اخبار داغ

مدیرکل بیمه سلامت استان سمنان:

بیمه سلامت ۹۰ درصد هزینه‌های درمان ناباروری را پرداخت می‌کند/پوشش ۱۰۰ درصدی طرح نسخه نویسی الکترونیکی در استان سمنان

بیمه سلامت ۹۰ درصد هزینه‌های درمان ناباروری را پرداخت می‌کند/پوشش ۱۰۰ درصدی طرح نسخه نویسی الکترونیکی در استان سمنان
مدیر کل بیمه سلامت استان سمنان از پوشش ۱۰۰ درصدی طرح نسخه نویسی الکترونیکی در سطح استان خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت؛ سیدمحمد حسینی، مدیرکل بیمه سلامت استان سمنان در شورای اطلاع رسانی و در جمع خبرنگاران با اشاره به تحت پوشش قراردادن افراد فاقد بیمه گفت:در طرح  پوشش همگانی بیمه در کشور ۵ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر به صورت رایگان بیمه شدند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

به گفته مدیرکل بیمه سلامت استان سمنان، در سالجاری ۲۲ هزار نفر در سطح استان به صورت رایگان تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند.

,

وی همچنین افزود: افراد تحت پوشش سالانه ۲ بار قند و فشار خونشان به صورت رایگان مورد بررسی قرار می گیرد.

,

حسینی با اشاره به فعالیت ۲۸ پزشک خانواده در سطح استان بیان کرد: با حضور در پزشک خانواده هزینه کمتری پرداخت می شود و پولی نیز بابت بیمه داده نمی شود.

,

مدیرکل بیمه سلامت استان در ادامه تصریح کرد: کسانی که به صورت اورژانسی به بیمارستان مراجعه می کنند نیازی به ارجاع به پزشک خانواده نیست.

,

وی با اشاره به اجرای سیاست های ابلاغی حمایت از خانواده، اظهار کرد: زنان باردار فاقد بیمه تا پایان دوره شیردهی و فرزندان آنها تا سن ۵ سالگی به صورت رایگان تحت پوشش بیمه قرار خواهند گرفت.

,

مدیر کل بیمه سلامت استان سمنان درخصوص پوشش بیمه در بخش ناباروری اظهار کرد: زوجین نابارور تا سن ۴۹ سال می‌توانند از خدمات سه دوره ناباروری در طول یکسال شامل IVF، ICSI، IUI و FET با پوشش بیمه‌ای ۹۰ درصد تعرفه بخش دولتی در مراکز ناباروری دولتی و ۹۰ درصد تعرفه بخش عمومی غیر دولتی در بخش‌های عمومی غیر دولتی و ۷۰ درصد تعرفه در بخش خصوصی بهره‌مند شوند.

,

حسینی افزود: با کارشناسان مامایی نیز قرارداد بسته شد تا خدمات مربوط به ناباروری را با هزینه کمتری انجام دهند.

,

وی با اشاره به اینکه در سالهای قبل ارز به شرکت های دارویی پرداخت می شد، گفت: در حال حاضر پس از ارائه دارو و در انتها مبالغ به آنها پرداخت می شود و این موضوع در قیمت دارو هیچ تاثیری ندارد.

,

مدیرکل بیمه سلامت استان سمنان تصریح کرد: هیچ بدهی به داروخانه ها نداریم و تا تیرماه ۱۴۰۱ با آنها پرداخت شده است.

,

حسینی در مورد وضعیت پرداختی های بیمه نیز با ابراز خرسندی از وضعیت پرداخت ها عنوان کرد: پرداخت بیمه طی سال های اخیر وضعیت مطلوبی داشته به طوری که بدهی مربوط به بیمارستان های دانشگاهی تا ابتدای سال به طور کامل و درخصوص کلینیک ها و درمانگاه ها و مطب ها تا تیر ماه سال جاری تسویه حساب شده اند.

,

مدیرکل بیمه سلامت خاطرنشان کرد: برای بررسی اسناد ۴۵ روز زمان نیاز است و اگر پرداختی ها دیر می شد مربوط به مرکز مربوطه است که دیرهنگام اسناد را می آورند.

,

وی با اشاره به نسخ الکترونیک گفت: نسخه نویسی الکترونیکی از سال گذشته کلید خورد و در حال حاضر در سطح استان پوشش ۱۰۰ درصدی داشته ایم.

,

مدیرکل بیمه سلامت استان تصریح کرد: با این طرح هزینه های دولت برای تهیه کاغذ کمتر شد و در وقت برای اعتبار دفاتر بیمه صرفه جویی شد.

,

حسینی از راه اندازی سامانه شهروندی خبر داد و گفت: هموطنان با کدملی و شماره همراه می توانند نسخ و اعتبار و… خود را مشاهده کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه