اخبار داغ

افتتاح و کلنگ‌زنی ۸ پروژه در سفر وزیر جهاد کشاورزی به خراسان‌شمالی

افتتاح و کلنگ‌زنی ۸ پروژه در سفر وزیر جهاد کشاورزی به خراسان‌شمالی
سیدجواد ساداتی نژاد، وزیر جهاد کشاورزی برای افتتاح و کلنگ‌زنی 8 پروژه کشاورزی، دامپروری و کارخانجات گیاهان دارویی امروز به خراسان شمالی سفر می کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصر اترک، افتتاح کارخانه فرآورده گیاهان دارویی در ناحیه صنعتی امیرآباد شیروان با عملکرد بسته بندی گلاب و عرقیات گیاهی، تولید اسانس خوراکی ، تهیه شربت از گیاهان دارویی، تولید اسانس طبیعی مورد مصرف در صنایع غذایی، تهیه انواع روغن خام گیاهی ، بسته بندی انواع گیاهان دارویی و تهیه انواع عرقیات گیاهی نخستین برنامه افتتاح وزیر جهاد کشاورزی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر اترک،,

این کارخانه در 2 هزار مترمربع با ظرفیت تولید سالانه 120 تن محصول و اشتغالزایی 7 نفر امروز در شیروان با حضور ساداتی نژاد افتتاح می شود.

,

افتتاح پروژه 830 هکتاری آبیاری نوین در روستای اسلام آباد مانه و سملقان با بهره برداری 470 خانوار و اشتغالزایی 80 نفر دیگر پروژه ای است که امروز با حضور ساداتی نژاد در این شهرستان بهره برداری می شود.

این پروژه که مزارع گندم و جو 4 روستا را تحت پوشش قرار می دهد با هدف افزایش راندمان آبیاری از 34 درصد به 90 درصد اجرایی شده و 312 میلیارد ریال اعتبار دولتی برای این منظور هزینه شده است.

بهره برداری از مجتمع پرورش و اصلاح نژاد گوسفند در بخش شوقان از توابع شهرستان جاجرم با ظرفیت گله 14 هزار و 140 راس در 7.7 هکتار زمین با اشتغالزایی 100 نفر و بهره برداری 10 خانوار، دیگر پروژه ای است که امروز در خراسان شمالی با حضور وزیر جهاد کشاورزی بهره برداری می شود.

انتقال آب به دشت صفی آباد اسفراین برای بهره مندی 2 هزار و 98 خانوار و اشتغالزایی برای 70 نفر از محل آب رودخانه، قنات و چاه با صرف 295 میلیارد ریال اعتبار به منظور افزایش راندمان آب از 34 درصد به 60 درصد یکی دیگر از پروژه هایی است که امروز در استان به بهره برداری می رسد.

وزیر جهاد کشاورزی، امروز همچنین پروژه مجتمع پرورش بره پروار یکهزار و ۵۰۰ راسی دربخش گرمخان بجنورد با اشتغالزایی برای 200 نفر، مجتمع گلخانه آق تپه گرمخان با 200 نفر اشتغالزایی در 60 هکتار مساحت که در فاز اول 30 هکتار کلنگ زنی می شود، پروژه مجتمع بره پروار پنج هزار راسی در شهر سنخواست جاجرم با اشتغالزایی برای 80 نفر و تولید سالانه 375 تن گوشت و کلنگ زنی فاز ۲ مجتمع گلخانه ساریگل اسفراین در 50 هکتار با تولید سالانه 18 هزار تن محصول را کلنگ زنی می کند.

بازدید از چند پروژه حوزه کشاورزی نیز از دیگر برنامه های یک روزه ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی به خراسان شمالی است.


انتهای پیام/

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه