اخبار داغ

فرمانده انتظامی شهرستان کهگیلویه خبرداد؛

دستگیری باند کلاهبرداری " اد کن پول بگیر" در کهگیلویه

دستگیری باند کلاهبرداری " اد کن پول بگیر" در کهگیلویه
فرمانده انتظامی شهرستان کهگیلویه از شناسایی و دستگیری اعضای باند ۳ نفره‌ای که در شبکه‌های اجتماعی با ترفند اد کن پول بگیر اقدام به کلاهبرداری از شهروندان داشتند، خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از صبح زاگرس، سرهنگ "سیدمحمد موسوی" اظهار داشت: در پی  رصد فضای مجازی توسط کارشناسان پلیس فتا این فرماندهی، کانالی در تلگرام و دیگر شبکه‌های اجتماعی مشاهده شد که گرداننده آن با عناوینی از جمله اد کن پول بگیر،کمک مالی رئیس جمهور و اسپانسر بانک ملی و ... اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می‌نمود. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,
وی افزود: با بررسی‌های صورت گرفته و انجام اقدامات تخصصی توسط کارشناسان پلیس فتا ۳ نفر از متهمان اصلی شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی، طی عملیاتی غافلگیرانه دستگیر شدند.
,
 
,
موسوی تصریح کرد: متهمان در مواجهه با مستندات و ادله جمع‌آوری شده، به بزه ارتکابی خود اعتراف و در تشریح شگرد ‏مجرمانه خود اظهار داشتند: قربانیان را دعوت میکردیم تا جهت سرمایه‌گذاری و کسب منافع مالی، تعدادی را به گروه تلگرامی تحت عناوین مذکور اضافه نموده و به ازای تعداد افراد اد شده در گروه، مبالغی را دریافت نمائید و حتی به جهت وسوسه نمودن آنها از طریق نرم افزارهای رسیدساز، رسید جعلی تهیه نموده و آنرا در گروه منتشر می‌نمودیم که همین موضوع بسیاری را امیدوار می کرد که با فشردن یک دکمه و افزودن مخاطبان تلفن همراهش به این گروه مبلغی را دریافت نمایند.
,
 
,
پس از بکار بردن شگردهای مذکور از آنان درخواست می‌نمودیم برای واریز وجه می بایست مبالغی بحساب اسپانسر گروه واریز نمائید. در نهایت مبالغ درخواستی توسط مالباختگان به حساب هایمان واریز و دیگر جوابگوی آنان نبودیم.
,
 
,
فرمانده انتظامی شهرستان کهگیلویه ادامه داد: یکی از مهم‌ترین شیوه مجرمان سایبری در برداشت از حساب های مردم، جلب اعتماد آنان می باشد که علت اصلی آن عدم آگاهی و سواد کافی در خصوص کلاهبرداری های رایانه ای است، لذا در این خصوص هموطنان می‌بایست هوشیاری لازم را داشته باشند و اطلاع داشته باشند که هیچ بانک یا نهادی با ترفندهی مذکور این کار را در فضای مجازی انجام نمی دهند و واریز پولی در کار نیست و اگر رسید پولی هم برای کاربر صادر شود، جعلی است که یا به وسیله آپ های رسید ساز صادر شده و یا تصویر فتوشاپی است.
,
 
,
سرهنگ "سیدمحمد موسوی" در پایان گفت: پلیس فتا به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به سوالات شهروندان است و درصورتی‌ ‏که کاربران با موارد ‏مجرمانه و یا مشکوک مواجهه شدند می توانند مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به ‏آدرس ‏www.cyberpolice.ir ‎‏ بخش فوریت‌های سایبری یا با شماره‌ تلفن ۰۹۶۳۸۰ تماس گرفته و از مشاوره و راهنمایی تخصصی کارشناسان این پلیس بهرمند گردند.

انتهای پیام/
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه