اخبار داغ

متخصص جراحی عمومی:

کاهش اشتها و کم‌خونی غیرعادی از علائم سرطان معده است/ نباید از خطر سیری زودرس غافل شد

کاهش اشتها و کم‌خونی غیرعادی از علائم سرطان معده است/ نباید از خطر سیری زودرس غافل شد
جواد سلیم‌زاده گفت: برخی از افراد کاهش اشتها، سیری زودرس و درد غیر طبیعی معده دارند و نمی دانند این علائم مرتبط با پیشرفت سرطان معده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ جواد سلیم‌زاده متخصص جراحی عمومی در گفت‌وگو با خبرنگار تیتریک، گفت: یکی از عارضه هایی که به آن بی توجه هستیم زخم های مزمن روی سر و صورت است به ویژه افرادی که مقابل تابش مستقیم نور آفتاب کار می کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,
سلیم زاده با اشاره به اینکه برخی داروهای تجویز شده اثر درمانی ندارد، افزود: اگر زخمی در صورت یا بینی دارای خونریزی باشد باید موضوع را جدی گرفت و از پزشکان گوش، حلق و بینی مشاوره های لازم را برای بهبودی دریافت کرد.
,
 
,
وی برخی از زخم ها را زمینه بروز سرطان های پوستی دانست و اظهار داشت: یک جراحی ساده در مراحل اولیه بیماری، فرد را درمان می کند اما در صورت استفاده خودسرانه از پماد و دارو شرایط برایرفع عارضه سخت تر خواهد شد.
,
 
,
سلیم زاده تصریح کرد: کاهش غیرطبیعی وزن بدن بدون رژیم غذایی، احساس ضعف و بی حالی غیر طبیعی یا کم خونی غیرعادی از مهم ترین عوارض سرطان دستگاه گوارش است، البته یبوست و کاهش اشتها نشان از کنسر معده دارد.
,
 
,
وی گفت: برخی از افراد کاهش اشتها، سیری زودرس و درد غیر طبیعی معده دارند و نمی دانند این علائم مرتبط با پیشرفت سرطان معده است، باید درمان زمانی آغاز شود که بیماری غالب نشده و پیشگیری بار مالی کمی برای کشور خواهد داشت.
,
 
,
 
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه