اخبار داغ

مصائب کنکور برای نوجوانان/ از تقلب و فروش سوالات تا خودکشی!

مصائب کنکور برای نوجوانان/ از تقلب و فروش سوالات تا خودکشی!
کنکور امسال نیز گذشت اما مشکلات و استرس‌های کنکور برای بسیاری از نوجوانان پایانی ندارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج؛ سالهاست که کنکور به عنوان غول دوره نوجوانی ظاهر شده و بهترین روزهای عمر هر دانش آموزی را تلخ کرده است، رقابت و استرس وحشتناک این آزمون از یک سو و فشار خانواده‌ها برای قبولی دانش آموزان از سوی دیگر باعث شده برخی نوجوانان حتی به فکر خودکشی باشند و در برخی موارد اقدام به این کار کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

از سالهای گذشته تصمیم‌ها مبنی بر این بود که رفته رفته سایه کنکور کمرنگ و به جای آن معدل دانش آموزان جایگزین کنکور شود اما با وجود گذشت چندسال چنین چیزی محقق نشده و بالعکس مشکلات جدیدی اعصاب و روان دانش آموزان را بهم ریخته است.

,

خودکشی زیر بار فشار و استرس

, خودکشی زیر بار فشار و استرس,

پیام کوتاه اما غم انگیز است: "دانش آموزِ مدرسه… خودکشی کرده است، خانواده فقط پزشکی می‌خواستند". این پیامی است که اول صبح به دستم رسیده در حالیکه روزهای گذشته هم خبری از سکته یکی از دانش آموزان کنکوری به دست رسیده بود. اما چرا دانش آموزان تحت چنین فشاری قرار می‌گیرند؟

,

مرضیه حیدری، روان درمانگر در گفت‌وگویی در خصوص استرس دانش آموزان کنکوری عنوان می‌کند: یکی از عوامل افزایش‌دهنده استرس، داشتن تفسیری موازی در دو موضوع موفقیت و کنکور است، اما در سطح وسیع‌تر هر داوطلب باید در ذهن خود کنکور را بخشی از چشم‌اندازهای رسیدن به سطح موفقیت تعبیر کند و با این نگرش با حس اعتمادبه‌نفس بیشتری در کنکور شرکت کند.

,

وی افزود: همچنین با تمرکز روی فعالیت‌های مثبت در مسیر موفقیت، مطالعه و آمادگی برای کنکور و پذیرفتن میزان توانایی فردی خود، می‌تواند نتیجه مطلوبی را در کنترل و مدیریت استرس تجربه کند؛ چراکه یکی از دلایلی که میزان استرس داوطلبان را افزایش خواهد داد، متناسب نبودنِ باورهای یک داوطلب و خانواده میان توانایی و انتظارات از داوطلب است.

,

تقلب و فروش سوالات سوهانِ روح کنکوری‌ها

, تقلب و فروش سوالات سوهانِ روح کنکوری‌ها,

یکی از موضوعاتی که در چند سال اخیر میزان آن به شدت در حال افزایش بوده و دانش آموزان کنکوری را بهم ریخته است؛ مساله تقلب و فروش سوالات است.

,

موضوعی که در سال گذشته هم حواشی عجیبی را به وجود آورد و در برخی موارد حتی متقلبین به صندلی برخی دانشگاه‌های تاپ کشور رسیدند تا این مساله به دانش آموزان القا شود که کسانیکه شایستگی دارند پشت درهای بسته می‌مانند تا متقلبین بتوانند به دانشگاه برسند.

,

موضوع تقلب و فروش سوالات وقتی بحرانی‌تر می‌شود که سازمان سنجش برخورد شدیدی با متخلفین نداشته و راه برای تقلب بیشتر باز می‌شود.

,

تفکرات غلط و بی توجهی به استعداد نوجوانان

, تفکرات غلط و بی توجهی به استعداد نوجوانان,

یکی دیگر از مشکلات دانش آموزان کنکوری جو غلط جامعه و بی توجهی خانواده به استعداد نوجوانان است؛ در حالیکه بسیاری از خانواده‌ها تاکید دارند که فرزندشان در یکی از رشته‌های پزشکی و یا مهندسی درس بخواند بازار کار این رشته‌ها اشباع شده‌اند و از سوی دیگر استعداد فرزندشان در این زمینه نیست.

,

از سوی دیگر بازار کار نیازمند افراد متخصص و فنی است و حتی درآمد بیشتر هم در چنین شغل‌هایی است اما خانواده‌ها ترجیح می‌دهند فرزندشان یک تحصیلکرده بیکار باشد اما به دنبال علایق و نیاز بازار کار نرود!

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه