اخبار داغ

فرماندار تفت:

بازسازی منازل آسیب دیده و جبران خسارات ناشی از سیل در دستور کار است

بازسازی منازل آسیب دیده و جبران خسارات ناشی از سیل در دستور کار است
دهشیری گفت: مسئولین ارشد استان بصورت حضوری از مناطق سیل‌زده تفت بازدید کرده‌اند و مصوبات خوبی برای بهسازی و تأمین منابع داشته‌ایم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا، محمد دهشیری فرماندار شهرستان تفت در گفتگو با خبرنگار یزدرسا گفت: بارش‌ها و توده هوایی که این سری در استان یزد شاهد آن بودیم بی‌سابقه بود به‌طوری‌که در زمان بسیار کوتاهی حجم زیادی باران بارید و سدها خیلی زود پر شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

وی افزود: قبل از اینکه بارش‌ها آغاز شود با توجه به پیش‌بینی‌هایی که شده بود و هشدارهایی که داده شده بود ستاد بحران در شهرستان تشکیل شد و برای مقابله با سیل برنامه‌ریزی‌هایی صورت گرفت.

,

فرماندار تفت اظهار داشت: همه تلاش‌ها و آمادگی‌ها در راستای این بود تا میزان خسارات حداقل باشد البته از آنجایی‌که شهرستان تفت کوهستانی است همواره میزان بارش‌ها در این شهرستان نسبت به سایر مناطق استان بیشتر است.

,

دهشیری عنوان کرد: ما قبل از بارش‌ها جلسات جداگانه‌ای با شهرداران سه شهر شهرستان داشتیم و آن‌ها امکانات‌شان را برای مقابله با سیل آماده کردند.

,

وی بیان بیان کرد: البته حجم بارندگی به قدری بود که در برخی مناطق سدها خیلی سریع پر شد بطوری یک سد که شاید در طول سال هم پر نمی‌شد در جریان بارش‌های اخیر در زمان 10 دقیقه پر شد.

,

فرماندار تفت اضافه کرد: در برخی روستاها پیش‌بینی اسکان اضطراری شهروندان را کرده بودیم که البته خیلی نیازی به انجام این کار نشد.

,

دهشیری ادامه داد: در حال حاضر نیز برخی مناطق که دچار آسیب شده‌اند هر مقدار که امکان بهسازی آن‌ها در کوتاه مدت بود انجام شد اما برخی موارد نیاز به مرمت و بهسازی اساسی دارد که در دستور کار است.

,

وی گفت: برخی منازل مسکونی نیاز به بازسازی و یا تعمیر دارند و برخی منازل نیز اثاثیه آن‌ها دچار خسارت شده که برآورد خسارت صورت گرفته و جبران خسارات در دستور کار است.

,

فرماندار تفت تأکید کرد: جلسات متعددی را در این رابطه داشته‌ایم و حتی مسئولین ارشد استان نیز بصورت حضوری از مناطق بازدید کرده‌اند و مصوبات خوبی برای بهسازی و تأمین منابع داشته‌ایم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه