اخبار داغ

پای درد دل ساکنان حادثه انفجار در مسکن مهر خرم‌آباد؛

آوارگی و بلاتکلیفی، یک هفته پس از حادثه انفجار/ وعده مسئولان عملی نشد!

آوارگی و بلاتکلیفی، یک هفته پس از حادثه انفجار/ وعده مسئولان عملی نشد!
ساکنان حادثه‌دیده مسکن مهر خرم‌آباد پس از گذشت یک هفته از انفجار منزل‌شان هنوز در آوارگی به سر می‌برند و وعده مسئولان برای اسکان این افراد تاکنون عملی نشده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سفیرافلاک، هفته گذشته بر اثر انفجار در منزل مسکونی در مسکن مهر خرم آباد پنج منزل مسکونی تخریب و شش نفر در اثر این حادثه مصدوم شدند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیرافلاک,

یکی از ساکنان خانه های تخریب شده در انفجار در گفتگو با خبرنگار سفیرافلاک، اظهار داشت: هفته گذشته حادثه ای در بلوک مسکونی ما رخ داد که بر اثر نشت گاز شهری، پنج منزل تخریب شد، همه وسایلمان در این حادثه سوخته و علاوه بر تخریب این منازل، به تاسیسات کل ساختمان نیز خسارت وارد شده است.

,

وی افزود: همان روزهای اول مسئولان آمدند و قول دادند که چند واحد را برای اسکان ما در نظر بگیرند ولی متاسفانه این امر محقق نشده و علیرغم گرمای هوا چاره ای نداریم جز اینکه روزها را در خیابان و پارکها سپری کنیم و شبها هم یکی از فامیل یا همسایه ها رحم کند و اجازه دهند در منزل آنها بخوابیم.

,

,

, ,

این فرد خسارت دیده گفت: من یک نوزاد چهار ماهه و دو فرزند دیگر دارم که چند روز است فقط دربه در و آواره هستیم و بلاتکلیفی کلافه مان کرده که خواهشمندیم مسئولان فکری کنند تا حداقل به صورت موقت سقفی بالای سرمان باشد.

,

وی بیان کرد: از مسئولان درخواست دارم بیایند و شرایط ما را در این گرمای هوا ببینند، نه امکاناتی داریم، نه سقفی، نه جایی و همه وعده هایی که داده شده تاکنون محقق نشده است.

,

یکی دیگر از ساکنان خسارت دیده در انفجار افزود: تخریب ساختمان ها در طبقه اول و دوم و سوم بوده و کل تاسیسات مشکل پیدا کرده است، شرایط ما به شدت وخیم و بحرانی است ولی کسی به دادمان نمی رسد.

,

وی خاطر نشان کرد: به ما گفتند که بروید و در یکی از سالن های ورزشی مستقر شوید ولی واقعا امکان پذیر نیست که چند خانواده اینگونه در یک سالن باشند که تقاضا داریم مسئولان به درد ما هم رسیدگی کنند، تاکنون کسی از دستگاه ها و مسئولان همکاری نکرده و همچنان بلاتکلیف هستیم.

,

,

, ,

پیگیری برای رفع مشکلات خانوارهای آسیب دیده از انفجار

, پیگیری برای رفع مشکلات خانوارهای آسیب دیده از انفجار, پیگیری برای رفع مشکلات خانوارهای آسیب دیده از انفجار,

مهدی پازوکی مدیر کل مدیریت بحران استانداری لرستان در گفتگو با خبرنگار سفیرافلاک اظهار داشت: هفته گذشته بر اثر انفجار در یکی از بلوک های مسکن مهر خرم آباد، پنج واحد مسکونی تخریب و شش نفر مصدوم شد ولی خوشبختانه این حادثه خسارت جانی نداشت که بلافاصله در محل حادثه حاضر شدیم و اقدامات اولیه صورت گرفت.

,

وی افزود: اعلام کردیم که سریعا بررسی دقیق از حادثه صورت گیرد و علت انفجار مشخص شود، همچنین بررسی های دیگری برای پرداخت خسارت از سوی بیمه صورت گیرد.

,

مدیر کل مدیریت بحران استانداری لرستان تصریح کرد: دستگاه های مربوطه برای کمک و همکاری نیز اعلام آمادگی کردند و با پیمانکار نیز صحبت شد و موافقت وی اخذ گردید که چند واحد در اختیار خانوارهایی که منازلشان تخریب شده، قرار دهد.

,

پازوکی بیان کرد: پیگیری های لازم در دستور کار است و تلاش می شود تا هر چه سریعتر مشکل این افراد برطرف گردد.

,

,

, ,

تعدادی واحد مسکونی برای اسکان در اختیار خانوارها قرار می گیرد

, تعدادی واحد مسکونی برای اسکان در اختیار خانوارها قرار می گیرد, تعدادی واحد مسکونی برای اسکان در اختیار خانوارها قرار می گیرد,

محمد علی دریکوند فرماندار خرم آباد نیز گفت: از همان لحظه اول وقوع حادثه در صحنه حضور داشتیم و علت انفجار در دست بررسی است که در این انفجار پنج واحد تخریب و دو واحد هم در حدود ۵۰ درصد دچار آسیب و خسارت شدند.

,

وی افزود: برای جابه جایی افرادی که در این حادثه منزل خود را از دست داده بودند، یک سالن ورزشی با امکانات مورد نیاز در نظر گرفته شد که این تعداد خانوار بتوانند برای اسکان موقت فعلا در این چادرهایی که در سالن ورزشی قرار داده شده، اسکان داده شود تا زمانی که واحدهای آنها جایگزین شود ولی استقبالی نکردند و تمایل نداشتند در سالن ورزشی اسکان داده شوند.

,

,

, ,

فرماندار خرم آباد تصریح کرد: با مدیر کل راه و شهرسازی صحبت کردیم و قرار شد یکی از پیمانکاران که در حال اتمام تعدادی از واحدهای ساختمانی است، چند واحد را در اختیار این افراد قرار دهد تا زمانی که منازل خودشان تعیین تکلیف و مجدد رفع مشکل شود.

,

دریکوند بیان کرد: برای همین منظور اکیپ هایی برای تکمیل این واحدها اعزام شده و فقط در و پنجره و بخشی از انشعابات باقی مانده که قرار شد به سرعت تکمیل و تحویل دهند اما نمی توان زمان دقیقی را اعلام کرد.

,

وی خاطر نشان کرد: اما به صورت مستمر پیگیری برای تکمیل واحدها و استقرار خانواده های آسیب دیده در انفجار در حال انجام است ولی تلاش کردیم اسکان موقت این افراد در سالن ورزشی باشد که تمایلی به حضور در این مکان نداشتند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه