اخبار داغ

تولیت آستان حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) :

خبرنگاران پیشگامان جهاد تبیین هستند

خبرنگاران پیشگامان جهاد تبیین هستند
تولیت آستان حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) گفت: خبرنگاران و اصحاب رسانه از پیشگامان جهاد تبیین در جامعه هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شبکه خبری تهران نیوز، حجت‌الاسلام سید علی قاضی عسکر ظهر امروز در مراسم پاسداشت و تجلیل از اصحاب رسانه شهرستان ری، اظهار کرد: خبرنگاری حرفه‌ای دشوار و حساس است، البته امروزه شرایط برای خبرنگاران به دلایلی مانند نبود ظرفیت در برخی افراد و حساسیت‌هایی در جناح‌بندی‌ها خبرنگاران تا حدودی در بیان واقعیات و پیگیری مسائل احساس خطر می‌کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه خبری تهران نیوز،,
وی با اشاره به جایگاه آزادی بیان و به تفسیری آزادی قلم در دین مبین اسلام، گفت: در بیان اهمیت این موضوع می‌توان به تعبیر امیرالمومنین (ع) در نهج‌البلاغه مبنی بر اینکه مردمی که نتوانند به راحتی و بدون لکنت زبان حق ضعیف وا از قوی بگیرند، هرگز به سعادت نمی‌رسند، اشاره کرد.
,
 
,
تولیت آستان حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) خاطرنشان کرد: از این‌رو باید در جامعه اسلامی شرایط به گونه‌ای فراهم شود که در وهله اول ضعفا حق خود را از اقویا گرفته و دیگران به کمک آن‌ها آمده و اجازه ندهند برخی افراد قوی حق ضعفا را پایمال کنند.
,
 
,
حجت‌الاسلام قاضی عسکر بیان کرد: باید آزادی بیان در جامه اسلامی به نحوی وجود داشته باشد که مردم بدون هیچگونه مشکل و زحمتی قادر به احقاق حقوق خود باشند.
,
 
,
وی دفاع از حقوق مظلومان را از تکالیف خبرنگاران برشمرد و افزود: همانگونه که اسلام و قانون اساسی این حق را برای اصحاب خبر و رسانه قائل است، بنابراین نباید شرایط به گونه‌ای باشد که امنیت کاری خبرنگاران و اصحاب رسانه به مخاطره بیفتد.
,
 
,
تولیت آستان حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) با انتقاد از برخی انتقادها و تخریب‌ها، تصریح کرد: این در حالی است که اسلام با امر به معروف و نهی از منکر نظارت همگانی را مطرح کرده است.
,
 
,
حجت‌الاسلام قاضی عسکر ادامه داد: نباید فراموش کرد افشای مفاسد پیش از روشن شدن موضوع کار درستی نیست، البته در مورد مفاسد اجتماعی باید پیس از آنکه آسیبی به اعتماد عمومی وارد شود، موضوعات در محاکم قضایی پیگیری و منجر به صدور رای شود.
,
 
,
وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: شهرری فرصت‌ها و ظرفیت‌های بزرگی در اختیار دارد، اما تاکنون به خوبی به آن‌ها پرداخته نشده است، بر این اساس به دنبال رفع نواقص گذشته و اجرای طرح توسعه حرم عبدالعظیم حسنی (ع)، ایجاد امکانات رفاهی برای زائران و احداث زائرسراها و مهمانسراها هستیم.
,
انتهای پیام/*
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه