اخبار داغ

در گفتگو با خطیب تبریزی مطرح شد؛

آداب و آفات عزاداری محرم/رسالت هیئات در اهدای نذورات به نیازمندان

آداب و آفات عزاداری محرم/رسالت هیئات در اهدای نذورات به نیازمندان
خطیب تبریزی گفت: ما باید به این باور برسیم که امام‌ زمان (عج) در مجلس عزای امام‌حسین (ع) حضور دارند و در جایی که ایشان حضور دارند، ما باید مقید به رعایت آداب باشیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تبریزبیدار، حجت الاسلام غلامحسین درمبار درباره آداب مجالس عزاداری  امام حسین(ع) اظهار داشت: روایات و احادیث به ما می رسانند که در مجالس عزای امام حسین(ع)، امام زمان(عج) مادر ایشان حضرت فاطمه زهرا (س) حضور پیدا می کنند. اگر این را درک کنیم متوجه می شویم که در هیات چگونه باید بنشینیم، چگونه امام حسین (ع) را صدا بزنیم و چگونه ادب مجلس امام حسین (ع) را رعایت کنیم؟

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تبریزبیدار,

 

,

وی با اشاره به آداب عزاداری مجلس امام‌حسین (ع) افزود: ما باید به این باور برسیم که امام‌ زمان (عج) در مجلس عزای امام‌حسین (ع) حضور دارند و در جایی که ایشان حضور دارند، ما باید مقید به رعایت آداب باشیم.

,

 

,

این خطیب تبریزی در رابطه با آفت های عزاداری نیز خاطرنشان کرد: اگر ما ادب مجلس امام حسین (ع) را حفظ نکنیم، تبدیل به آفت می شود. اگر در جایی که هستیم، آداب آنجا را رعایت نکنیم، یقینا به انحراف کشیده می شود. اما با وجود هزینه ها و هجمه های دشمنان علیه نهضت عاشورا، مردم و عاشقان اهل بیت(ع) با فهم خود، امروز عزاداری حضرت زینب کبری (س) در روز عاشورا را ادامه می دهند.

,

 

,

 

,

 

,

وی در مورد فرهنگ احسان و نذری در محرم نیز گفت: رسالت مجالس امام حسین (ع) در جامعه ما اینست که دستگیر آن دسته از همشهریان و هم‌نوعان عزیز باشیم که در بحث معیشت دچار تنگدستی هستند. این رسالت هیئتی ها در دوران کرونا هم کاملا مشهود بود.

,

 

,

حجت الاسلام درمبار ادامه داد: بهتر در مجالس امام‌حسین(ع) در کنار عزاداری، نذورات خود را به بعضی مراکز زحمتکشی همچون خانه های سالمندان، مراکز نگهداری کودکان بی سرپرست و بد سرپرست، مراکز نگهداری معلولین و … اهدا کنیم که نذر کردن برای این افراد و کمک کردن به آنها، یقینا موجبات رضایت اهل بیت (ع) است.

,

 

,

وی در پایان سخنان خود گفت: آداب نذر اینست که بگردیم و افرادی را پیدا کنیم که واقعا نیاز دارند.

,

 

,

انتهای پیام/

,

 

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه