اخبار داغ

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی:

دفاع مقدس الگوی مناسب مردمی کردن پیشرفت در گام دوم انقلاب است

دفاع مقدس الگوی مناسب مردمی کردن پیشرفت در گام دوم انقلاب است
کریمی با بیان اینکه دانشنامه دفاع مقدس استان مرکزی یک فعالیت پژوهشی عمیق است،گفت: این مجموعه پشتوانه راهبردی، فکری و معنوی برای نسل های آینده خواهد بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیارآفتاب؛ محسن کریمی فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی ظهر امروز در نشست بررسی مداخل دانشنامه دفاع مقدس استان مرکزی اظهار کرد: مردمی کردن دفاع مقدس یکی از ابتکارات مهم حضرت امام (ره) بود و بسیج مردمی توانست بزرگترین حماسه را رقم بزند و مردم در پیشبرد دفاع مقدس جایگاه خود را پیدا کردند و امروز در گام دوم باید مردم در پیشبرد اهداف انقلاب نقش آفرینی کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیارآفتاب,

وی افزود: دفاع مقدس علاوه بر اینکه انقلاب اسلامی را به تثبیت رساند موجب حکمفرمما کردن امنیت در کشور شد و لذا دفاع مقدس نقطه قوت و برجسته ملت ایران است و دشمن از این جهت به آن حمله می کند، چراکه تخریب و زیرسوال بردن نقاط قوت در انقلاب از اهداف دشمن در جنگ شناختی است.

,

 کریمی با تأکید بر اینکه پیاده سازی الگوی دفاع مقدس در همه بخش ها مهمترین نیاز گام دوم انقلاب است ، گفت: نقش آفرینی مردم در بخش های مختلف تحول آفرین است و دفاع مقدس الگوی کارآمد در این راستا است و پژوهش در دفاع مقدس که به نظریه پردازی و گفتمان سازی منجر شود باید در دستور کار قرار گیرد.

,

وی افزود: پژوهش در دفاع مقدس علاوه بر اینکه از تحریف و فراموشی آن جلوگیری می کند موجب عملیاتی شدن این الگو برای نسل جوان خواهد شد و پژوهش در دفاع مقدس باید جدی گرفته شود.

,

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی با بیان اینکه دانشنامه دفاع مقدس استان مرکزی یک فعالیت پژوهشی عمیق است،گفت: این مجموعه پشتوانه راهبردی، فکری و معنوی برای نسل های آینده خواهد بود و دانشنامه دفاع مقدس گامی موثر برای تبدیل شدن فرهنگ دفاع مقدس به گفتمان عمومی است.

,

وی ادامه داد: فراگیر کردن گفتمان دفاع مقدس لازمه آن تولید علم است و خوشبختانه امروز دانشگاه ها و مراکز علمی اهتمام زیادی به مسئله دفاع مقدس دارند و باید از این ظرفیت به خوبی استفاده کرد و خوشبختانه به روحیه جهادی پیشکسوتان و مشارکت اساتید دانشگاه استان مرکزی در حوزه دانشنامه پیشتاز است و روند تهیه آن شتاب بیشتری خواهد گرفت.

,

کریمی خاطر نشان کرد: خروجی فعالیت های علمی و پژوهشی در حوزه دفاع مقدس نهادینه سازی این فرهنگ نجات بخش در همه بخش های جامعه است و این مسئله باید در مدارس و دانشگاه ها بیشتر نمود داشته باشد و نیازمند به کارگیری همه ظرفیت ها همراه با ابتکار و خلاقیت است.

,

انتهای پیام/ 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه