اخبار داغ

کارشناس مسائل فرهنگی :

قیام امام حسین(ع) در راستای احیای «معروف» در جامعه بود

قیام امام حسین(ع) در راستای احیای «معروف» در جامعه بود
کارشناس مسائل فرهنگی با بیان اینکه قیام امام حسین(ع) در راستای احیای «معروف» در جامعه بود، رسالت والدین در بصیرت‌افزایی کودکان را مهم برشمرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت‌الاسلام میرحسین جعفری، کارشناس فرهنگی در گفت‌وگو با شبکه خبری تهران‌نیوز با تأکید بر اینکه ارتقای بصیرت و معنویت اجتماعی با تکیه بر مکتب و فرهنگ امام حسین علیه‌السلام لازمه یک جامعه اسلامی است، گفت: در روز عاشورا حق و باطل جلوه‌گر شد و حضرت سیدالشهدا علیه‌السلام در واکنش به بروز ظلم و ناپایداری جلوه حق را برای مردم پررنگ‌تر و معروف را به مردم یادآوری کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه خبری تهران‌نیوز ,
 
,
وی اضافه کرد: خط امام حسین علیه‌السلام همان جبهه حق مقابل باطل بود که تاکنون تداوم داشته و پس از واقعه عاشورا نیز با وجود تلاش دشمنان اسلام این خط ادامه پیدا کرده و به زمان ما رسیده است.
,
 
,
این کارشناس فرهنگی با یادآوری اینکه فردی که پیرو جبهه حق شود مصداق یاری و یاوری و پیروی از امام حسین علیه‌السلام را خواهد داشت، متذکر شد: جبهه باطل نیز مصداق یزید و یزیدیان، افراد بی‌دین و سفاک است که جلوی امام حسین علیه‌السلام را گرفتند و ایشان و یاران باوفایش را به شهادت رساندند.
,
 
,
جعفری متذکر شد: بنابراین بعد از عاشورا این خط تاریخی همواره وجود داشته و حضرت سیدالشهدا علیه‌السلام موفق شدند «معروف» را با خون و قیام خودشان به همگان نشان دهند.
,
 
,
وی یادآور شد: از سوی دیگر با روشنگری‌های امام سجاد علیه‌السلام و حضرت زینب سلام‌الله علیها فضا برای مردم باز و روشن‌تر شد که جبهه حق و باطل به چه صورتی است.
,
 
,
این کارشناس فرهنگی تبیین کرد: این روشنگری‌ها به این صورت بود که چگونه باید جلوی باطل ایستاد تا حق در جامعه آشکارتر شود.
,
 
,
جعفری درباره اینکه شهادت‌طلبی و عشق به امام حسین علیه‌السلام موضوعی است که از کودکی باید به فرزندان آموخت، در بیان راهکارها برای بصیرت‌افزایی کودکاند و اینکه چگونه می‌توان آنان را تا سن بزرگسالی محب اهل بیت‌ علیهم‌السلام کرد؟ گفت: نخست اینکه خانواده‌ها و مربیان مدارس باید علاقه‌مند به ترویج فرهنگ ائمه اطهار علیهم‌السلام و امام حسین علیه‌السلام بین دانش‌آموزان باشند.
,
 
,
وی افزود: از سویی باید سبک زندگی والدین و مربیان مدارس به‌گونه‌ای باشد که فرزندان نیز میل به مکتب اهل علیهم‌السلام بوده و علاقه‌مند به آن باشند.
,
 
,
انتهای پیام/*
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه