اخبار داغ

عضو کمیسیون بهداشت مجلس:

بحران روزانه ۲هزار سقط جنین در کشور جوانی جمعیت را تهدید می‌کند/ قانون تسهیل ازدواج جوانان ۱۶ سال است خاک می‌خورد

بحران روزانه ۲هزار سقط جنین در کشور جوانی جمعیت را تهدید می‌کند/ قانون تسهیل ازدواج جوانان ۱۶ سال است خاک می‌خورد
فاطمه محمدبیگی گفت: متاسفانه سالیانه ۳۰۰ الی ۶۰۰ هزار و میانگین روزانه ۲ هزار سقط جنین در کشور انجام می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ فاطمه محمدبیگی عضو کمیسیون بهداشت مجلس در حاشیه همایش بزرگ الگوی سوم زن مسلمان ایرانی در نظرآباد، طی گفت‌وگو با خبرنگار تیتریک، گفت: رهبر معظم انقلاب سیاست های کلی جمعیت و حمایت از خانواده را در حالی ابلاغ کردند که سال ها روی زمین مانده بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,
محمد بیگی با اشاره به اینکه در ابتدای بحران جمعیتی، پدیده سالمندی و تک فرزندی هستیم، افزود: کاهش رشد جمعیت، جوانان، کاهش ازدواج و فرزند آوری ریشه درخت تنومند یک جامعه را می خشکاند، بار سالمندی بر دوش عموم مردم خواهد بود.
,
 
,
وی اظهار داشت: کمیسیون مشترک جمعیت مجلس قانون جمعیت جوان را تصویب کرد، ۲۱ چالش از نبود اشتغال، خوابگاه متاهلی، عدم حمایت از زوجین کارمند، کارگر و دانشجو و عدم حمایت از مادری در مشاغل تا مرخصی زایمان و شیردهی شناسایی شد.
,
 
,
محمد بیگی با اشاره به اینکه عدم آشنایی زوجین با مهارت های زندگی موجب افزایش ۷ برابری طلاق در دو و نیم دهه گذشته شده است، تصریح کرد: قانون جمعیت جوان جامع ترین موضوع در راستای حمایت از والدین خواهد بود.
,
 
,
وی گفت: مجلس ثروت جوانی جمعیت را به رسمیت شناخت و بیمه درمان ناباروری را برای ۳.۵ میلیون زوج ۹۰ درصد رایگان کرد، شورای عالی سلامت این قانون را ابلاغ کرده و از آذرماه سال ۱۴۰۰ تا کنون اجرایی شده است.
,
 
,
محمد بیگی با اشاره به اینکه قانون جوانی جمعیت راهنمای اپلیکیشنی دارد، افزود: قانون برنامه ششم توسعه ۳۲ درصد و قانون تسهیل ازدواج جوانان با گذشت ۱۶ سال ۲۰ درصد اجرایی شده است و متاسفانه بندهای ضمانت اجرایی نداشت.
,
 
,
وی به پیگرد قضائی برای ترک فعل مسئولین با عدم اجرای قانون جوانی جمعیت اشاره کرد و اظهار داشت: تا کنون ۴۵۰ میلیارد تومان وام فرزندآوری به خانواده ها ارائه شده ۱۰ درصد بودجه عمرانی دانشگاه ها هم به خوابگاه دانشجویی اختصاص یافت.
,
 
,
محمد بیگی تصریح کرد: در ۱۵ سال اخیر کمتر از یک درصد خوابگاه های دانشجویی به متاهلین اختصاص پیدا کرده و دولت حمایت از آنها را در دستور کار قرار نداده بود، امروز متاسفانه ۴۰ درصد دانشگاه های کشور خوابگاه متاهلی ندارند.
,
 
,
وی با اشاره به اینکه در قانون جوانی جمعیت بسته های معیشتی و تغذیه ای رایگان به مادران باردار ۳ دهک اول جامعه داده می شود، افزود: رقم اجرای قانون مجلس ۲۷ هزار میلیارد تومان در سال بود اما با دولت با ۱۲ هزار میلیارد تومان آن موافقت کرد.
,
 
,
محمد بیگی اظهار داشت: متاسفانه سالیانه ۳۰۰ الی ۶۰۰ هزار سقط و میانگین روزانه ۲ هزار سقط جنین در کشور انجام می شود، ۹۹ درصد سقط ها خانوادگی بوده و پدر و مادر تصمیم می گیرند فرزند شرعی خود را از بین ببرند.
,
 
,
وی با اشاره به اینکه ۹۰ درصد سقط جنین ها پایه علمی و شرعی ندارد، تصریح کرد: بر خلاف تصور مردم، اقتصاد عامل ثانویه سقط جنین است و عدم تمایل به فرزندآوری ریشه فرهنگی دارد به گونه ای که ۵۰ درصد خانواده های پولدار تمایلی به داشتن فرزند ندارند.
 
,
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه