اخبار داغ

گفت‌وگوی تفضیلی با کارشناس دینی؛

نسل حسینی، مقدمه‌ساز ظهور/ واقعه عاشورا بزرگترین دانشگاه درس‌آموزی به بشریت است

نسل حسینی، مقدمه‌ساز ظهور/ واقعه عاشورا بزرگترین دانشگاه درس‌آموزی به بشریت است
واقعه عاشورا بزرگترین دانشگاه درس آموزی به بشریت است و حرارت عشق به امام حسین(ع) در دلهای مومنان هرگز سرد نخواهد شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سفیرافلاک، محرم که فرا می رسد همه جا رنگ غم و اندوه به خود می گیرد، پارچه های سیاه و بیرق های عزا به نشانه عزاداری نصب می شوند و ارادتمندان به امام حسین(ع) به صورت خودجوش هیات ها را آماده عزاداری می کنند و هر یک از عزاداران در این روزها سعی می کنند به گونه ای ارادت خود را به سرور و سالار شهیدان نشان دهند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیرافلاک,

امام حسین(ع) و یاران باوفایش در مسیر حق و احیای دین، جان خود را تقدیم کردند و می توان از رفتار و منش سیدالشهدا(ع) و یارانش درس های بزرگی را آموخت به طوری که واقعه عاشورا بزرگترین دانشگاه درس آموزی به بشریت است که بدانند برای احیای ارزشها و آزادگی باید در برابر دشمنان ظالم و سمتگر ایستاد.

,

قیام امام حسین(ع) در تاریخ ماندگار و بی نظیر است، قیامی که آثارش به بلندای تاریخ برمی گردد و امروز این عشق و ارادت به امام حسین(ع) در سینه همه شیعیان نهفته است که می بینیم کودکانی را که با سن و سال اندک لباس مصیبت امام حسین(ع) بر تن کرده و در مراسم عزاداری های این ایام پا به پای دیگران با زنجیر زنی و یا سینه زنی و یا هرآنچه در توان دارند به عزاداری می پردازند.

,

در همین راستا گفتگویی با حجت الاسلام محمد پیریایی، کارشناس دینی صورت گرفته است که مشروح آن را در زیر می خوانید.

,

چگونه نسل حسینی زمینه ساز ظهور می شود؟

, چگونه نسل حسینی زمینه ساز ظهور می شود؟, چگونه نسل حسینی زمینه ساز ظهور می شود؟,

امام حسین(ع) انسانی کامل، حجت خدا و چراغ هدایت است که هر کسی با علم، با شوق و از روی آگاهی در مسیر هدایت قرار گرفت امام حسینی است، وقتی پیامبر(ص) می فرماید در قلب های مومنین از محبت امام حسین(ع) حرارتیست که سرد نمی شود نشانه این است که امام با محبت به محبین خود توجه دارد و محبین خود را مورد عنایت قرار می دهد.

,

نور هدایت امام حسین(ع) سبب آزادی ملت از جهل و جهالت و همچنین ظلم خاندان پهلوی شد، مومنین از سر علم و آگاهی در زیر پرچم هدایت اهل بیت(ع) به این آزادی، شرافت و استقلال رسیدند که خودشان تصمیم بگیرند و زیر سیطره و سلطه بیگانگان نباشند، در واقع هر کسی در مسیر هدایت الهی و ائمه اطهار(ع) خصوصا امام حسین(ع) که شاخص در بین امامین از جهت امتحان های سختی که قرار داشت، باشد، یعنی مسیر هدایت و تکامل را پیموده است.

,

ظهور منجی عالم بشریت یعنی ظهور همه فضیلتها و از بین رفتن همه پستی ها، کسانی می توانند مقدمه ساز ظهور باشند که نسلی حسینی داشته باشند، نسل حسینی یعنی کسانی که دلها و قلبها و افکار و اعمالشان با هم متحد در جهت تکامل الهی، در جهت علم و آگاهی است، در جهت شور و شعور الهی است، کسانی که قلبها و زبانشان و اعمالشان نمونه ای بارز از قیام امام حسین(ع) در جهت احیای معرفت الهی و احیای امر به معروف و نهی از منکر است.

,

احیای ارزشهای الهی فقط با گفتن و شعار دادن نیست و کسانی می توانند احیاگر دین و همه فضیلتها باشند که خودشان فضیلت پیشه باشند و آگاهانه قدم در راه ایجاد یک مدینه فاضله بردارند، فقط نسل شیعه حسینی می تواند مقدمه ساز ظهور باشد.

,

امام حسین(ع) منتظر نماند تا دیگران به او بپیوندند چرا که با آگاهی دادن به مردم و نسلی که در کنار خود داشتند همه را آگاه کردند برای قیام و احیای امر به معروف و نهی از منکر و احیای احکام از بین رفته دین، نسلی حسینی نسلی است که منتظر نمی ماند تا کسانی ابتدا حرکت کنند و آنها پشت سر بقیه باشند بلکه وظیفه خود می دانند که برای احیای امر به معروف و نهی از منکر برخیزند.

,

نسل حسینی چه ثمرات و برکاتی دارد؟

, نسل حسینی چه ثمرات و برکاتی دارد؟, نسل حسینی چه ثمرات و برکاتی دارد؟,

برکات نسل حسینی را در پیروزی انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس می بینیم، اینکه چه کسانی مدیریت جنگ را بر عهده داشتند؟ چه کسانی در خط مقدم پیروزی انقلاب بودند؟ در واقع همین جوانان بودند که زیر بار ظلم نرفتند، در برابر دشمن ایستادند و به پیروزی حق بر باطل رسیدند.

,

چه کسانی الان در جهاد تبیین جاهایی که نیاز به حضورشان است، مخلصانه تلاش می کنند؟ بنابراین نسل حسینی یکی از بزرگترین ثمرات عظیمی که برای کشور ما دارد این است که این نسل منتظر دستور نیست و خودجوش به وظیفه عمل می کند، درست همانگونه که یاران و اصحاب امام حسین(ع) به تکلیف خود در حمایت از رهبر و حجت خدا منتظر بقیه نماندند و باهمان عده اندک، انقلاب عظیم و قیام بزرگ را رقم زدند.

,

یکی از ثمرات نسل حسینی این است که پدران و مادران دارای فرزندانی باشند که ادامه دهنده راه اولیای خدا، ائمه اطهار(ع) و کسانی باشند که در مسیر تعالی، تکامل، اخلاق، آزادی، منش انسانی و الهی باشند و این بزرگترین ثمره نسلی نو از محبت و اطاعت از رهبر بزرگ جهان بشریت حضرت حسین(ع) است.

,

چگونه می توان از محرم بهترین بهره را برد؟

, چگونه می توان از محرم بهترین بهره را برد؟, چگونه می توان از محرم بهترین بهره را برد؟,

انسان از آن جهت که موجودی بی پایان و خلق شده برای یک تکامل ابدی است، همیشه باید برای رسیدن به تعالی و تکامل از فرصت زندگی استفاده کند، لذا بعضی از لحظه ها و ماه ها می تواند سرعت سیر ما را به سوی این تکامل بیشتر کند، انسان موجودی است برای اینکه به این تکامل برسد، روحیه، اخلاق و صفات کریمانه خود را به سوی تعالی تکامل ببخشد و محرم ماهی است که می تواند سرعت سیر ما را برای تکامل افزایش دهد.

,

برای اینکه بتوانیم به هدف عالی آفرینش دست پیدا کنیم اول باید در مسیر درست هدایت قرار بگیریم و سپس از صفات کمالیه انسانهای بزرگ و َعلَم های هدایت بهره کافی را ببریم.

,

فرصت زندگی ما کوتاه است و می توان از این ماه محرم بهترین درسها را از امام حسین(ع) که تمام هستی خود را فدا کرد تا امروز بشر بتواند نور هدایت و قرآن را ببیند، از این فرصت بهترین استفاده این است که امام حسین(ع)، یارانش و هدفش را بشناسیم و صفات آنها را سرمشق زندگی قرار دهیم و به سرمنزل اصلی که خدا در نظر گرفته و خدا این فرصت را قرار داده تا دلها و قلبها را با محبت امام حسین(ع) خانه تکانی کنیم و بتوانیم محبت غیر خدا را از دلها خارج کنیم به بهترین شکل استفاده نماییم.

,

بزرگترین درس قیام عاشورا چیست؟

, بزرگترین درس قیام عاشورا چیست؟, بزرگترین درس قیام عاشورا چیست؟,

شهادت امام حسین(ع) و یارانش به ما درس های بزرگی می آموزد که ما را در مسیر تعالی و تکامل قرار می دهد و می تواند بشر را از انحطاط اخلاقی نجات دهد، از شهادت عباس ابن علی(ع) می توان درس وفاداری را یاد بگیریم، از شهادت حضرت علی اکبر(ع) می توان پای کار بودن جوانان و اطاعت مطلق و بدون چون و چرا از ولی فقیه زمان را یاد بگیریم، از شهادت یارانی مانند حبیب ابن مظاهر می توان امید به آینده را یاد گرفت، از شهادت حضرت علی اصغر(ع) می توان این درس را گرفت که برای رسیدن به هدف های بزرگ و هدایت بشر می توان ایثار و فداکاری را یاد بگیرمی، از فداکاری حضرت زینب(س) از صبر و شکیبایی که در مقابل مصیبت بزرگ متحمل شدند تا امروز بشریت را هدایت برسانند، می توان درس صبر، تحمل و زیبایی های ایثار را یاد بگیریم، حیا و عفت را یاد بگیریم.

,

خانواده امام حسین(ع) بعد از شهادت عزیزان خود هرگز تسلیم دشمن نشدند و در عین بسته بودن دستان و پاها و اسارت شهر به شهر در مقابل دشمن تسلیم نشده و حرف حق را ادا نمودند و دستگاه ظلم و جور زمان خود را برای ابد رسوا کردند و به بشریت نشان دادند که می توان در مقابل دشمنی خونریز و ظالم ایستاد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه