اخبار داغ

معاون فنی معاونت امور بهداشتی کرمانشاه:

لیست مراکز منتخب تشخیص آبله میمونی در کرمانشاه به زودی اعلام می شود

لیست مراکز منتخب تشخیص آبله میمونی در کرمانشاه به زودی اعلام می شود
سارا شاه آبادی گفت: به زودی لیست مراکز منتخب تشخیصی بیماری آبله میمونی هم اعلام خواهد شد‌.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سارا شاه آبادی در گفتگو با خبرنگار مرصادنیوز، اظهار داشت: یک مورد بیماری آبله میمونی با ابتلای زنی ۳۴ ساله در اهواز در سطح کشور دیده شده که علائم ابتلا به این بیماری شامل تب، سردرد شدید، دردهای عضلانی، کمردرد،ضعف، تورم غدد لنفاوی و بثورات پوستی است.

وی افزود: در بیماری آبله میمونی بثورات پوستی یک تا سه روز پس از تب آغاز می شود و تاول ها ممکن است صاف یا برجسته پر شده از مایعی زرد یا شفاف، دیده شوند که در ادامه پوسته پوسته و خشک می شوند و می ریزند.

شاه آبادی با بیان اینکه تعداد تاولها در یک فرد ممکن است از یک عدد تا چند عدد متفاوت باشد، تصریح کرد:  معمولا بثورات پوستی روی صورت، کف دست و پا دیده می شود اما روی چشم و اندام تناسلی هم احتمال بروز آنها وجود دارد.

معاون فنی معاونت امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: بهبودی علائم ابتلا به بیماری آبله میمونی بین چهار تا شش هفته طول می کشد و در بیشتر موارد بدون درمان خود به خود از بین می رود.

شاه آبادی خاطرنشان کرد: کشندگی بر اثر ابتلا به بیماری آبله میمونی به میزان بیماری کرونا نیست برهمین مبنا چندان جای نگرانی ندارد البته مردم باید نکات بهداشتی را رعایت کنند.

وی عنوان کرد: همچنین مردم در صورت مشاهده هرگونه بیماری تب دار به همراه بثورات پوستی در اسرع زمان به پزشک مراجعه کنند.

معاون فنی معاونت امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تصریح کرد: به زودی لیست مراکز منتخب تشخیصی بیماری آبله میمونی هم اعلام خواهد شد‌.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصادنیوز,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه