اخبار داغ

پاسخ به دغدغه خانواده‌های کم برخوردار در فصل انتخاب رشته؛

مشاوره انتخاب رشته رایگان برای دانش آموزان حاشیه شهر مشهد ارائه شد

مشاوره انتخاب رشته رایگان برای دانش آموزان حاشیه شهر مشهد ارائه شد
در پی پاسخ به دغدغه خانواده‌های کم برخوردار در فصل انتخاب رشته دانشگاه مشاوره انتخاب رشته به صورت رایگان برای دانش آموزان حاشیه شهر مشهد ارائه شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ سلسله جلسات انتخاب رشته در حاشیه شهر مشهد برای دومین بار در سراسر این منطقه از مشهد مقدس به همت سازمان بسیج علمی و اساتید خراسان رضوی برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

, ,

در هر منطقه از حاشیه شهر مشهد حداقل یک جلسه مشاوره انتخاب رشته و در برخی مناطق به دلیل ازدیاد جمعیت چندین نشست به همت دغدغه مندان این عرصه برگزار شده تا تمام مناطق را پوشش داده شود.

,

 

,

, ,

در حاشیه شهر مشهد بیش از یک میلیون و 300 هزار نفر جمعیت دارد و 40 درصد جمعیت مشهد را شامل می شوند که با توجه به مشکلات اقتصادی غالب اهالی این مناطق امکان پرداخت هزینه و شرکت در جلسات انتخاب رشته وجود ندارد.

,

 

,

, ,

 

,

در همین راستا برخی از افراد که در این زمینه دارای تجربه و دغدغه هدایت تحصیلی دانش اموزان خانواده های کم برخوردار را داشتند به منظور ارائه مشاوره تحصیلی همکاری کردند.

,

 

,

, ,

اغلب مشاوران دارای تخصص ارائه مشاوره، رتبه‌های برتر کنکور، مدرک تحصیلی عالی از دانشگاه‌های برتر کشور و دارای دغدغه اجتماعی هستند که با برقراری این نشست‌های رایگان رضایت خانواده‌های دانش آموزان و دانش آموزان در راستای کمک به ادامه تحصیل در رشته های مورد نظر جلب شده است.

,

 

,

, ,

به طور میانگین در هر محله از مناطق حاشیه شهر مشهد بین 40 تا 50 دانش اموز از این طرح استقبال کردند که پس از توضیحات عمومی، بر اساس رشته و رتبه کنکور دانش اموز مشاوره های تخصصی برای افراد ارائه می شد تا بخش قابل توجهی از دانش آموزان از سردرگمی خارج شوند.

,

 

,

, ,

مدیران فرهنگی پهنه‌های مناطق مختلف شهری می‌توانند با پیگیری و حمایت از نخبگان بومی، اساتید دانشگاه و دعوت از فرهیختگان عرصه های مختلف علمی، از این اقدام خودجوش فرهنگی اجتماعی الگوبرداری داشته باشند و با تسری دادن این جریان علمی فرهنگی به سایر مناطق مشهد خصوصا مناطق کم‌برخوردار استان، در راستای حمایت علمی و فرهنگی از خانواده ها قدمی بردارند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه