اخبار داغ

فرمانده سپاه لرستان مطرح کرد:

شناسایی ۳۸محله آسیب پذیر در لرستان/تمرکز بسیج سازندگی بر کشاورزی و آب شرب مناطق محروم

شناسایی ۳۸محله آسیب پذیر در لرستان/تمرکز بسیج سازندگی بر کشاورزی و آب شرب مناطق محروم
سردار کشکولی با بیان اینکه ۳۸منطقه آسیب پذیر در لرستان شناسایی شده‌اند،گفت:بسیج سازندگی بر آب شرب و کشاورزی مناطق محروم استان تمرکز دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سفیرافلاک، احسان جهانبخش در جلسه هم‌اندیشی کارگرو‌های تخصصی بسیج سازندگی با فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) با اشاره به اینکه رسالت  بسیج سازندگی محرومیت زدایی است، اظهار داشت: بسیج سازندگی لرستان در سطح استان به‌ ویژه روستاها با بهره‌گیری حداکثری از ظرفیت‌ها و منابع جهت ایجاد اشتغال برای اقشار محروم و آسیب‌پذیر در سطح استان همواره پای کار بوده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیرافلاک،,

وی با بیان اینکه احداث مسکن، کانال آب بر کشاورزی و  آب شرب نیز از اهم پروژه های بسیج سازندگی است، بیان کرد:  ۲ هزار و ۵۸۳ گروه جهادی و نزدیک به ۳۰ هزار عضو در بسیج سازندگی در عرصه‌های مختلف سازماندهی کردیم که در عرصه ‌های مختلف مشغول به خدمت رسانی به مناطق محروم هستند.
مسئول بسیج سازندگی لرستان خاطر نشان کرد: ۷۰۷ صندوق قرص الحسنه خانگی، مردمی و مستقل داریم که به ارائه تسهیلات اشتغال در سطح استان می پردازند.  

,
,

وی  با اشاره به تشکیل قرارگاه‌های جهادی در سطح استان، تصریح کرد: برای ساخت قرارگاه‌های جهادی شهرستانی از طریق فرمانداری‌ها و راه و شهرسازی زمین برای آنها در نظر گرفته می‌شود و بنا شده از طریق بسیج سازندگی هزینه ساخت قرارگاه‌های جهادی را متقبل شوند و استان‌هایی که تا قبل از مهر ماه زمین‌ها را مشخص کند، اولویت ساخت و اولویت تجهیز دارد.
در ادامه مسئولان کارگروه‌ها به بیان مشکلات و مسائل پیش روی حوزه تخصصی خود پرداختند و سردار مرتضی کشکولی با بیان اینکه۵ سطح گروه جهادی باید تعریف شود که شامل گروه های: محله ای، شهرستانی، استان، منطقه و کشور هستند و باید به مسائل سطوح مختلف رسیدگی کنند ، اظهار داشت:در سطح محلات، شهرستان و استانی گروه‌های جهادی زیاد است اما در سطوح بزرگ‌تر مانند کشوری گروه خود اتکا و تخصصی جهادی کمتر است.
وی با اشاره به چرخه از تولید به مصرف افزود:این کار از وظایف ما است و مرکزی در شمشیرآباد داریم و صحبت شده برای بازار دست‌رنج صندوق های قرض الحسنه تولیدی و مهارتی که در سطح استان انجام می‌شد، بنا است استفاده شود.
فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان با اشاره به اینکه جلسه کارگروه ها با مسئولین حتما برگزار شود اما قبل از آن خروجی جلسه مشخص شود و فقط گفتمان بی‌حاصل نباشد، خاطر نشان کرد: ساخت قرارگاه جهادی شهرستانی و استانی فعلاً در اولویت نیست چرا که سبب می‌شود از کار گروه جهادی باز بمانیم؛ گرفتن زمین‌ها خوب است اما اگر به دنبال ساخت و ساز برویم فعالیت گروه‌های جهادی کمرنگ می‌شود .
وی بیان کرد: فعالیت بانوان در فضای مجازی، مهارت‌آموزی و کلاس‌های آموزشی در سطح روستاها جهت توانمندسازی جوانان، فعالیت‌های تربیتی،اجتماعی، فرهنگی، پزشکی و برخی فعالیت‌های کشاورزی حضور بانوان می‌تواند تاثیرگذار باشد.
سردار کشکولی خاطر نشان کرد: در زمینه شناخت فرصت‌ها و ضریب نفوذ دانش کشاورزی در سطح روستا‌ها کار سخت است اما باید انجام شود.
وی با بیان اینکه امید آفرینی می‌تواند همه چیز را حل کند عنوان کرد: تهاجم به زیرساخت‌ها توسط شبکه‌های معاند بر مردم در برابر هر مسئله ای که در کشور رخ می دهد انجام می شود و فراخوان می‌دهند اما تعداد کمی از مردم در این زمینه پیش قدم می‌شود که نشان داده تلاش همه شما موثر است.

,
,
,
,
,
,
,

وی گفت: ما باید روایت را به خوبی انتقال دهیم، اگر دشمن در این زمینه جلو بود ما در تبیین، روشنگری و بصیرت افزایی زود وارد عمل شویم و شفاف‌سازی کنیم .

,

سردار کشکولی با اشاره به وجود مناطق محروم در استان گفت: در این مدتی که بسیج سازندگی به روی آب شرب و کشاورزی تمرکز دارد، تقاضا بالا می‌رود اما باید اولویت‌بندی کنیم و باید برنامه‌ها متوازن و عدالت محور باشد.
وی خاطر نشان کرد: گروه جهادی و تخصصی که ظرفیت لازم را برای فعالیت در سطح استانی و کشور دارد، در استان موجود است که می‌شود از دل این گروه جهادی یک تیم فرامنطقه‌ای داشته باشیم.
فرمانده سپاه لرستان با اشاره به اینکه ۳۸ محله آسیب پذیر در استان شناسایی شده که ۱۰ مورد آن در خرم‌آباد است، بیان کرد: ما میتوانیم در راستای منظر شهری در این محلات فعالیت کنیم و گروه های جهادی مختلف در این زمینه فعالیت کنند، در راستای توانمند سازی مردم به راحتی می توانیم کار کنیم و اگر می‌خواهید اشتغال جایگزین معرفی کنید حاضریم حمایت کنیم و وام بدهیم.
وی گفت: گروه‌های جهادی سعی کنند، گره گشا باشند چرا که هر کسی گره از کار مردم باز کند، گره از کار خودش باز می‌شود.

,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه