اخبار داغ

رئیس اداره حفاظت حیات وحش محیط زیست یزد:

محیط زیست صرفا مسئولیت جمع‌آوری سگ‌های ولگرد در مناطق تحت حفاظت را دارد

محیط زیست صرفا مسئولیت جمع‌آوری سگ‌های ولگرد در مناطق تحت حفاظت را دارد
دهقان گفت: اداره محیط زیست در مناطق تحت حفاظت خود اقدام به خارج کردن سگ‌های ولگرد از منطقه می‌کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا، حجت دهقان رئیس اداره حفاظت و مدیریت حیات وحش محیط زیست استان یزد در گفتگو با خبرنگار یزدرسا با اشاره به معضل سگ‌های ولگرد در استان یزد گفت: متولی رسیدگی و جمع‌آوری سگ‌های ولگرد در درون شهر نهادهایی مانند شهرداری هستند و محیط زیست هیچ‌گونه ورودی نمی‌کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

وی اظهار داشت: اما اداره محیط زیست در مناطق تحت حفاظت خود اقدام به خارج کردن سگ‌های ولگرد از منطقه می‌کند.

,

رئیس اداره حفاظت و مدیریت حیات وحش محیط زیست استان یزد افزد: در واقع در مناطقی که تحت حفاظت محیط زیست قرار دارد سگ گونه‌ای مهاجر و غیربومی محسوب می‌شود و زیستگاه و جایگاهی در طبیعت ندارد و سعی ما این است که این‌گونه را از مناطق خارج کنیم.

,

دهقان عنوان کرد: سگ‌های ولگرد علاوه بر اینکه برای حیوانات علف‌خوار مانند آهو، کل بز، قوچ و امثالهم معضل هستند، برای حیواناتی مانند یوزپلنگ نیز معضل محسوب می‌شوند چرا که سگ‌ها معمولا بصورت گله‌ای در مناطق مختلف حضور دارند و حتی به یوزپلنگ هم حمله می‌کنند.

,

وی اضافه کرد: از طرف دیگر پلنگ موجودی است که علاقه‌مند به شکار سگ است و از آنجایی که سگ‌های ولگرد دارای نوعی بیماری هستند که اگر این بیماری به پلنگ منتقل شود پلنگ را از بین می‌برد و از این جهت که ناقل بیماری است نیز به محیط زیست ضربه وارد می‌کند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه