اخبار داغ

مدیر کل استاندارد اصفهان مطرح کرد؛

اجباری‌بودن استاندارد تجهیزات شهربازی/ عواقب حادثه دستگاه «سالتو» شهر گز بر عهده صاحب مجموعه است

اجباری‌بودن استاندارد تجهیزات شهربازی/ عواقب حادثه دستگاه «سالتو» شهر گز بر عهده صاحب مجموعه است
مدیر کل استاندارد استان اصفهان گفت: تجهیزات بازی مستقر در شهربازی ها مشمول اجرای اجباری استاندارد هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمود فرمانی در گفت و گو با خبرنگار صاحب نیوز؛ در خصوص استاندارد بودن شهربازی‌های استان گفت: به استناد قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد، تجهیزات بازی مستقر در شهربازی ها مشمول اجرای اجباری استاندارد هستند و مطابق ماده 16 قانون مذکور کلیه دستگاه‌های اجرایی که به نوعی در صدور مجوز کالا یا ارائه خدمات مسئولیت دارند موظف‌اند هنگام صدور مجوز، متقاضیان را ملزم به رعایت استانداردها و مقررات فنی مربوطه کنند. این بدین معناست که کلیه مالکان و بهره برداران از تجهیزات شهربازی موظفند قبل از هرگونه بهره برداری و بلیط فروشی نسبت به اخذ تائیدیه از اداره کل استاندارد اقدام نمایند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,

وی افزود: بدیهی است در صورت بروز هرگونه حادثه احتمالی مسئولیت عواقب با مالکان و بهره‌بردارانی است که بدون اخذ تائیدیه استاندارد اقدام به بهره برداری از تجهیزات بازی کرده اند.

,

مدیر کل استاندارد اصفهان در مورد اتفاق ناگوار رخ داده در شهر گز اعلام کرد: اداره کل استاندارد استان اصفهان در اسفندماه سال گذشته تجهیزات مستقر در 30 مجموعه بازی در سطح استان را به خاطر عدم دارا بودن تائیدیه استاندارد پلمب کرد که تجهیز سالتو مستقر در پارک شهید مدرس شهر گز نیز یکی از این تجهیزات پلمب شده بوده است.

,

وی در پایان گفت: در بررسی های بعمل آمده، در روز حادثه «یکشنبه 12تیرماه 1401» تجهیز فوق فاقد تائیدیه ایمنی استاندارد از اداره کل استاندارد بوده و صاحب مجموعه بدون کسب مجوز فک پلمب، اقدام به بهره برداری از تجهیز فوق کرده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه