اخبار داغ

مشاور خانواده:

سبک زندگی غربی؛ کاهش نرخ باروری

سبک زندگی غربی؛ کاهش نرخ باروری
زهرا کریمی گفت: حدود ۵۵ درصد از زنان مطلقه ازدواج نمی کنند، یک سوم بانوان هم ازدواج نکرده، بدون فرزند و یا صاحب یک فرزند هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ زهرا کریمی، مشاور خانواده در گفتگو با خبرنگار "تیتریک" گفت: طبق آخرین آمارها ۱۳ میلیون مجرد در کشور داریم که از این میزان حدود ۵ میلیون نفر از آنها را بانوان تشکیل می دهند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,
وی ادامه داد: حدود ۵۵ درصد از زنان مطلقه ازدواج نمی کنند، یک سوم بانوان هم ازدواج نکرده، بدون فرزند و یا صاحب یک فرزند هستند.
,
 
,
کریمی افزود: این آمارها نشان می دهد بانوان در کشور تمایلی برای ازدواج ندارند و زندگی تجردی را انتخاب می کنند.
,
 
,
این مشاور با بیان اینکه مسئولین باید بانوان را متوجه این تصمیم اشتباه شان کنند، تصریح کرد: زندگی تجردی تا یک زمانی پاسخگوست و بعد از آن، فرد احساس تنهایی می کند و در نهایت برای تنهایی خود آسیب دیده و به نگهداری حیوانات خانگی روی می آورد.
,
 
,
وی گفت: تصمیم تجردی فقط متوجه فرد نیست و جامعه نیز از آن متضرر می شود و خروجی آن کاهش جمعیت کشور است.
,
 
,
کریمی با اشاره به اینکه دشمن با تزریق سبک زندگی غربی در جامعه درصدد کاهش جمعیت در کشور است، ادامه داد: زندگی تجردی ضمن افزایش آسیب های اجتماعی در جامعه، باعث کاهش نرخ باروری و جمعیت می شود.
,
 
,
این مشاور افزود: تا بسته شدن کامل پنجره جمعیتی در کشور ۵ سال فرصت باقی است و اگر توانستیم از این زمان طلایی نهایت استفاده را کرده و جوانان را به سمت ازدواج و فرزند آوری سوق دادیم، از این سال های حساس عبور کردیم.
,
 
,
وی بیان کرد: باید واحد سبک زندگی در دانشگاه ها اضافه شود و به جوانان راه و رسم زندگی کردن و عاشقی را آموخت.
,
 
,
کریمی تاکید کرد: عشق با تعهد عجین است و چون روحیه مسئولیت پذیری در جوانان نهادینه نشده، از تشکیل خانواده هراس دارند و زندگی تجردی را انتخاب می کنند.
,
 
,
این مشاور در خاتمه خاطرنشان کرد: والدین، مدرسه و دانشگاه در تربیت نسل مسئولیت پذیر نقش اساسی دارند و اگر این سه مثلث توانستند در جوانی، رگ تعهد را در جوانان بیدار کنند از مشکل کاهش جمعیت نیز با موفقیت عبور کرده و مانع بسته شدن پنجره جمعیتی می شویم.
,
 
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه