اخبار داغ

مصوباتی که در جلسه مناسب سازی معابر برای معلولان عملیاتی نمی شود

مصوباتی که در جلسه مناسب سازی معابر برای معلولان عملیاتی نمی شود
مناسب سازی معابر و خیابان های شهر یاسوج برای حضور افرود معلول امری ضروری بوده و دستگاه های متولی و ناظر باید پاسخگوی مواد قانون حمایت از معلولان باشند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از  صبح زاگرس وجود موانع فراوان در سطح خیابان‌ها و معابر، پارک ها و مکان‌های اداری در برخی نقاط مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد نه تنها برای افراد دارای معلولیت ایجاد مشکل می کند بلکه مادرانی که فرزندانشان را با کالسکه نوزادی حمل می کنند از این وضعیت راضی نیستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,

شاید ما افراد سالم اگر جای معلولان از ویلچر استفاده می کردیم هرگز حاضر نمی شدیم در خیابان ها و معابر شهر یاسوج تردد کنیم ، اگر چه از گذشته تا حدودی مناسب سازی انجام شده است اما این حجم کار نمی تواند پاسخگوی این قشر از شهروندان باشد و شاید همین موضوع باعث شده که معلولان خانه نشین شوند و حضور آنها را در شهر کمتر احساس کنیم .

,

مواد قانونی بسیاری برای حمایت از معلولان و مناسب سازی معابر وجود دارد اما اگر بخواهیم این قانون ها را نادیده بگیریم باید اذعان داشت این افراد هم بخشی از اشهروندان را تشکیل می دهند و نباید با کم کاری ها آنها اسیر خانه کرد.

,

آنگونه که مسئولان اذعان می کنند نرخ معلولیت در کهگیلویه و بویراحمد بیش از میانگین کشوری می باشد و بالغ بر 18 هزار معلول در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که عدم مناسب سازی معابر، میادین و پارکها علاوه بر اینکه برای این گروه از شهروندان دردسر ساز است حتی سایر شهروندان نیز نسبت به مناسب سازی ها برای عبور و مرور گلایه دارند.

,

معماری ساختمان‌های سازمان‌های دولتی و خصوصی از دیگر سختی هایی است که معلولان بعنوان یک چالش بزرگ با آن مواجه هستند  بنابراین  اگر صدور پروانه ساخت برای ساختمان‌های دولتی و مجتمع‌های بزرگ در شهرها مشروط به مناسب‌سازی معابر برای معلولان، جانبازان و سالمندان باشد می توان به رفع این چالش امیدوار بود.

,

بنظر می رسد باتوجه به اینکه سازمان بهزیستی  نقش ناظر را با توجه به ماده ۳ فصل ۲ قانون حمایت از افراد دارای معلولیت مصوب ۱۳۹۶/۱۲/۲۰ و تبصره‌های آن  دارد باید در این رابطه هم پاسخگو باشد.

,

در روزهای آینده تلاش می کنیم گزارش های بیشتری از این موضوع را در سطح استان داشته باشیم .

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه