اخبار داغ

امام جمعه اراک:

دولت سیزدهم در یکسال گذشته موفقیت‌های خوبی را رقم زد/ آمریکایی ها در برجام نقض عهد کردند و باید به تعهداتشان عمل کنند

دولت سیزدهم در یکسال گذشته موفقیت‌های خوبی را رقم زد/ آمریکایی ها در برجام نقض عهد کردند و باید به تعهداتشان عمل کنند
آیت الله دری نجف آبادی گفت: دولت در این یک سال تلاش کردند و موفقیت‌های خوبی را در عرصه‌های داخلی، منطقه‌ای و بین‌المللی رقم زدند که یکی از مهم‌ترین آن‌ها بحث مدیریت بیماری کروناست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیارآفتاب؛ آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی و امام‌جمعه اراک در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر اراک با گرامیداشت هفته دولت و یاد شهیدان رجایی و باهنر گفت: هفته دولت یادآور خاطره جنایات جنون‌آمیز منافقین کوردل است که در هفتم تیرماه و هشتم شهریورماه دو جنایت بزرگ را مرتکب شدند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیارآفتاب,
 
,
وی ادامه داد: داغ بزرگ شهدایی همچون بهشتی، رجایی و باهنر بر دل ما سنگینی می‌کند، دشمنان فکر می‌کردند که با شهادت این بزرگان می‌توانند انقلاب را از بین ببرند اما امام باقدرت ایستادند و انقلاب را حفظ کردند و خداوند منافقان را رسوا کرد.
,
 
,
نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: امامین انقلاب شاخص هستند و همه وجودشان غرق در اسلام، تقوا و خدمتگزاری است و ملت ما فریب منافقین را نخواهند خورد.
,
 
,
امام‌جمعه اراک با اشاره به گذشت یک سال از عمر دولت سیزدهم اظهار داشت: آقای رئیسی و همکارانشان در این یک سال تلاش کردند و موفقیت‌های خوبی را در عرصه‌های داخلی، منطقه‌ای و بین‌المللی رقم زدند که یکی از مهم‌ترین آن‌ها بحث مدیریت بیماری کروناست، امروز بیش از ۱۵۳ میلیون دز واکسن در کشور توزیع‌شده و اگر رعایت کنیم آمار فوتی‌ها یکی رقمی خواهد شد.
,
 
,
وی گفت: امروز در کشور بیش از ۶۰ هزار مگاوات برق تولید می‌شود علیرغم اینکه سدهای ما هم آب چندانی ندارند و این کار بزرگی است و برنامه‌های نیز برای تولید بیش از ۱۰ هزار مگاوات برق جدید و استفاده از ظرفیت نیروگاه‌های خورشیدی در دست اقدام است.
,
 
,
امام‌جمعه اراک با تقدیر از رویکرد دولت در حوزه سیاست خارجی و تعاملات راهبردی با روسیه، چین و کشورهای شرق به موضوع مذاکرات هسته‌ای اشاره و خاطرنشان کرد: این آمریکایی‌های هستند که نقض عهد و پیمان‌شکنی کرده‌اند و باید به تعهدات خود عمل کنند، دولت و شورای عالی امنیت ملی هم توجه دارند و نباید کلاه سرشان برود چراکه ما یک‌بار از این سوراخ گزیده شده‌ایم.
,
 
,
دری نجف‌آبادی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر آمادگی و بسیج ظرفیت‌های برای راهپیمایی عظیم اربعین افزود: مذاکرات بسیار خوبی با طرف عراقی انجام‌گرفته و امیدواریم برنامه‌ریزی برای حضور ۵ میلیون نفر به‌خوبی انجام گیرد، استان مرکزی هم در مسیر است و هم به‌عنوان استان معین ایلام در مهران و همچنین در مسیر نجف و کربلا فعالیت‌هایی خواهد داشت.
,
 
,
نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی اظهار داشت: در بحث راهپیمایی اربعین دولت باید سیاست‌گذاری را انجام بدهد و زیرساخت‌ها را مهیا کند و مردم نیز مابقی کار را انجام خواهند داد.
,
 
,
امام‌جمعه اراک تأکید کرد: راهپیمایی اربعین امام حسین (ع) یک حضور قدرتمندانه و بین‌المللی جمهوری اسلامی در عرصه مقاومت است و نشان‌دهنده عشق، ارادت و وفاداری به اهل‌بیت (ع) و شهداست.
,
 
,
دری نجف‌آبادی در بخش دیگری از خطبه‌ها با اشاره به اهمیت نهاد خانواده در جامعه خاطرنشان کرد: رکن اصلی خانواده مادر است چراکه در تربیت فرزندان نقش بسیار شایسته‌ای دارد، در استان مرکزی اما متأسفانه ازنظر سن ازدواج، زادوولد و آمار طلاق وضعیت خوبی را شاهد نیستیم و همه به‌ویژه بزرگان باید برای حل این معضل کمک بدهند چراکه عواقب بدی به همراه دارد.
,
 
,
امام‌جمعه اراک در ادامه افزود: نماز جمعه و روز جمعه کلاس تقوا و حضور قلب در محضر ولی‌عصر (عج) است، در روایت نیز داریم که قیامت بین دو نماز ظهر و عصر جمعه اقامه می‌شود و این روز را باید قدر بدانیم.
,
 
,
دری نجف‌آبادی با تسلیت ایام شهادت امام سجاد (ع) و اشاره به فضیلت‌های ایشان تأکید کرد: عمر مبارک امام زین‌العابدین (ع) بعد از حادثه کربلا در بحرانی‌ترین دوران تاریخ اسلام سپری شد و شاید هیچ دوره‌ای زندگی ائمه به این حد بحرانی نبوده است اما امام سجاد با حلم، تدبیر و‌ مجاهدت تلاش کرد تا اسلام اصیل و واقعی را زنده نگه دارد.
,
 
,
نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی خاطرنشان کرد: امام سجاد (ع) مکتب حقوقی اسلام را طرح و در عمل به آن نیز پیشتاز و پیش‌قراول بودند برعکس کسانی که امروز در فلسطین زنان و کودکان را می‌کشند و از حقوق بشر هم‌سخن می‌گویند.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه