اخبار داغ

با اعلام وزیر جهاد کشاورزی؛

صادرات ۱.۳ میلیارد دلار سبزی و صیفی از ایران در سال گذشته

صادرات ۱.۳ میلیارد دلار سبزی و صیفی از ایران در سال گذشته
وزیر جهاد کشاورزی خبر داد، در سال گذشته به واسطه اقدامات صورت گرفته ۴.۵ میلیون تن انواع محصولات سبزی و صیفی صادر شده که این موضوع ارزآوری ۱.۳ میلیارد دلاری را نیز به دنبال داشته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید جواد ساداتی وزیر جهاد کشاورزی بر لزوم پیش بینی پذیری و بلندمدتی صادرات و واردات بخش کشاورزی تاکید کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وزیر جهاد کشاورزی در جلسه قرارگاه دیپلماسی غذایی بر اهمیت توسعه کشت فراسرزمینی تاکید کرد و افزود: باید زراعت چوب، تولید غلات، محصولات کشاورزی آب بر و ... از محل کشت فراسرزمینی پیگیری شود.

,

وزیر جهاد کشاورزی در ادامه تصریح کرد: سال گذشته در زمینه توسعه مراودات تجاری و بازرگانی با کشور‌های منطقه و جهان اقدامات خوبی صورت گرفت و تفاهم نامه‌های مختلفی در حوزه‌های بهداشتی، قرنطینه ای، قوانین گمرکی، تعرفه‌ای و ... به امضاء رسید.

,

ساداتی نژاد با اشاره به صادرات محصولات کشاورزی در سال گذشته، گفت: در سال گذشته به واسطه اقدامات صورت گرفته 4.5 میلیون تن انواع محصولات سبزی و صیفی صادر شده که این موضوع ارزآوری 1.3 میلیارد دلاری را نیز به دنبال داشته است.

,

وزیر جهاد کشاورزی تاکید کرد: تولید محصولات کشاورزی باید صادرات محور و منطبق بر استاندارد‌های بهداشتی روز دنیا باشد.

,

ساداتی نژاد در پایان تصریح کرد: در حوزه صادرات محصولات کشاورزی به دنبال پیش بینی پذیری هستیم و با محدودیت‌های لحظه ای، روزانه و ماهانه حوزه صادرات و واردات مخالف هستیم؛ در همین راستا به دنبال آن هستیم به صادرکنندگان و واردکنندگان بخش کشاورزی برنامه بلندمدت بازرگانی ارائه شود.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه