اخبار داغ

کارشناس و تحلیل‌گر مسائل آمریکای لاتین:

آمریکا پس از بحران اوکراین با کمبود انرژی روبرو است/ سفر اضطراری بایدن به منطقه در پی انزوای بین‌المللی امریکا

آمریکا پس از بحران اوکراین با کمبود انرژی روبرو است/ سفر اضطراری بایدن به منطقه در پی انزوای بین‌المللی امریکا
اعلمی گفت: آمریکا پس از بحران اوکراین، با مسئله مهم کمبود انرژی روبرو شده و مهم‌ترین دلیل این سفر رئیس جهور آمریکا، تحولات منطقه‌ای و انزوای بین‌المللی ایالات متحده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ هادی اعلمی، کارشناس مسائل سیاست خارجی در گفت‌وگو با صبح توس، با اشاره به سفر اضطراری بایدن اظهار کرد: مهم‌ترین دلیل این سفر رئیس جهور آمریکا، تحولات منطقه‌ای و انزوای بین‌المللی ایالات متحده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی افزود: اولین مسئله برای آمریکا بحران انرژی است و بر اساس آمار و برآوردهای اعلامی ذخایر استراتژیک نفتی آمریکا رو به پایان است.

,

اولین مسئله برای آمریکا بحران انرژی است

, اولین مسئله برای آمریکا بحران انرژی است,

این کارشناس مسائل آمریکای لاتین گفت: تلاش های آمریکایی‌ها برای به ثمر رساندن برجام و مذاکرات با سایر کشورها مانند ونزوئلا به طور جدی به ثمر نرسیده است لذا آمریکا پس از بحران اوکراین، با مسئله مهم کمبود انرژی روبرو شده و به شدت تلاش برای تأمین این موضوع را دارند.

,

وی افزود: گرچه آمریکایی ها به این موضوعات اذعان نمی‌کنند و خلاف آن را مطرح کرده‌اند اما می‌توان گفت بحث انرژی کماکان مهم ترین علت سفر بایدن خواهد بود.

,

اعلمی با بیان اینکه در این سفر قطعا موضوعاتی پیرامون رژیم صهیونیستی مطرح خواهد شد ادامه داد: اسرائیلی‌ها موضوع ایجاد کمربند و پدافند امنیتی را دنبال می‌کنند و قطعاً مورد نظر این سفر نیز خواهد بود و تقویت رژیم صهیونیستی کماکان در دستور کار دموکرات ها و جمهوری خواهان آمریکا قرار دارد.

,

از نظر آمریکایی ها دشمن‌تراشی موجود در منطقه باید حفظ شود

, از نظر آمریکایی ها دشمن‌تراشی موجود در منطقه باید حفظ شود,

وی ضمن اشاره به این نقشه طرف مقابل مبنی بر اینکه دشمن‌تراشی موجود در منطقه از نظر آمریکایی ها باید حفظ شود افزود: با وجود انزوای گفتمان آمریکایی ها در سطح بین الملل، سفر بایدن با هدف اجماع سازی در منطقه علیه گفتمان مقاومت در اولویت قرار دارد.

,

کارشناس مسائل بین الملل و سیاست خارجی ضمن تأکید بر دیپلماسی فعال و مسئولانه جمهوری اسلامی در منطقه تصریح کرد: انرژی ابزار مهمی برای ایران محسوب می شود و باید بررسی مسیر تأمین انرژی اروپا با درجه اهمیت دنبال شود چراکه در راستای کسب منافع ملی، موجب ارتقای جایگاه جمهوری اسلامی ایران و سرمایه‌گذاری‌های نفتی و بازار انرژی می شود.

,

وی افزود: تفاهم با کشورهای منطقه برای گسترش صادرات می تواند موجب توسعه بازارهای جهانی داخلی شود لذا به صورت فعال باید وارد بازار انرژی شویم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه