اخبار داغ

سازمان هواشناسی اعلام کرد:

احتمال سیلاب ناگهانی و آب‌گرفتگی معابر/ صدور هشدار زرد برای برخی استان‌ها

احتمال سیلاب ناگهانی و آب‌گرفتگی معابر/ صدور هشدار زرد برای برخی استان‌ها
سازمان هواشناسی با صدور هشدار سطح زرد برای برخی مناطق کشور از احتمال سیلاب ناگهانی، آب‌گرفتگی معابر و جاری شدن روان‌آب و شکستن درختان کنهسال خبر داد.
[

به گزارش خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سازمان هواشناسی اعلام کرد: از امروز تا روز سه‌شنبه در جنوب سیستان و بلوچستان رشد ابر،‌وزش باد و در برخی ساعات رگبار و رعدوبرق پیش‌بینی می‌شود.

روزهای پنجشنبه و جمعه با شدت یافتن ناپایداری‌ها در استان‌های سیستان و بلوچستان،‌ هرمزگان و جنوب کرمان رگبار، رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی و در برخی مناطق بارش تگرگ پیش‌بینی شده است.

طی ۵ روز آینده در شرق کشور و برخی مناطق جنوب غرب کشور تداوم وزش باد شدید گاهی گردوخاک روی می‌دهد. شرق دریای عمان نیز در این مدت مواج خواهد بود.

بیشتر بخوانید:
هوا گرم‌تر می‌شود/ تداوم فعالیت سامانه مانسون با شدت کمتر

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,
,
,
, هوا گرم‌تر می‌شود/ تداوم فعالیت سامانه مانسون با شدت کمتر,

هشدار: رشد ابرهای همرفتی(به‌ویژه در ساعات بعدازظهر) و فعالیت سامانه بارشی

, هشدار: رشد ابرهای همرفتی(به‌ویژه در ساعات بعدازظهر) و فعالیت سامانه بارشی, هشدار: رشد ابرهای همرفتی(به‌ویژه در ساعات بعدازظهر) و فعالیت سامانه بارشی,

نوع مخاطره: رگبار و رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی در نواحی مستعد گردوخاک

منطقه اثر: دوشنبه ۱۴۰۱/۰۵/۲۴: جنوب شرق سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان.

سه‌شنبه ۱۴۰۱/۰۵/۲۵: جنوب سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان، شمال و شرق هرمزگان.

چهارشنبه ۱۴۰۱/۰۵/۲۶: جنوب سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان، شرق و شمال و غرب هرمزگان، جنوب فارس.

اثر مخاطره: احتمال صاعقه، احتمال آب‌گرفتگی معابر و جاری شدن روان‌آب به شکل محلی و محدود، احتمال بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌های فصلی، احتمال شکستن درختان کهنسال، احتمال سقوط اشیاء از ارتفاعات و احتمال تاخیر در پرواز.

توصیه: احتیاط در صعود به ارتفاعات، عدم پارک خودرو در اطراف درختان فرسوده و ساختمان‌های نیمه کاره، پرهیز از اتراق در بستر رودخانه‌ها و احتیاط در عبور از حاشیه مسیل‌ها.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, توصیه: احتیاط در صعود به ارتفاعات، عدم پارک خودرو در اطراف درختان فرسوده و ساختمان‌های نیمه کاره، پرهیز از اتراق در بستر رودخانه‌ها و احتیاط در عبور از حاشیه مسیل‌ها.,

هشدار: باد و گردوخاک

, هشدار: باد و گردوخاک, هشدار: باد و گردوخاک,

نوع مخاطره: خیزش و نفوذ گردو خاک و وزش باد شدید موقت

منطقه اثر: دوشنبه ۱۴۰۱/۰۵/۲۴: شمال سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، شرق و جنوب خراسان رضوی، ایلام و غرب استانهای خوزستان، کرمانشاه و لرستان.

سه‌شنبه ۱۴۰۱/۰۵/۲۵: شمال سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی، شرق کرمان، خراسان جنوبی، شرق سمنان، جنوب تهران، ایلام و غرب استانهای خوزستان و لرستان.

چهارشنبه ۱۴۰۱/۰۵/۲۶: شمال سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، نیمه جنوبی خراسان رضوی، جنوب و شرق سمنان، خوزستان، ایلام و جنوب کرمان.

اثر مخاطره: احتمال کاهش کیفیت هوا و کاهش شعاع دید، احتمال سقوط اشیاء از ارتفاعات، احتمال خسارت به سازه‌های موقت و احتمال شکستن درختان کهنسال، احتمال اختلال در ناوگان حمل و نقل و احتمال آسیب به تاسیسات حساس به گردوغبار.

توصیه: عدم حضور افراد در فضای باز، بویژه اشخاص آسیب‌پذیر، پایش شاخص آلودگی توسط دستگاه‌های ذیربط و اتخاذ تصمیم مطابق با مقررات، عدم توقف و پارک خودرو در اطراف درختان فرسوده و ساختمان‌ها نیمه کاره و استحکام سازه‌های موقت از جمله تابلوهای تبلیغاتی و پوشش گلخانه‌ها.

 

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, توصیه: عدم حضور افراد در فضای باز، بویژه اشخاص آسیب‌پذیر، پایش شاخص آلودگی توسط دستگاه‌های ذیربط و اتخاذ تصمیم مطابق با مقررات، عدم توقف و پارک خودرو در اطراف درختان فرسوده و ساختمان‌ها نیمه کاره و استحکام سازه‌های موقت از جمله تابلوهای تبلیغاتی و پوشش گلخانه‌ها.,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه