در چادرها استفاده شود.

,

نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی گفت: باید مسئولان تا بازسازی کامل مناطق زلزله زده در کنار مردم باشد و مردم توقع دارند همین گونه که امروز همه به میدان آمده اند تا بازسازی کامل در کنارشان باشند و دولت نیز نمایندگانی ارسال کنند و تامین اعتبارات صورت بگیرد و با سرعت بازسازی منازل صورت گیرد.

,

مرادی ضمن تسلیت به خانواده هایی که عزیزانشان در این زمین لرزه از دست داده اند، اذعان کرد: رسیدگی به مصدومان این حادثه بسیار حائز اهمیت است.

,

وی افزود: باید تمامی دستگاه های عضو ستاد بحران استان پای کار باشند و با هماهنگی های انجام شده منازل تخریب شده باز سازی شود.

,

کمپ اسکان موقت در بندرعباس دایر شد

, کمپ اسکان موقت در بندرعباس دایر شد,

با تاکید استاندار هرمزگان علاوه بر استفاده از ظرفیت سالن‌های ورزشی برای اسکان اضطراری مردم زلزله زده، یک کمپ اسکان موقت نیز در ورزشگاه خلیج فارس بندرعباس برپا شد.

,

همچنین در شهرستان بندرلنگه نیز توسط جمعیت هلال احمر کمپ اسکان موقت مردم زلزله زده دایر شده است.

,

, ,

تمام ادارات دولتی هرمزگان امروز “شنبه” تعطیل شدند

, تمام ادارات دولتی هرمزگان امروز “شنبه” تعطیل شدند,

ستاد مدیریت بحران استانداری هرمزگان در اطلاعیه‌ای اعلام کرد به علت وقوع زلزله‌های پی در پی در استان، تمامی ادارات دولتی و دستگاه‌های اجرایی روز شنبه تعطیل هستند.
دستگاه‌های و نهادهای امدادی، عملیاتی و خدمات رسان همچنان به کار خود ادامه خواهند داد و شامل این تعطیلی نخواهند شد؛ برنامه برگزاری کنکور نیز مطابق برنامه ریزی قبلی برگزار خواهد شد.

,
,

, ,

دستور وزیر بهداشت برای رسیدگی فوری به آسیب دیدگان زلزله هرمزگان

, دستور وزیر بهداشت برای رسیدگی فوری به آسیب دیدگان زلزله هرمزگان,

دقایقی پیش در تماس تلفنی با رییس اورژانس کشور و رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، خواستار رسیدگی فوری و آمادگی مراکز درمانی بیمارستان‌های این استان و بسیج همه امکانات برای پذیرش مصدومان حادثه زلزله شب گذشته هرمزگان شد.

,

وی در تماس تلفنی با رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان تاکید کرد: ارائه سریع خدمات درمانی مطلوب به مصدومان حادثه زلزله انجام گیرد.

,

وزیر بهداشت همچنین به جعفر میعادفر، رییس اورژانس کشور ماموریت داد تا در محل حادثه حاضر شود.

,

در این تماس تلفنی همچنین دکتر حسین فرشیدی رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با اشاره به حضور فعال اورژانس پیش بیمارستانی و کادر تخصصی درمان برای ارائه خدمات به مصدومان، گزارشی از اقدامات انجام شده توسط اورژانس، اقدامات تشخیصی و رسیدگی‌های درمانی به آسیب دیدگان زلزله، به وزیر بهداشت ارائه کرد و از آمادگی کامل بیمارستان‌های هرمزگان برای اقدامات درمانی آنان خبر داد.

,

وی گفت: تیم‌های واکنش سریع و تکنسین‌های فوریت‌های پزشکی به منطقه سایه‌خوش و سایر روستاهای اطراف بندرلنگه اعزام شده‌اند.

,

رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در این تماس تلفنی با اشاره به آماده باش تمامی نیروهای اورژانس و کادر درمان افزود: تمام بیمارستان‌های استان در آماده‌باش کامل هستند و آمبولانس‌های این دانشگاه به همراه امکانات کامل خدمات اورژانس از بندرعباس به بخش مهران اعزام شده است.

,

اعزام کادر درمان مدیریت درمان تامین اجتماعی هرمزگان به مناطق زلزله‌زده

, اعزام کادر درمان مدیریت درمان تامین اجتماعی هرمزگان به مناطق زلزله‌زده,

غلامعباس مومنی مدیر درمان تامین اجتماعی هرمزگان در گفتگو با خبرنگار هرمز با اشاره به زلزله ساعتی قبل در غرب استان اظهار کرد : در لحظات اولیه زلزله ۶/۱ ریشتری در غرب استان ، ضمن آماده سازی بیمارستان خلیج فارس جهت پذیرش و ارائه خدمات درمانی به بیماران ناشی از آسیب های زلزله غرب استان هرمزگان ، بلافاصله پس از زلزله اول دو دستگاه آمبولانس به همراه تیم درمان به مناطق زلزله زده اعزام شد.

,

وی ادامه داد : با هماهنگی مدیریت درمان تامین اجتماعی هرمزگان و همچنین بسیج جامعه پزشکی استان ؛ اعزام ۲ آمبولانس به همراه تیم درمان شامل ۶ پرستار و یک اکیپ امدادگر به ظرفیت ۸ نفر ، با تجهیزات کامل و ظرفیت تمام داروها به امدادرسانی مردم مناطق زلزله زده شتافتند

,

مومنی افزود : بیمارستان خلیج فارس بندرعباس نیز اعم از اورژانس و بخش های آن همچنین آماده خدمات دهی و پذیرش احتمالی بیماران در مناطق زلزله زده غرب استان است.

,

, ,

اعزام نیرو و اقلام امدادی به کانون زلزله غرب هرمزگان/ کمپ اسکان اضطراری در بندرعباس برپا می شود

, اعزام نیرو و اقلام امدادی به کانون زلزله غرب هرمزگان/ کمپ اسکان اضطراری در بندرعباس برپا می شود,

مختار سلحشور ، مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان هرمزگان در تشریح آخرین جزییات زلزله غرب استان اظهار کرد: زلزله ای به بزرگی ۶.۱ در مقایس ریشتر و عمق ۱۰ کیلومتری زمین روستای سایه خوش از توابع شهرستان بندرلنگه را در ساعت ۰۲:۰۲:۰۷ بامداد امروز ۱۱ تیرماه لرزاند.

,

وی افزود:این زمین لرزه تاکنون ۱۳ پس لرزه به دنبال داشته که به دلیل شدت زلزله ها در مناطق مختلف استان نیز احساس شده است.

,

مهندس سلحشور افزود:تاکنون ۲۳ منطقه شهری و روستایی کانون زلزله مورد ارزیابی قرار گرفته که شدت آسیب در روستاهای سایه خوش، دژگان، کوشک، حشم حود تایید شده و بررسی ها نیز همچنان ادامه دارد.

,

وی ادامه داد: تعداد ۱۵ تیم عملیاتی شامل ۶۰ نیروی عملیاتی و یک تیم آنست به مناطق متاثر از زلزله اعزام و اقلام امدادی در حال ارسال به منطقه است.

,

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان هرمزگان در پایان از برپایی کمپ اسکان اضطراری در شهر بندرعباس خبر داد و گفت:جهت رفاه حال شهروندان بندرعباسی کمپ اسکان اضطراری در ورزشگاه ۲۰ هزار نفری خلیج فارس در حال برپایی است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه