اخبار داغ

در گفت‌وگو با یک عکاس مطرح شد؛

عکس؛ رسانه جهانیِ قدرتمند/ دوربین‌های دیجیتال تهدیدی برای عکاسی نیست

عکس؛ رسانه جهانیِ قدرتمند/ دوربین‌های دیجیتال تهدیدی برای عکاسی نیست
سحر دوانی گفت: امروز مهمترین خبرها با عکس به دنیا مخابره می شود و از دیدگاه من عکس یک رسانه قدرتمند و گویاست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سحر دوانی، هنرمند عکاس به مناسبت روز جهانی عکاسی در گفتگو با خبرنگار "تیتریک" گفت: امروز مهمترین خبرها با عکس به دنیا مخابره می شود و از دیدگاه من عکس یک رسانه قدرتمند و گویاست.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,
وی ادامه داد: مردم شاید با یک خبر به راحتی ارتباط برقرار نکنند اما با یک عکس به راحتی ارتباط برقرار می کنند.
,
 
,
این هنرمند با بیان اینکه دوربین های دیجیتال، تهدیدی برای عکاسی نیست، افزود: درست است که دوربین های دیجیتال همه را عکاس کرده، اما هنوز فقط عکاسان حرفه ای و تخصصی می توانند بهترین عکس ها را بگیرند.
,
 
,
دوانی گفت: من به شدت به هنر عکس علاقه داشتم بنابراین با پول های تو جیبی که پدرم به من می داد یک دوربین خریدم و از همان نوجوانی عکس می گرفتم.
,
 
,
وی ادامه داد: به دلیل علاقه ام به عکاسی در هنرستان فنی و حرفه ای در رشته فتوشاپ درس خواندم و در کنار مدرسه، دوره های عکاسی را در آموزشگاه گذراندم.
,
 
,
این هنرمند با بیان اینکه عکس من در ۱۵ سالگی در جشنواره رتبه برتر را کسب کرد، اظهار داشت: این موفقیت انگیزه من را چندین برابر کرد و بیشتر عکس گرفتم و در جشنواره های مختلف شرکت کردم.
,
 
,
دوانی با بیان اینکه در ۳۰ جشنواره داخلی و خارجی عکس های من برگزیده شد، گفت: این هنر اکنون جزئی از زندگی من شده است و یک عکاس به هیچ زاویه ای از زندگی عادی نگاه نمی کند و همه چیز را از لنز دوربین خود ثبت و ضبط می کند.
,
 
,
وی ادامه داد: از دیدگاه اساتید برجسته عکاسی در کشور عکس خوب، عکسی است که در فتوشاپ باز نشده و بدون ادیت برجسته باشد.
,
 
,
این هنرمند با بیان اینکه در زمینه های مختلف طبیعت، خبری، پرتره عکس می گیرم، افزود: یک پلاتو در خانه و پیج عکاسی در اینستاگرام دارم ، که از این طریق درآمد کسب می کنم.
,
 
,
دوانی بیان کرد: شناخت نور اعم از کیفیت و کمیت برای عکاس مهم و ضروری است، چرا که نور عامل اصلی عکاسی است.
,
 
,
وی با بیان اینکه آموزش، بزرگترین مشکل هنر عکاسی است، ادامه داد: رشد فزاینده عکاسی هنری در جهان و ارتقای فناوری های پیشرفته از دلایلی است که هم عکاسان و استادان را ملزم به آموزش و به روز کردن اطلاعات خود می کند.
,
 
,
این هنرمند عنوان کرد: هنر در سبد خانوار ایرانی جای ویژه ای ندارد و عکاسی هنری نیز درآمدی ندارد و خریداران این عکاس ها در ایران بسیار کم هستند.
,
 
,
دوانی در خاتمه خاطرنشان کرد: عکاسی جدا از حرفه نیست اما هر کس که دوربین به دست می گیرد، عکاس نیست، عکاس حرفه ای کسی است که از راه عکاسی امرار معاش می کند.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه