اخبار داغ

امام جمعه بیرجند:

دشمن به دنبال تضعیف اراده و توان ملت است/خلاءهای فرهنگی راه نفوذ دشمن

دشمن به دنبال تضعیف اراده و توان ملت است/خلاءهای فرهنگی راه نفوذ دشمن
آیت الله عبادی با بیان اینکه دشمن به دنبال تضعیف اراده هاست، گفت: بی حجابی یکی از مهم ترین موضوعاتی است که سبب تضعیف اراده در جامعه می شود و باید فرزندان خود را با ابزارهای دشمن آشنا کنیم چرا که جنگ فرهنگی بسیار خطرناک است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان،  آیت الله سید علیرضا عبادی امروز در خطبه های نماز جمعه بیرجند ضمن گرامیداشت دهه امامت و ولایت اظهار داشت: تقوای الهی تنها ذخیره آخرت است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان, خاورستان,

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند ادامه داد: روز مباهله و اعیاد غدیر خم و قربان اسناد حقانیت اسلام و مکتب اهل بیت (علیهم السلام) است.

,

وی با بیان اینکه نعمت های بسیاری چه در امور معنوی و چه مادی وجود دارد، افزود: اما نعمت یک موضوع و شناخت و توجه به نعمت یک موضوع دیگر است بنابراین شُکر نعمت و به فعلیت در آوردن آن نعمت بحث سوم است.

,

آیت الله عبادی بیان کرد: نعمت انسانیت، اسلام و انقلاب اسلامی را خداوند به ما داده است و باید ببینیم که آیا به این نعمت ها توجه داریم و برای فعلیت در آوردن آن کاری انجام داده ایم.

,

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه نماز جمعه یکی از نعمت ها و هدایای الهی است، ادامه داد: یک ظرفیت نامتناهی در تشریح این نماز خداوند متعال قرار داده است و نماز جمعه یک پایگاه عظیم فرهنگی محسوب می شود.

,

وی در ادامه گفت: خلا فرهنگی برای انسان در هر مقطعی آسیب خود را بر ملا می کند و مکتبس غنی اسلام به همه نیازهای بشر توجه داشته است.

,

آیت الله عبادی با تأکید بر اینکه نفوذ فرهنگی کار اصلی استعمار برای تسلط بر کشورهاست، افزود: تشریح این پایگاه فرهنگی نماز جمعه می تواند در مقابله با این موضوع اثرگذار باشد و اگر انواع مشکلات در زندگی ما وجود دارد به خاطر این است که دشمن با آسیب فرهنگی باعث ایجاد این مشکلات شده است و قطعا در قسمتی نفوذ فرهنگی داشته است.

,

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ادامه داد: ابتدا آسیب فرهنگی رخ می دهد و سپس عوارضش در قسمت های دیگر مشاهده می شود و این موضوع به عمل ما باز می گردد.

,

وی با بیان اینکه در تمامی مسائل سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و غیره خداوند را در نظر بگیرید، افزود: روزی خواهد رسید که هیچ چیز جز تقوای الهی برای ما باقی نخواهد ماند.

,

آیت الله عبادی بیان کرد: تفاوت های بین انسان و جانداران دیگر وجود دارد و مهم ترین تفاوت این است که انسان «قدرت اراده» دارد و مانند دیگر جانداران مجبور نیست از غریزه تبعیت کند و می تواند در مقابل انواع غرایز بایستد و محکوم به غرایز نیست.

,

امام جمعه بیرجند با اشاره به اینکه دشمن های انسانیت با ابزارهای خود برای آسیب رساندن به ما به دنبال تضعیف امور فرهنگی هستند، گفت: سلاح فرهنگی دشمن خطرناک تر از سلاح نظامی آن است.

,

وی عنوان کرد: طی چند وقت اخیر دشمن تلاش کرده به صورت کارشناسی شده مواد مخدر را در جامعه برای تضعیف کردن اراده پخش کند و این طرح دشمن است و می خواهد توان ملت را با اعتیاد، شراب، بی حجابی و فحشا بگیرد.

,

آیت الله عبادی با تأکید بر اینکه فرزندان خود را دشمن شناس تربیت کنید، ادامه داد: ابزارهای دشمن را به فرزندان خود معرفی کنید چرا که پایان طرح های دشمن فاجعه هایی را به بار خواهد آورد.

,

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با توجه به اینکه بی حجابی و بدحجابی یکی از چیزهایی است که اراده را ضعیف می کند، افزود: این موضوعات ابزار دشمن هستند و اسلام هم به این موضوع اشاره کرده که اراده را از بین می برد و باعث ایجاد انواع و اقسام جنایات در جامعه می شود.

,

وی ادامه داد: دشمن همه گزینه ها را سنجیده است و می داند که با ایران نمی تواند جنگ نظامی داشته باشد چرا که مسلمانان وقتی بحث جهاد مطرح باشد دشمن را سرجای خود می نشانند.

,

امام جمعه بیرجند تاکید کرد: کسی که ایمان دارد از تطمیع و تهدید نمی ترسد و حجاب را کنار نمی گذارد و به سراغ مواد مخدر نمی رود و باید این موضوع را برای فرزندانمان بیان و یادآوری کنیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه