اخبار داغ

قالیباف:

حضور در مجالس شهدا برای مسئولان تذکر است

حضور در مجالس شهدا برای مسئولان تذکر است
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: حضور در مجالس شهدا دارای نکات مهم برای ما مسئولان است و درس و یادآوری.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدباقر قالیباف عصر امروز در یادواره عملیات شهدای رمضان و گرامیداشت سالروز حضور سپهبد حاج قاسم سلیمانی در این مراسم اظهار کرد: خداوند را شاکرم در ماه محرم و در شب جمعه توفیق نصیبم شد در جمع مردم مومن، ولایتمدار و متدین همدان باشم و از همه کسانی که زحمت کشیدند و به نام و ذکر شهدا چنین مراسمی را تدارک دیدند قدردانی می‌کنم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
وی با اشاره به اینکه توفیق زیارت یکایک شهدای استان همدان را از نزدیک داریم و قدم روی چشم ما گذاشتند گفت: از هر جهت که نگاه می‌کنم می‌بینم حضور در مجالس شهدا نکات مهم برای ما مسئولان است و درس و یاداوری.
,
 
,
رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وقتی از عملیات رمضان می‌گوییم به این سخن شهیدسلیمانی می‌رسیم که فرمودند این عملیات در عمل نزدیک‌ترین عملیات به کربلا و شرایط آنجاست خاطرنشان کرد: بخشی از رزمندگان ما در عملیات رمضان در گرما و با تشنگی به شهادت رسیدند و بخشی از رزمندگان ما در عملیات رمضان در محاصره تا آخرین لحظه جنگیدند.
,
 
,
وی با بیان اینکه در عملیات رمضان جاده اهواز و خرمشهر و راه‌آهن اهواز و خرمشهر را از تیررس و دید دشمن نجات دادیم و به وجهی از لب مرز هم جلوتر رفتیم عنوان کرد: ببینید دشمنان ما از کجا با انقلاب اسلامی و باورهای فرهنگ و امام و شهدا دشمنی دارند.
,
 
,
قالیباف با تأکید بر اینکه دشمنی دشمنان با امام(ره) و انقلاب و عظمت مسلمین دیرینه است  افزود: اگر به اوایل دهه ۶۰ نگاه کنیم در یادداشت‌ها و مقالات و برخی از سخنرانی‌ها زمزمه‌هایی را می‌شنویم که چرا بعد از فتح خرمشهر، جنگ را ادامه دادیم!.
,
 
,
وی خاطرنشان کرد: صحبت آنها این بود که رژیم بعثی عقب‌نشینی کرده بود و به روایت صدام، آمریکا و شوروی آن زمان و کشورهایی که هزینه رژیم بعثی را می‌دادند دیگر جنگی نبود اما در حقیقت عراق عقب‌نشینی نظامی انجام نداده بود.
,
 
,
رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حرف بنی‌صدر نیز این بود که ما نمی‌توانیم با یک نیروی نظامی که خاک ما را اشغال کرده مقابله کنیم و توان مقابله را نداریم و حداقل باید سه برابر آن نیرو داشته باشیم که بتوانیم حمله کنیم و از سرزمین بیرون برانیم ادامه داد: بنی‌صدر می‌گفت «باید زمین بدهیم تا زمان بخریم!» و هر روز شاهد بودیم بخشی از کشور ما اشغال می‌شود.
,
 
,
وی تاکید کرد: بعد از عزل بنی‌صدر، تغییر فرهنگ، باورها و سنت‌های الهی در جنگ و روحیه رزمندگان علمیات فتح‌المبین و بیت‌المقدس اتفاق افتاد و دشمن وقتی اینها را دید عقب‌نشینی تاکتیکی انجام داد.
,
 
,
قالیباف بیان کرد: دشمن به دلیل اینکه مردم به میدان جنگ آمده بودند عقب‌نشینی کرد و در دشت مهران بیرون رفت چون می‌دانست دیر یا زود و یک یا دو ماه بعد با آسیب‌های جدی به واسطه رزمندگانی که از دل ملت برآمده‌اند بیرون رانده می‌شود.
,
 
,
وی با بیان اینکه دشمن وقتی دید جنگ و دفاع از کشور به دست مردم انجام می‌گیرد و عملیات رمضان هم ادامه یافت، عقب‌نشینی کرد و چسبیده به مهران ایستاد و سعی کرد ارتفاعات کله‌قندی و ... را نگه دارد اظهار کرد: شهدای عملیات رمضان اولین کسانی بودند که اقدام به آزادی مناطق کلیدی کردند تا مردم به ویژه در روستاها آرامش بیشتری باشند.
,
 
,
رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برخی از همین نقطه شروع کردند که بگویند، ما چرا جنگ کردیم و به تحلیل غلط و روایات غلط استناد کردند گفت: مسیر نادرست دشمنان علیه انقلاب و با باورهای انقلاب از ابتدای انقلاب بوده و باید در این زمینه هوشیار و بصیر بود.
,
 
,
وی با تأکید بر اینکه رزمندگان ما آگاهانه مبتنی با مسائل دینی و به درستی برای دفاع از وطن و دین جنگیدند اظهار کرد: وقتی خداوند به مومنان وعده می‌دهد محقق می‌شود و در این راستا رزمندگان ما نیز به پیروزی رسیدند.
,
 
,
وی گفت: وقتی مظلومی می‌ایستد و تا آخرین تیر می‌جنگد پیروزی از آن اوست، دیدیم که چگونه حضرت امام(ره) شعار «راه قدس از کربلا می‌گذرد» را دادند و امروز می‌بینیم که با همان ایستادگی در مقابل منافقان می‌ایستیم و خداوند نصرت و پیروزی را نصیب مومنان می‌کند.
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه