اخبار داغ

رزمنده دفاع مقدس:

آزادگان در برابر دشمن سر خم نکرده و جوانمردانه در مقابلشان ایستادند

آزادگان در برابر دشمن سر خم نکرده و جوانمردانه در مقابلشان ایستادند
آرزومندی رزمنده دفاع مقدس گفت: آزادگان در برابر دشمن سر خم نکرده و جوانمردانه در مقابل آنها ایستادند. عزت انقلاب اسلامی مرهون خون شهدا و ایستادگی آزادگان است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیار آفتاب؛  ۲۶ مردادماه هر سال مصادف است با سالروز بازگشت اسرا به ایران است که پس از سال‌ها تحمل رنج ناشی از اسارت به آغوش میهن بازگشتند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیار آفتاب,

رزمندگان دفاع مقدس در دوران اسارت خود، با تمسک به قرآن و توسل به اهل‌بیت عصمت و طهارت (ع) و الهام از رهنمودهای امام راحل با تحمل شکنجه‌های شدید، به مفهوم آزادگی عینیت بخشیدند.

,

محمد آرزومندی از آزادگان دوران هشت سال دفاع مقدس که از ده ماه از عمر خود را در زندان‌های بعثی گذرانده در گفتگو با فراهان خبر گفت: من ۲۰ ساله بودم که به عنوان سرباز از لشکر ۱۶زرهی قزوین به مهران اعزام شدم و در دشت مهران در عملیات مرصاد به اسارت دشمن بعثی درآمدم.

,

آرزومندی اظهار کرد: در مسیر انتقال به اردوگاه عراقی‌ها یکی از همرزمان من به شدت زخمی شده بود و از شدت درد از من خواست که پایم را روی پایش بیندازم.

,

این رزمنده دفاع مقدس گفت: وقتی به اردوگاه عراقی ها رسیدیم، یکی از سربازان عراقی، با سر نیزه پای رزمنده را قطع کرد.

,

وی ادامه داد: این پای قطع شده با پوتین وسط اسرا افتاد و این آغاز شکنجه های دشمن بعثی بود، کسی که بین ما طلبه یا پاسدار بود، شامل شکنجه‌های سخت اختصاصی هم می‌شد.

,

آرزومندی گفت: بعثی‌ها علاوه بر شکنجه ها اگر می‌فهمیدند کسی بین ما پاسدار است، شکنجه‌های سختی می شد و بسیاری از دوستان ما در اسارت طعم شهادت را چشیدند.

,

وی با بیان اینکه اسارت حکایت ایستادگی و مقاومت است، گفت:حکایت اسرا در دل خاک عراق، حکایت صبر زینبی در برابر شکنجه‌های وحشیانه فرماندهان بعثی است.

,

رزمنده دفاع مقدس افزود: در دوران اسارت ما حتی اجازه عزاداری برای سید و سالار شهیدان را نداشتیم، بعثی‌ها اقامه عزای اهل‌بیت (ع) به‌ویژه سیدالشهدا (ع) را ممنوع کرده بودند.

,

آرزومندی اظهار کرد: این ممنوعیت برای اسرا بسیار گران تمام می‌شد، یک‌بار من را هم به خاطر عزاداری دو روز به زندان ابوغریب بردند و شکنجه دادند.

,

رزمنده دفاع مقدس ادامه داد: اسارت در کنار شکنجه‌ها از الطاف الهی جهت تذهیب نفس، تکامل روحی و اخلاقی بود.

,

وی بابیان اینکه ما از راهی که رفته بودیم، ذره‌ای خارج نشدیم، گفت: شب آخر در اردوگاه را خوب به خاطر دارم همه بچه‌ها تک‌تک گوشه‌ای نشسته بودند و اشک می‌ریختند.

,

آرزومندی با اشاره به استقبال گسترده مردم در بازگشت اسرا افزود: وقتی به روستا رسیدم، موج جمعیت من را روی دوش خود دست‌به‌دست به منزل رساندند.

,

رزمنده دفاع مقدس گفت: آزادگان در برابر دشمن سر خم نکرده و جوانمردانه در مقابل آنها ایستادند. عزت انقلاب اسلامی مرهون خون شهدا و ایستادگی آزادگان است.

,

وی خاطرنشان کرد: ما باید ارزش‌ها و آرمان‌ها را خوب تبیین کنیم تا نسل‌های بعدی انقلاب را در مقابل هجوم همه‌جانبه دشمنان مصون بداریم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه