اخبار داغ

امام جمعه زنجان:

وصیت نامه امام حسین (ع) منشور قیام عاشورا است/ صدا و سیما با وضع مطلوب فاصله دارد

وصیت نامه امام حسین (ع) منشور قیام عاشورا است/ صدا و سیما با وضع مطلوب فاصله دارد
امام جمعه زنجان با اشاره به وصیت نامه امام حسین (ع) گفت: وصیت نامه امام حسین (ع) منشور قیام عاشورا است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا; آیت الله علی خاتمی در خطبه های نمازجمعه با بیان اینکه از فردا هفته امر به معروف و نهی از منکر شروع می شود، اظهار کرد: مردم یک جامعه مانند یک زنجیر باهم دیگر در ارتباط هستند و یکی از خصوصیات انسان اجتماعی بودن است و انسان از تنهایی بیزار است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,
وی با بیان اینکه امروز هیچ کس امروز نمی تواند در جامعه تمام نیاز های خود را به تنهایی تامین کند، ابراز کرد: اگر افراد جامعه در کنار هم قرار گیرند و هر کس نقش خود را ایفا کند، افراد خود به خود به حقوق اجتماعی خودشان می رسند.
,
امام جمعه زنجان با بیان اینکه باید در بین مردم افرادی باشند که احساس مسئولیت کنند و خیر و شر را بشناسند و به دین و ابعاد دین آشنا باشند و مردم را به خیر دعوت کنند و از منکر بازدارد، عنوان کرد: منکر یعنی امور که مرود قبول دین و شرع و قانون و جامعه نیست.
,
وی با بیان اینکه امام علی (ع) در نهج البلاغه می فرمایند: تمام انسان ها مایل به خوشبختی هستند، ادامه داد: خوبی ها و شر ها زیاد است و در برابر نور، ظلمت است.
,
آیت الله خاتمی با بیان اینکه نشاط محرم نشاط بسیار خوبی است، افزود: کدام نشاط، از نشاط و هیجان و علاقه به امام حسین (ع) بالاتر است؟
,
وی با بیان اینکه پیامبر ۱۴۰۰ سال قبل، سه روز بعد از ولادت امام حسین (ع) فرمودند: شهادت فرزند من محبت و عاطفه و عشق و هیجانی در قلب ها ایجاد خواهد کرد که آن محبت و عشق و نشاط تا قیامت سرد نخواهد شد.
,
امام جمعه زنجان با بیان اینکه ۱۰ روز بیشتر است که نشاط را در جامعه می بینیم و این نشانه زنده بودن جامعه است، ابراز گرد: هر کس محبت و عاطفه امام حسین (ع) در قلبش است پیامبر می فرمایند: این شخص مومن است.
,
وی بیان کرد: پیامبر می فرمایند: دل های همه خداپرستان کانون محبت حسین (ع) است.
,
آیت الله خاتمی با بیان اینکه منشور قیام امام حسین (ع) وصیت نامه امام حسین است، تصریح کرد: اگر برای شناختن عاشورا هیچ سندی وجود نداشته باشد جز این وصیت نامه؛ این وصیت نامه منشور جامع قیام امام حسین (ع) است.
,
وی بیان کرد: امام حسین (ع) در وصیت نامه خود می فرمایند: برای اقامه امربه معروف و نهی از منکر قیام می کنم.
,
امام جمعه زنجان با بیان اینکه این حماسه بزگ فرصت طلایی برای مبلغین و مداحان و روضه خوانان است، ادامه داد: هیئت کلاس درس و  حسینی شدن و حسینی ماندن است و ما باید اخلاق را در جامعه رشد دهیم.
,
وی با بیان اینکه صدا و سیما تلاش می کند و تلاش خوبی می کند اما تا حد مطلوب فاصله دارد، افزود: اهدا خون اهدا زندگی است و اهدا خون به نیت امام حسین (ع) اقدام بسیار خوبی است.
,
آیت الله خاتمی با بیان اینکه ۱۲ مرداد سالروز تاسیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی است که سنگر دار تبلیغ اسلام و مراسمات ملی و مذهبی است، خاطر نشان کرد: هئت های شاخص و پیشتاز در خط خوب کار می کنند.
,
وی با بیان اینکه سه سال بود همایش ائمه جمعه برگزار نمی شد، ادامه داد: امسال این همایش با حضور ۹۰۰ امام جمعه برگزار شد.
,
امام جمعه زنجان با تاکید بر اینکه امام جمعه لیدر هیچ حزبی نیست، ابراز کرد: جایگاه امام جمعه جایگاه پدری است.
,
وی با بیان اینکه ما باید بدانیم دشمن دلسوز ما نیست، تصریح کرد: دشمنان ما از اسلام ضربه خورده اند.
,
آیت الله خاتمی با بیان اینکه ۶۰ درصد دانشجویان در جمهوری اسلامی از دختران هستند، عنوان کرد: ۴۳ سال است که آمریکا دلسوز ما نبوده است و اگر دست آمریکا بود نمی گذاشت ما آب بخوریم.
,
وی با بیان اینکه آمریکا اگر دلسوز ما بود دارو را تحریم نمی کرد آن هم دارو کودکان پروانه ای را، خاطر نشان کرد: اسلام به زنان ارزش و کرامت داده است و زنان در دانشگا ها، مراکز تحقیقاتی و... حضور دارند.
,
امام جمعه زنجان با بیان اینکه زن ایرانی با حجاب اسلامی در میدان های مختلف علمی، اجتماعی، ورزشی، سیاسی، مدیریتی، اقتصادی و فرهنگی حاضر شده و به موفقیت ها و سربلندی های بزرگ دست پیدا کرده است، ادامه داد: مردم ۲۲۰ هزار شهید برای این انقلاب داده اند و حامی انقلاب بوده اند.
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه