اخبار داغ

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس؛

تشکیل وزارت بازرگانی خلاف سیاست کوچک‌سازی دولت است

تشکیل وزارت بازرگانی خلاف سیاست کوچک‌سازی دولت است
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: نمی‌توانیم وزارتخانه عریض و طویلی را در یک برهه خاص و حساس ایجاد کنیم و هنگامی که بحرانی را پشت سر گذاشتیم دوباره آن را به شکل اولیه بازگردانیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ عبدالناصر درخشان در گفت‌وگویی با بیان اینکه تشکیل وزارت بازرگانی خلاف سیاست کوچک‌سازی دولت است، اظهار داشت: طی این سال‌ها بنا بر این بود که دولت را کوچک‌تر کنیم در حالی که تشکیل یک وزارتخانه جدید خلاف این فرآیند است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی افزود:کنترل شرایط فعلی بازار و بهبود وضعیت کنونی مهمترین دلیل موافقان تشکیل وزارت بازرگانی است.

,

عضو کمیسیون صنایع و معادن با یادآوری اینکه در طول نیم قرن بار‌ها جداسازی و تفکیک وزارت صمت و بازرگانی را تجربه کرده‌ایم، اظهار داشت: در هیچ کشور پیشرفته یا همتراز توسعه ای با کشور ما، وزارت صنعت و معدن و تجارت از هم جدا نیست.

,

درخشان افزود: اینکه صنعت را تعریف و خرید و فروش و بازرگانی را از آن جدا بدانیم، درواقع صنعت را قطع می‌کنیم به طوری که تولیدکننده هیچ نقشی در خرید و فروش و بازاریابی محصولات خود نداشته باشد.

,

عضو کمیسیون صنایع و معادن با بیان اینکه صنعت یک دامنه وسیع از تولید تا فروش و مصرف کالا را شامل می‌شود، گفت: برای تنظیم بازار و توزیع کالاهای اساسی در شرایط ضروری می‌توان نهادی تشکیل داد تا تعادل را در این شرایط برقرار کند و چالش‌های موجود و پیشِ روی کشور در این حوزه باید توسط چنین نهادی برطرف شود.

,

دوره قبل دولت لایحه تشکیل وزارت بازرگانی را به مجلس فرستاد، اما مجلس مخالفت می‌کرد، اکنون تا حدودی دولت و مجلس در این تصمیم هماهنگ هستند که نتیجه‌بخش نخواهد بود.

,

وی افزود: ما نمی‌توانیم وزارتخانه عریض و طویل را در یک برهه خاص و حساس ایجاد کنیم و هنگامی که این بحران را پشت سر گذاشتیم دوباره آن را به شکل اولیه بازگردانیم.

,

عضو کمیسیون صنایع و معادن اقدام به تشکیل وزارت بازرگانی را مستلزم بررسی گسترده کارشناسی عنوان کرد و گفت: تفکیک وزارت بازرگانی از بدنه وزارت صمت بر اساس نیاز کنونی کشور است، اما چندین ماه طول می‌کشد که این وزارتخانه شکل بگیرد.

,

انتهای پیام/
منبع: فارس

,
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه