اخبار داغ

امام جمعه قهستان:

امر به معروف و نهی از منکر نیازمند شبکه سازی گسترده و پشتیبانی است

امر به معروف و نهی از منکر نیازمند شبکه سازی گسترده و پشتیبانی است
حجت الاسلام راستگو گفت: در بحث امر به معروف و نهی از منکر باید شبکه سازی گسترده انجام و با پشتیبانی و حمایت همه جانبه انجام شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام و المسلمین محمد راستگو امام جمعه قهستان در گفتگو با خبرنگار خاورستان، در مورد امر به معروف و نهی از منکر اظهار کرد: امر به معروف و نهی از منکر یک فریضه بسیار مهم است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان,

وی افزود: روایات بسیار مهمی در مورد امر به معروف و نهی از منکر داریم و در برخی تعبیرات از امر به معروف و نهی از منکر به عنوان حیات طیبه جامعه یاد شده است.

,

حجت الاسلام راستگو عنوان کرد: امر به معروف و نهی از منکر یک موضوع بسیار مهم در زندگی اجتماعی اشخاص تلقی می شود.

,

وی با بیان اینکه نحوه امر به معروف و نهی از منکر بسیار مهم است، اظهار کرد: در بحث امر به معروف و نهی از منکر فرهنگ و شناخت عمیق و حقیقی این سنت بسیار حائز اهمیت است و نیاز دارد روی آن کار و به آن توجه شود.

,

امام جمعه قهستان گفت: خداوند متعال در قرآن نیز به امر به معروف و نهی از منکر در سوره ها و آیات متعددی اشاره کرده است.

,

حجت الاسلام راستگو بیان کرد: یکی از اسرار و نکات مهم در مسائل زیست اجتماعی و زندگی انسان‌ها قطعاً بحث امر به معروف و نهی از منکر است که باید تبیین شود.

,

وی افزود: متاسفانه آنگونه که باید و شاید به برکات و حسنات امر به معروف و نهی از منکر پرداخته نشده است.

,

 

,

امر به معروف و نهی از منکر؛ هدف قیام عاشورا

, امر به معروف و نهی از منکر؛ هدف قیام عاشورا, امر به معروف و نهی از منکر؛ هدف قیام عاشورا,

امام جمعه قهستان عنوان کرد: در فرمایشات امام حسین هدف از قیام عاشورا، امر به معروف و نهی از منکر بیان شده است.

,

حجت الاسلام راستگو با بیان اینکه چه کنیم که امر به معروف و نهی از منکر نتیجه بخش باشد، تصریح کرد: با توجه به اینکه امر به معروف و نهی از منکر فریضه بسیار مهمی است انجام این فریضه مهم باید به گونه ای باشد که بازتاب مثبت را از آن شاهد باشیم.

,

وی عنوان کرد: فردی که امر به معروف و نهی از منکر می کند باید خودش عامل به عمل و انجام دهنده معروف و نهی از منکر باشد.

,

امام جمعه قهستان بیان کرد: اولین مسئله در بحث امر به معروف و نهی از منکر وفق و مدارا کردن است؛امر معروف و نهی از منکر باید با نهایت محبت باشد.

,

حجت الاسلام راستگو گفت: مسئله دوم که در بحث امر به معروف و نهی از منکر مهم است این میباشد که باید سعی شود امر به معروف و نهی از منکر به صورت فردی انجام شود و گاهی شاید در ملاء عام و جلوی چند نفر امر به معروف و نهی از منکر انجام شود وجهه خوبی نداشته باشد.

,

وی با بیان اینکه مسئله بعدی در بحث امر به معروف و نهی از منکر این است که همه بایستی کار دسته جمعی و همگانی کنند، اظهار کرد: همه باید این مسئله را بر خود لازم بدانند و حداقل تذکر زبانی بدهند.

,

امام جمعه قهستان به مسئله حجاب اشاره کرد و گفت: اگر در بحث حجاب نیز تبیین و ترویج میشد امروز شرایط به این گونه نبود.

,

وی ادامه داد: برخی از دولتها به بحث حجاب توجهی نکردند و یا صحبت هایی در این خصوص شد که درست نبود و حال شاهد مسائل و مشکلاتی در این خصوص هستیم.

,

حجت الاسلام راستگو با تاکید بر اینکه باید به بحث حجاب نیز توجه شود، گفت: قانون ما قانون مشروع است. اگر در فحشا و منکر اول جلوی آن به صورت اساسی گرفته شود کار به جاهای سخت نمی کشد.

,

امام جمعه قهستان افزود: مسئله بعدی در بحث امر به معروف و نهی از منکر این است که امر به معروف و نهی از منکر نباید تکرار مکررات باشد و از ادبیات درست در آن استفاده شود.

,

وی خاطرنشان کرد: در بحث امر به معروف و نهی از منکر گاهی مردم فکر می‌کنم وظیفه دستگاه‌های اجرایی است در حالی که امر به معروف و نهی از منکر مخصوص نهاد خاص و جای خاصی نیست و وظیفه همگانی است یعنی مردم نباید خود را در این خصوص بی توجه نشان دهند.

,

حجت الاسلام راستگو ادامه داد: اگر تعامل مردم با دستگاههای اجرایی و دولتها کم شود آن دولت پیشرفتی نخواهد کرد.

,

 

,

لزوم شبکه سازی گسترده در بحث امر به معروف و نهی از منکر

, لزوم شبکه سازی گسترده در بحث امر به معروف و نهی از منکر, لزوم شبکه سازی گسترده در بحث امر به معروف و نهی از منکر,

امام جمعه قهستان تاکید کرد: در بحث امر به معروف و نهی از منکر باید شبکه‌سازی گسترده ای صورت گیرد و با همکاری همه جانبه و پشتیبانی باشد.

,

وی اظهار کرد:اگر پشتیبانی از امر به معروف و نهی از منکر نباشد باعث تبعاتی برای آمر به معروف و ناهی از منکر خواهد شد کما اینکه شاهد اینگونه موارد هستیم.

,

حجت الاسلام راستگو در مورد تشخیص شیعه لندنی از شیعه ناب محمدی، تصریح کرد: شیعه باید دارای بصیرت بالایی باشد و وقتی که صحبتی و مطلبی بیان میشود درست یا غلط بودن آن را تشخیص دهد.

,

امام جمعه قهستان افزود: نباید هر حرف و سخنی را پذیرفت و باید تدبر کرد چراکه دشمن خواستار خیر و منافع ما نیست و باید به این مباحث توجه کرد که وقتی شیعه لندنی و انگلیسی حرفی می‌زند از اتاق فکری خارج می‌شود که پشتش آمریکا و رژیم صهیونیستی است و اینها هیچ وقت خوبی و خیر را برای ما نخواستند.

,

 

,

ترفند دشمن؛ اختلاف بینداز و حکومت کن

, ترفند دشمن؛ اختلاف بینداز و حکومت کن, ترفند دشمن؛ اختلاف بینداز و حکومت کن,

وی با بیان اینکه اگر در مسائل مهم دشمن را نشناسیم با مشکل مواجه خواهیم شد، گفت: دشمن از ترفند اختلاف انداختن بین مسلمانان و حاشیه ایجاد کردن به فکر حکومت است و ما باید مراقب باشیم صحبت ها و مطالبی که بیان می‌شود از کجاست.

,

حجت الاسلام راستگو به مسئله وحدت بین مذاهب اشاره کرد و گفت: امام حسین (ع) محور وحدت و بهترین دستاویز است که همه می‌توانند در این زمینه با هم همراه شوند.

,

امام جمعه قهستان افزود: همه ملت‌ها، اشخاص و قومیت‌ها امام حسین (ع) را قبول دارند و شعار “هَیهات مِن الذله” امام حسین (ع) و آزاد مردی ایشان است که محرم و صفر را در یادها زنده نگه داشته است.

,

وی با بیان اینکه همه حول محور امام حسین(ع) در کنار هم هستند، تصریح کرد: پیاده روی اربعین نیز نمونه از وحدت و یکرنگی مسلمانان جهان است که با محوریت امام حسین (ع) انجام میشود.

,

حجت الاسلام راستگو بیان کرد: اهدافی را که امام حسین (ع) دنبال می کرد هیچ کدام مسئله اختلاف نبوده و نیست.

,

امام جمعه قهستان افزود: امام حسین (ع) را تمام ادیان قبول دارند و همین باعث شده که دلها متوجه این امام شده است. مبارزه با استبداد، خودکامگی، مبارزه با ظلم و ستم و این موارد از اهداف امام حسین(ع) بود و باید بیشتر در این زمینه کار کرد.

,

وی با بیان اینکه ما هرچه داریم از محرم و صفر است، تاکید کرد: قله تمام مسائل از جمله ایران قوی و جهادی و تحقق اهداف پیش رو همه به برکت مکتب حسینی است.

,

حجت الاسلام راستگو گفت: همانگونه که امام راحل گفتند اگر امروز ملت ایران چیزی دارد، به جای رسیده، در مقابل ابرقدرت‌ها ایستاده و پوزه آنها را به خاک مالیده است همه بخاطر مکتب عاشورا است.

,

وی اظهار کرد: تمام قدرت و موفقیت کشور ایران برگرفته از ملت عاشورا و ملت حسینی است؛ اینکه در جنگ تحمیلی، دفاع از حرم، فتنه ۸۸ و تمامی مشکلاتی که برای مردم ما به وجود آمده گذشتیم و سربلند هستیم با تاسی از فرهنگ امام حسین (ع) و مکتب عاشورا است.

,

امام جمعه قهستان تاکید کرد: ملت ایران اعم از مسئولان و مردم هر جا شاگردی خود را در مکتب امام حسین (ع) انجام دادند موفق بودند و هر جا که فاصله گرفتند ضربه خوردند.

,

حجت الاسلام راستگو افزود: ۴۳ سال از پیروزی انقلاب اسلامی می‌گذرد و علی رغم تمام فشارها و مشکلاتی که داریم اما حرف برای گفتن زیاد داریم و این ها را از فرهنگ عاشورا و امام حسین(ع) می دانیم.

,

 

,

بصیرت افزایی به برکت مکتب حسینی

, بصیرت افزایی به برکت مکتب حسینی, بصیرت افزایی به برکت مکتب حسینی,

وی افزود: بصیرت افزایی به برکت امام حسین به جوانان و مردم ما شده بسیار با ارزش است.

,

امام جمعه قهستان با بیان اینکه مکتب عاشورا گنجینه عظیمی است، تاکید کرد: و مقام معظم رهبری نیز به تمام مسئولان کشور تاکید کردند از اعتقادات مردم تولید عمل صالح کنید.

,

حجت الاسلام راستگو افزود: ما مسئولان نباید کاری کنیم که صحبت مقام معظم رهبری روی زمین بماند باید از این فرصت استفاده و از اعتقادات مردم تولید عمل صالح و شور حسینی را به شعور حسینی تبدیل کرد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه