اخبار داغ

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان بویراحمد مطرح کرد:

موردی از ابتلا به بیماری وبا در بویراحمد گزارش نشده است

موردی از ابتلا به بیماری وبا در بویراحمد گزارش نشده است
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان بویراحمد با بیان اینکه نگرانی در زمینه بروز بیماری وبا وجود ندارد، گفت: تاکنون هیچ موردی از وبا در این شهرستان شناسایی نشده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد یزدان پناه در گفت و گو با صبح زاگرس با اشاره به انتشار شایعاتی در فضای مجازی مبنی بر شیوع وبا در مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: این ادعا به طور کامل بی‌پایه و بی‌اساس است و این قضیه تکذیب می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,

وی افزود: خوشبختانه هیچ مورد قطعی و ثابت شده ای از وبا در شهرستان بویراحمد تا این لحظه مشاهده نشده است.

,

رئیس شبکه بهداشت شهرستان بویراحمد گفت: وبا یک بیماری اسهالی واگیردار و خاص انسان است که توسط نوعی باکتری بنام ویبریوکلرا ایجاد می شود که این بیماری در صورت عدم پیشگیری و درمان به موقع و مناسب، می تواند ایجاد مشکل کند.

,

او در ادامه تصریح کرد: وبا یک بیماری حاد آبکی و سوپ برنجی و بوی شبیه بوی ماهی گندیده دارد که عامل اصلی این بیماری ویبریو کلرا می باشد .

,

یزدان پناه با بیان اینکه این بیماری همراه با کم آبی شدید و دفع بیش از حد آب والکترولیت های بدن همراه می باشد، مهمترین عوامل خطر ساز این بیماری را اینگونه ارزیابی کرد: ۱_ در شرایط جابجایی های و سیع انسانی مثلا در زمان زلزله که جمعیت های زیادی در یک منطقه جمع می شوند و معمولا همراه با کمبود دسترسی به خدمات بهداشتی درمانی و آب سالم است، نقض ایمنی اکتسابی، سوء تغذیه و گروه خونی o و نقصان تولید اسید معده ارزیابی کرد.

,

این پزشک کهگیلویه و بویراحمدی مهمترین راههای پیشگیری از بیماری وبا را بهبود دسترسی به آب شرب پاکیزه ، دفع مناسب فاضلاب و انجام واکسیناسیون عنوان کرد و گفت: اگر آلودگی وبا بتواند به آب آشامیدنی منطقه راه پیدا کند باعث گسترش و اپیدمی انفجاری در آن منطقه خواهد شد.

,

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان بویراحمد آموزش،  شناسایی مناطق پرخطر،  فراهم آوردن آب سالم و نظارت بر سالم بودن آن( کلر زنی  _ کار سنجی و آزمایشات میکروبی)، فراهم آوردن مواد غذایی سالم، دفع بهداشتی فاضلاب و مبارزه با حشرات و درمان همه موارد مبتلا را مهمترین وظایف در مقابل شیوع این بیماری ارزیابی کرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه