اخبار داغ

در گفت‌وگویی عنوان شد؛

دندانپزشک مداحی که در ویزیت هوای خطبای حسینی را دارد/ نذر سلامت برای محرومین

دندانپزشک مداحی که در ویزیت هوای خطبای حسینی را دارد/ نذر سلامت برای محرومین
مطب این دندانپزشک جوان کمتر شباهت به دیگر مطب‌ها دارد، نصب تمثال شهید حاج قاسم سلیمانی در محل ویزیت بیماران، وجود کتاب‌هایی با موضوعات فلسفی و عرفانی روی میزش و تعبیه نمازخانه نقلی اما تر و تمیز در مطب، نظر هر مراجعه‌کننده‌ای را به خود جلب می‌کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تبریزبیدار، در روزگاری که وقتی حرف از دکتر می شود، اغلب ذهنیت‌ها به سمت پول های کلان برای جراحی و ویزیت های آنچنانی می رود اما در همین بلبشوی تیغ زدن ها، الگوهای نادری نیز هستند که بی‌سروصدا کار می‌کنند و کمتر شناخته شده‌اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تبریزبیدار,

پزشکانی که علاوه بر حرفه تخصصی خود، هم دغدغه‌ کمک به دیگران دارند و هم دست به کارهای فرهنگی می زنند، کارهایی که در روزگار امروز شاید مواجهه با آن تعجب برانگیز باشد.

,

دکتر سعید جبرئیلی دندانپزشکی که اصالت مشهدی دارد اما تحصیل در دانشگاه علوم پزشکی تبریز و ازدواج با همسر تبریزی، او را از سال ۸۷ تاکنون در این شهر ماندگار کرده است.

,

ویزیت متفاوت با یاد سردار دل‌ها/ آرامش خیال با نمازخانه نقلی مطب

, ویزیت متفاوت با یاد سردار دل‌ها/ آرامش خیال با نمازخانه نقلی مطب,

مطب این دندانپزشک جوان کمتر شباهت به دیگر مطب ها دارد، نصب تمثال شهید حاج قاسم سلیمانی در محل ویزیت بیماران، وجود کتاب هایی با موضوعات فلسفی و عرفانی روی میزش و تعبیه نمازخانه نقلی اما تر و تمیز در مطب، نظر هر مراجعه کننده ای را به خود جلب می کند.

,

به گفته خود قبولی در رشته دندانپزشکی هدیه ای از سوی امام رضا(ع) است و فعالیت های جهادی او عهد او با امام رئوف است.

,

جبرئیلی در این باره می گوید: سال ۸۷ کنکور دادم، فشار و استرس زیادی روی من بود و خوب یادم هست که من روزانه از ساعت ۱۲ الی ۱۲:۱۰ دو صفحه قرآن می خواندم یعنی من در یکسال قرآن را دو بار دوره کردم. یکبار به زیارت امام رضا(ع) در صحن گوهرشاد رفته بودم و با امام رضا صحبت می کردم و با گوشی فیلم‌ می گرفتم. به امام رضا(ع) گفتم اگر من از دندانپزشکی قبول بشوم، این فیلم را نگه خواهم داشت و به همه خواهم گفت که این حاجت را از شما گرفته ام و اگر هم قبول نشوم، این فیلم را حذف می کنم و به کسی هم‌ نمی گویم که شما حاجتم را ندادید. بعد از اینکه قبول شدم، به تبریز آمدم و ماندگار شدم.

,

از ویژگی های شاخص این دندانپزشک جوان، مداحی برای اهل بیت(ع) است، که در این باره از او پرسیدیم و پاسخ می دهد: سال سوم راهنمایی درس می خواندم که در هیئت خودمان در مشهد، زیارت عاشورا می خواندم و این کار ادامه یافت تا زمانی که وارد دانشگاه شدم. پنج شنبه و جمعه ها در خوابگاه می ماندم و در تنهایی شروع به خواندن دعای کمیل کردم و‌ کم‌کم ادامه دادم و کمی هم‌ شعرخوانی را اضافه کردم تا اینکه کم کم به من مداح گفتند.

,

وی می افزاید: نمی شود گفت که مداح هستم و فقط چیزهایی که در هیئت ها شنیده ام را بازخوانی می کنم‌. مداح بودن، اجر و مقام بالایی دارد و‌ ما هنوز نتوانسته ایم به آن جایگاه برسیم.

,

از جبرئیلی در مورد فعالیت های جهادی او پرسیده ایم و پاسخ می دهد: از دوران دبیرستان روحیه کارهای جهادی داشتم و در دانشگاه این روحیه تقویت شد و در گروه های جهادی بسیج کمک رسانی می کردم تا اینکه یک گروه جهادی با کمک دکتر چیت ساز، آقای بهزادی و بقیه عزیزان راه انداختیم و  تقریبا دو سال و نیم است که با این گروه جهادی به جاهای مختلف استان رفته و به محرومین خدمات پزشکی ارایه می دهیم و تاکنون در مناطق آخماقیه، ۴۰ متری، سردرود و … دیگر رفته ایم. تا جایی که می دانم، اکثر گروه های جهادی دندانپزشک، ففط دندان می کشند و کاری به تعمیر دندان ها ندارند ولی گروه جهادی ما تلاش کرده که قضیه را سهل نگیرد و دستگاه هایی خریده ایم که حداقل بتوانیم عصب کشی های ساده را انجام دهیم. الان حدود ۱۰ نفر دندانپزشک در این گروه جهادی فعالیت می کنند که از دندانپزشکان برتر این شهر هستند.

,

تخفیف خدمات دندانپزشکی برای روحانیون و خطبه خوان های اهل بیت(ع) از دیگر ابتکارات این پزشک جوان است. او در این باره می گوید: از همان اول نذر کردم که برای سربازان امام زمان(عج) یک حرکتی را انجام دهم فلذا برای این عزیزان ۳۰ درصد تخفیف اعمال می کنم و باور دارم که طلاب سربازان امام زمان(عج) هستند و پول آنها نیز پول امام زمان است.

,

جیرئیلی توصیه غیرپولی به کسانی دارد که علاقه پولی به دندانپزشکی دارند؛ او می گوید: ممکن است فردی بخاطر درآمد آنچنانی علاقه به دندان پزشکی داشته باشد، اگر با این دیدگاه بخواهد وارد این حرفه شود، بازنده است. دنیا به هر حال تمام شدنی است و شما برای هرچه و با هر نیتی که کار کنید ضرر کرده اید مگر اینکه به خاطر خدا کار کنید. معنای این حرف این نیست که از بیماران خود پول دریافت نکنید، پول بگیرید ولی نیت و‌ هدف باید خدا باشد، هم‌ پول می آید و هم خدا خشنود می شود. پس اگر قرار است کسی وارد این حرفه شود، با این‌ نگاه وارد شود که به جامعه خدمت کند.

,

از او در مورد هزینه های بالای دندانپزشکی سوال کردیم و می گوید: در شرایط اقتصادی دولت باید فکری برای هزینه های بالای دندانپزشکی و وضعیت بیمه ها کند، در این صورت هم خیال بیمار راحت می شود هم پزشک خدمات بهتری می تواند به بیمار ارایه کند. در دولت قبلی، وزارت بهداشت طرح سلامت را شروع کرد که طرح خوبی بود ولی ورشکسته شد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه