اخبار داغ

مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان خبر داد؛

رشد ٣۵ درصدی سطح زیر کشت میگو در مجتمع های پرورش میگوی سیستان و بلوچستان

رشد ٣۵ درصدی سطح زیر کشت میگو در مجتمع های پرورش میگوی سیستان و بلوچستان
محمد شهلی بر از رشد ٣۵ درصدی سطح زیر کشت میگو در مجتمع های پرورش میگوی جنوب استان خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد شهلی بر، مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرنگار عصرهامون بیان کرد: به منظور توسعه آبزی پروری و با توجه به ظرفیتهای شیلاتی چابهار، درسال زراعی جاری، تعداد ۵٨ مزرعه فعال در مجتمع پرورش میگوی شهید صنعتی گواتر با مساحت مفید ٨٧١ هکتار اقدام به ذخیره سازی پست لارو میگو کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون,

وی افزود: این میزان سطح زیرکشت، نسبت به زمان مشابه در سال قبل بیش از ٣۵ درصد رشد داشته است که این امر نشان دهنده بهبود کمیت و کیفیت تولید در مزارع و مراکز تکثیر سیستان و بلوچستان بوده و پیش بینی می‌شود با این سطح زیرکشت، رشد ۷۰ درصدی در برداشت میگو نسبت به سال گذشته را نیز پیش رو داشته باشیم.

وی افزود: در سال زراعی جاری حدود ١٣٨ میلیون قطعه پست لارو میگو در مزارع مجتمع پرورش میگوی شهید صنعتی گواتر ذخیره سازی شد که این تعداد از دو مراکز تکثیر میگوی استان و همچنین سایر استانهای میگو پرور کشور تامین شد.

مدیرکل شیلات تصریح کرد: در راستای توسعه آبزی پروری، امسال در مجتمع در حال ساخت کشت و صنعت مکران واقع در منطقه گوردیم کنارک، در بخشی از ظرفیت آماده شده، طی دو مرحله ذخیره سازی پست لارو میگو انجام گردید که در مرحله اول با ذخیره سازی بیش از ٢ میلیون قطعه، حدود ٢۵ تن میگو برداشت شد و در نیمه تیرماه سالجاری نیز با بیش از ٧ میلیون قطعه پست لارو میگو در این مزارع ذخیره سازی شد که در مهرماه برداشت خواهد شد.

شهلی بر ادامه داد: میگوی استحصالی در مزارع پرورشی استان علاوه بر مصرف در بازار داخلی عمدتاً به کشورهای همسایه (روسیه و حوزه خلیج فارس)، چین و... نیز صادر می شود.

وی گفت: فصل برداشت میگوی پرورشی در سطح استان از اوایل تیرماه شروع شده و تا پایان مهر ماه ادامه دارد.

انتهای پیام/

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه