اخبار داغ

رئیس اداره حفاظت محیط زیست بافق:

برخی گونه‌های جانوری با پیش‌بینی خشکسالی‌ها از زاد و ولد اجتناب می‌کنند

برخی گونه‌های جانوری با پیش‌بینی خشکسالی‌ها از زاد و ولد اجتناب می‌کنند
موسوی گفت: برخی گونه‌های جانوری سال‌های خشک و کم‌باران را پیش‌بینی می‌کنند و به همین جهت کمتر به سراغ جفت‌یابی و زاد و ولد می‌روند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا، سید جلال موسوی رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بافق در گفتگو با خبرنگار یزدرسا گفت: برکسی که در طبیعت زندگی می‌کند پوشیده نیست که برخی گونه‌های جانوری سال‌های خشک و کم‌باران را پیش‌بینی می‌کنند و به همین جهت کمتر به سراغ جفت‌یابی و زاد و ولد می‌روند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

وی ادامه داد: به عنوان مثال کبک‌ها و تیهوها در سال‌های خشک اصلا تخم نمی‌گذارند؛ همچنین علف‌خواران بزرگ میزان زاد و ولد آن‌ها در همان اوایل سال‌های خشک کمتر و میل به نگهداری نوزاد در آن‌ها کاهش می‌یابد و نوزادان آن‌ها بسیار آسیب‌پذیرتر نسبت به طعمه‌خواران همچون عقاب طلایی، روباه، شغال و گرگ و غیره است.

,

موسوی اظهار داشت: در سال جاری در برخی مناطق بافق در همان اوایل فصل بهار تعداد و نوزادان مشاهده شده به نسبت به سال‌های دیگر کاهش چشمگیری داشته و با گذشت روزهای مشاهدات نوزادان روز به روز کاهش داشته به‌طوری‌که هم‌اکنون در گله‌های حیات وحش شامل کل و بز و قوچ و میش به ندرت می‌توان بزغاله‌ها و بره‌های امسالی را دید.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه