اخبار داغ

تحلیلگر مسائل سیاسی:

رابطه آمریکا و اروپا، رابطه گرگ هاست/ آتش افروزی‌های اخیر آمریکا جان میلیون ها نفر را گرفت

رابطه آمریکا و اروپا، رابطه گرگ هاست/ آتش افروزی‌های اخیر آمریکا جان میلیون ها نفر را گرفت
زهرا اسلامی نیا گفت: آمریکا فقط در دوره معاصر ۸/۵ میلیون انسان را در کره زمین با جنگ ها و کودتاهای خود کشته و بزرگترین تولیدکننده بمب های ممنوعه در جهان است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ زهرا اسلامی نیا تحلیلگر مسائل سیاسی در گفتگو با خبرنگار "تیتریک" گفت: از دیدگاه آمریکایی ها، "بشر" یک تعریف سلیقه ای است؛ یعنی مردم آفریقا، آسیا و خاورمیانه، انسان محسوب نمی شوند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,
وی ادامه داد: حقوق بشر از دیدگاه آمریکایی ها، سفیدپوستانی هستند که رنگ، شکل و قیافه آنها به خودشان شباهت داشته باشد، در آن صورت است که بشر محسوب می شوند.
,
 
,
اسلامی نیا افزود: در دنیا شاهد هستیم که از دید استکبار فلسطین، یمن، افغانستان بشر محسوب نمی شود، حتی مردم کوبا که در آمریکای جنوبی زندگی می کنند، بشر نیستند، از دید استکبار تنها انسان هایی بشر محسوب می شوند که آنها را آدم به حساب بیاورند.
,
 
,
این کارشناس تصریح کرد: اسرائیلی ها، آمریکایی های سفیدپوست و نه سیاه پوست و سرخ پوست بشر هستند و اروپائیان هم تا آنجایی بشر محسوب می شوند که مزاحم منافع آمریکا نشوند زیرا اگر مزاحمتی برای منافع استکبار داشته باشند قصه آن ها همان قصه زندگی گرگی است که امام خمینی (ره) فرمودند: "این قدرت های بزرگ با همدیگر رابطه ای مثل رابطه گرگ ها دارند، وقتی گرگ ها در شب های زمستان می خواهند بخوابند با یک چشم باز می خوابند چون اولین گرگی که چشمانش روی هم بیاید بقیه از گرسنگی حمله می کنند و او را می درند و می خورند." آمریکا و اروپا هم نسبت به همدیگر این گونه هستند، اگرچه در جاهایی نشان می دهند که از هم پاسداری می کنند.
,
 
,
وی گفت: آنچه که در دنیا از حقوق بشر آمریکا نشان داده شده نمونه های فراوانی دارد که به راحتی قابل دریافت و اثبات است و هیچ کس نمی تواند این را انکار کند که آمریکا جنگ جهانی دوم را با بمباران هیروشیما و ناگازاکی ژاپن تمام می کند، وقتی این جنگ تمام می شود، طرح مارشال رئیس جمهور آمریکا که طرح کمک به کشورهایی که با جنگ ویران شده اند را اعلام می کند و به آن ها پول می دهد و در مقابل خدمات می گیرد و کمک می کند که آن ها کشورها را از ویرانی خارج کنند. این عملکرد آمریکا در رابطه با کشورهای دنیا است و با این نوع عملکرد سعی می کند جایگاه خود را در دنیا ارتقا داده و موقعیت ابرقدرتی حود را همچنان حفظ کند.
,
 
,
اسلامی نیا افزود: اقدامات آمریکا در دوران جنگ سرد شوروی فراموش نشدنی است حتی استکبار، اروپا را بعد از جنگ جهانی دوم با اعطای وام مستعمره دنباله رو خود کرد و با پیمان هایی مثل ناتو بر سر آنها شیره مالید و آنها را در همه جنایت ها و جنگ هایی که مرتکب شد، مطیع خود قرار داد.
,
 
,
این کارشناس ادامه داد: آمریکا بیش از ۱۸۰۰ پایگاه نظامی در جهان دارد و در ۶۶ کشور زندان مخفی شبیه به زندان ابوقریب و گوآنتاناما دارد، در ۶۱ کشور تا به حال کودتا کرده که یکی از آن کشورها، ایران است که به سقوط محمد مصدق به عنوان دولت مردمی انجامید.
,
 
,
وی گفت: آمریکا فقط در دوره معاصر ۸/۵ میلیون انسان را در کره زمین با جنگ ها و کودتاهای خود کشته است و بزرگترین تولیدکننده بمب های ممنوعه مانند شیمیایی، میکروبی، اتمی در دنیاست که برای نابودی بشر انبار کرده است.
,
 
,
اسلامی نیا بیان کرد: استکبار تولیدکننده و منتشرکننده بیشترین گاز گلخانه ای در دنیا است در حالی که به دنیا اشاره می کند که نباید از سوخت های فسیلی استفاه کند که گاز گلخانه ای تولید نشود.
,
 
,
این کارشناس افزود: آمریکا کشوری است که با سانسور اطلاعات و پروپاگاندای سیاسی حقایق را جابه جا می کند و به راحتی آن چیزی را که می خواهد به دنیا القا کند و با شنود اطلاعات شهروندان حتی در زندگی خصوصی آن ها دخالت می کند. به یاد داریم که در زمان اوباما اعلام کردند که گوشی تلفن همراه آنکلا مرکل صدراعظم آلمان توسط آمریکایی ها شنود می شد که سرهم بندی کردند تا صدایش در نیاید.  
,
 
,
وی ادامه داد: آمریکا در شرایطی که دنیا را با این شکل اداره می کند و بیشترین زندانیان و شکنجه های بد را در زندان هایش دارد و بدترین شرایط غیر انسانی را در زندان های مخفی خود دارد، در دنیا ادعای حقوق بشر سر می دهد و اگر فردی در کشوری مورد برخورد قرار می گیرد،  رسانه هایش سر و صدا به پا کرده و اعلام می کنند حقوق بشر مرده است و بی توجهی به انسانیت شده است.
,
 
,
اسلامی نیا عنوان کرد: آمریکا کشوری است که به گفته خودش بیش از نیمی از جمعیت کشورش تولد نامشروع دارند و بیش از ۳۰ درصد از دختران زیر سی سال فرزندانی دارند که حاصل ازدواج نیست. 
,
 
,
این کارشناس تاکید کرد: در زندان ها، بیمارستان ها، خانه های سالمندان و حتی روی دانشجویان خارجی انواع داروهای ممنوعه را آزمایش می کنند و به این شیوه، کارهای علمی خود را پیش می برند.  
,
 
,
وی افزود: در سال جاری، پوتین اعلام کرد که آمریکا بیش از ۳۶۰ آزمایشگاه تحقیقات بیولوژیک در کشورهای مختلف دارد که ظاهراً ۳۶ مورد آن در کشور اوکراین است و یکی از ترس های آمریکا از اینکه اوکراین به دست روسیه بیفتد به دست افتادن این آزمایشگاه های بیولوژیک است، بنابراین این نوع حقوق بشر که آمریکا از آن دم می زند حقیقتا ضدیت با خود بشر است و به دنبال نابودی خود بشر می باشد.
,
 
,
اسلامی نیا بیان کرد: استکبار ۶۲ میلیون سیاه پوست آفریقایی را به سمت آمریکا کوچ می دهد و این ها با کشتی و به اشکال مختلف وارد آمریکا می شوند، نزدیک به ۴۰ درصد از آن ها با شرایط بسیار بد در مسیر می میرند و بقیه هیچ گاه حق و حقوقشان در آمریکا  به درستی و رسمیت شناخته نمی شود و به عنوان برده و کارگر از آنها استفاده می کند.
,
 
,
این کارشناس گفت: به هر حال آمریکا چنین کشوری است و چنین برنامه هایی برای دنیا دارد و از صنعت فوتبال تا صنعت زندان و تولیدات انوع تجهیزات و سلاح های ضد انسانی که دارد، مفهوم واقعی حقوق بشر آمریکایی است. 
,
 
,
وی در خاتمه خاطرنشان کرد: حقوق بشر آمریکایی یعنی حادثه هفت تیر، هشت شهریور، داعش، القاعده، انفجار مدرسه در افغانستان، بلوکه کردن پول افعانستان، نابود شدن مردم یمن، فلسطین است و هیچ چیزی بیشتر و بهتر از این در حقوق بشر آمریکایی نمی بینیم و مخالفت و دشمنی ما هم دقیقا مرگ بر این سیاست ها و نه مرگ بر مردم آمریکا است.
,
 
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه