اخبار داغ

مدیر جهاد کشاورزی سرخس:

۲۱ میلیارد تومان از بهای خرید تضمینی گندم کشاورزان سرخسی پرداخت شد

۲۱ میلیارد تومان از بهای خرید تضمینی گندم کشاورزان سرخسی پرداخت شد
رهنما گفت: بر اساس آخرین گزارشی که از مراکز خرید گندم اداره تعاون روستایی شهرستان سرخس گرفتیم، بالغ‌بر ۹۶ میلیارد تومان بهای گندم تحویلی کشاورزان بوده که تا ۷ خرداد ۱۴۰۱ حدود ۲۱ میلیارد تومان آن به کشاورزان پرداخت شده و مبلغ باقی مانده را نیز از اداره کل غله استان مطالبه کردیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدعلی رهنما، مدیر جهاد کشاورزی سرخس در گفت‌وگو با صبح توس، با اشاره به حمایت‌های دولت از خرید تضمینی گندم اظهار کرد: شهرستان سرخس یکی از مناطق تولید گندم و غلات در سطح استان است و در سال جاری ۴ هزار و ۵۰۰ هکتار سطح کشت اراضی به تولید این محصول اختصاص یافت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

مدیر جهاد کشاورزی سرخس افزود: الحمدلله به نسبت سال‌های گذشته استقبال کشاورزان عزیز در فروش گندم به دولت با توجه به تأکیدی که مجموعه جهاد کشاورزی داشت، خوب بود.

,

وی تصریح کرد: در سال گذشته تقریبا ۱۰۰۰ تن تحویلی گندم به مراکز دولتی داشتیم اما امسال کشاورزان ما به دولت اعتماد کردند و بالغ‌بر ۸ هزار و ۵۰۰ تن گندم تحویل مراکر خرید شهرستان شد؛ همچنین آستان قدس رضوی هم ۱۰۰۰ تن گندم برداشت کرد و در مجموع حدود ۹ هزار و ۵۰۰ تن گندم امسال در شهرستان تولید داشتیم که نسبت به پارسال رشد بالایی را ثبت کردیم.

,

رهنما بیان کرد: تا این لحظه بر اساس آخرین گزارشی که ما از مراکز خرید گندم تعاون روستایی شهرستان گرفتیم، بالغ‌بر ۹۶ میلیارد تومان وجوه گندم کشاورزان بوده که تا ۷ خرداد ۱۴۰۱ وجوه گندم پرداخت شده چیزی در حدود ۲۱ میلیارد تومان بوده و حدود ۷۵ میلیارد تومان دیگر از وجوه گندم کشاورزان هنوز پرداخت نشده است.

,

مدیر جهاد کشاورزی سرخس عنوان کرد: در این راستا پیگیر مطالبات کشاورزان عزیز برای پرداخت بهای گندم هستیم و تماس‌های زیادی با مجموعه سازمان جهاد کشاورزی و اداره کل غله استان داشتیم، واریز وجوه گندم کشاورزان ملی است، یعنی از تهران به‌صورت متمرکز انجام می‌شود.

,

وی خاطرنشان کرد: پیگیر مطالبات کشاورزان هستیم و بابت تاخیر در پرداخت‌ها هم عذرخواهی می‌کنیم؛ مسئولان غله استان این قول را دادند که در همین هفته جاری ان‌شاءالله بهای گندم کشاورزان پرداخت شود تا ما شرمنده کشاورزان نباشیم.

,

رهنما در پایان از اعتماد کشاورزان به دولت برای خرید تضمینی گندم قدردانی کرد و گفت: پیش‌بینی تولید گندم امسال در شهرستان سرخس حدود ۱۲ هزار تن بود و امسال کشاورزان ما بیشترین تحویل گندم را به مراکز دولتی داشتند؛ ما متولی تولید در شهرستان هستیم و قطعا مطالبه کشاورزان در پرداخت بهای گندم را هم از اداره کل غله استان پیگیری می‌کنیم.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه