اخبار داغ

تهران و مسکو توافق کردند؛

انتقال ۱۰ میلیون تن کالای ترانزیتی روسیه از مسیر ایران

انتقال ۱۰ میلیون تن کالای ترانزیتی روسیه از مسیر ایران
ایران و روسیه در سیزدهمین جلسه کمیته کاری حمل‌ونقل مشترک میان دو کشور درباره جزئیات انتقال ۱۰ میلیون کالای ترانزیتی از طریق مسیرهای کریدور شمال - جنوب (ایران) به توافق رسیدند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از وزارت راه و شهرسازی، سیزدهمین کمیته کاری حمل‌ونقل جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه با حضور «شهریار افندی زاده» معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی به‌عنوان رییس هیات ایرانی برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

علاوه رییس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، مدیران سازمان هواپیمایی کشوری، سازمان بنادر و دریانوردی، شرکت ساخت و توسعه زیر بناهای حمل‌ونقل کشور و بخش خصوصی فعال در حمل‌ونقل دریایی و جاده‌ای در جلسات مشترک کمیته حمل‌ونقل دو کشور حضور داشتند.

,

در این کمیته کاری که در روزهای ۷ و ۸ تیرماه ۱۴۰۱ در شهر مسکو برگزار شد، پیرامون تمام موضوعات حمل‌ونقلی از جمله همکاری‌های ترانزیتی، ریلی، جاده‌ای، دریایی بندری و هوایی بحث و تبادل نظر شد و در پایان تشریفات اجلاس به امضای «شهریار افندی زاده» «دیمیتری ازورف» معاون وزیر حمل‌ونقل روسیه رسید.

,

مهم‌ترین موضوعات این اجلاس هدف‌گذاری برای انتقال ۱۰ میلیون تن کالای ترانزیتی از طریق مسیرهای کریدور شمال_ جنوب بود و دو طرف در مورد جزییات آن به تفاهم رسیدند.

,

بر این اساس مقرر شد ایجاد هاب‌های لجستیک برای افزایش ظرفیت انتقال کالای ترانزیتی در کریدور شمال - جنوب خصوصاً در بنادر شهید رجایی و چابهار با سرمایه‌گذاری طرف روس انجام گیرد.

,

تعیین تکلیف اجرای پروژه‌های مشترک ریلی از جمله برقی‌سازی گرمسار اینچه‌برون و رشت - آستارا از دیگر محورهای مذاکراتی در این اجلاس بود.

,

همچنین در خصوص روان سازی و ایجاد تسهیلات برای رانندگان حمل‌ونقل جاده‌ای، ایجاد هاب‌های لجستیکی در بنادر ایران، ایجاد مقدمات لازم جهت سرمایه‌گذاری در بنادر دو کشور، بررسی امکان ایجاد شرکت‌های مشترک کشتیرانی و سایر همکاری طرفین جهت افزایش توان حمل‌ونقلی با حمایت بخش خصوصی در جهت افزایش ظرفیت برای صادرات، واردات و ترانزیت کالا توافقاتی صورت گرفت.

,

شایان ذکر است که دو طرف در مذاکرات خود بر لزوم تدوین برنامه اقدام مشترک ظرف یک ماه آینده و کنترل عملکرد وضعیت حمل‌ونقل دو کشور برای تضمین تحقق هدف ۱۰ میلیون تنی ترانزیت میان دو کشور تاکید کردند.

,

همچنین زمینه‌سازی برای عبور زغال سنگ روسیه از مسیر ایران به هند از درخواست‌های طرف روس بود که جزییات آن به تفصیل مورد مذاکره و تفاهم قرار گرفت.

,

همکاری مشترک در لایروبی ولگا، استفاده بیشتر از ظرفیت دریایی و بندری خزر در کریدور شمال جنوب، همکاری برای تامین واگن و لکوموتیو و افزایش تعداد پروازهای هفتگی از دیگر محورهای مهم اجلاس سیزدهم حمل‌ونقلی و ترانزیتی ایران و روسیه بود.

انتهای پیام/

,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه