اخبار داغ

بعد از تهران؛ اردوغان و پوتین در سوچی دیدار می‌کنند

بعد از تهران؛ اردوغان و پوتین در سوچی دیدار می‌کنند
دفتر ریاست‌جمهوری ترکیه از دیدار اردوغان و پوتین در شهر سوچی در ماه آتی میلادی خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ دفتر ریاست‌جمهوری ترکیه امروز (سه شنبه) خبر داد که «رجب طیب اردوغان» قرار است در ماه آتی میلادی در شهر سوچی روسیه با «ولادیمیر پوتین» دیدار کند.

در این اطلاعیه آمده است که این دیدار قرار است در پنجم آگوست (۱۴ مرداد) برگزار شود. ریاست‌جمهوری ترکیه  توضیحات بیشتری در این باره نداد.

دیدار میان اردوغان و پوتین در حالی قرار است انجام گیرد که دو طرف در ۲۸ تیر ماه در نشست روند آستانه در تهران حضور یافته و با یکدیگر گفت‌و‌گو کرده بودند.

ترکیه همزمان که متحد غرب و عضو ناتو محسوب می‌شود اما روابط تنگاتنگ و وسیعی نیز با روسیه دارد و کشاکش جنگ اوکراین تلاش کرده تا ضمن تعامل با دو طرف جنگ، حداکثر منفعت را برای خود حاصل کند. از این رو استانبول در ۳۱ تیر ماه میزبان وزیر دفاع روسیه، وزیر زیرساخت‌های اوکراین و دبیرکل سازمان ملل برای توافق در خصوص صادرات غلات اوکراین از خاک ترکیه بود.

اردوغان امروز نیز در مصاحبه با شبکه تی آرتی گفت: «تلاش‌های ما برای آشتی میان روسیه و اوکراین قبل از جنگ آغاز شده و ما همچنان به تلاش‌های خود در این زمینه ادامه می‌دهیم. روسیه و اوکراین دو کشور متحد ترکیه هستند و ما در فاصله‌ای یکسان از هر دوی آن‌ها قرار می‌گیریم.»

انتهای پیام/ص

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه